Gå til innhold

2xKicker solobaric s12l7 +RF punch800??

Ranger emnet

jarli

Anbefalte innlegg

Hei!

Har tenkt å kjøpe 2 stk kicker solobaric s12 L7 til den nye 5eren min

Så kommer det store spørsmålet: Er forsterkeren min kraftig nok?? Den er forresten en Rockford punch 800 a4 :)

Noen som kan hjelpe mg??

Link til subbene: http://www.kicker.com/ShowPage.cfm?filename=l7solosub.html&menu=SUBWOOFERS

Mvh

-520i e39 97mod

-740i e38 94mod (under oppbygging)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by RiZLa

Hei..

Kjøp heller et stk L7 2x2 ohm element til den forsterkern..

Takker for svar

Så forsterkeren er ikke kraftig nok? :(

Tenkte at siden det er en fire kanals forsterker så kan jeg vel bare bro-kople 2 og 2 kanaler (eller er jeg helt på jordet nå? )

Så da blir det vel det samme om jeg har 1 eller 2 subber på forsterkeren?

-520i e39 97mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er viktig at du bruker elementer som passer med RMS watt-styrken til forsterkeren. I dette tilfellet 800watt RMS... Eller 4x200watt RMS i 20hm... eller 2x400watt RMS i 4ohm.

Siden de Kicker elementene tåler 750watt RMS, ville jeg nok bare kjøpt en av dem. Og da den versjonen som er på 2x4ohm. IKKE 2x2ohm, som foreslått over her. Det blir for lav impedanse på den. Du kan bare koble på 4ohm, når du brukobler på den RF forsterkeren.

Om du vil ha 2stk 12", bør du gå for noen som er på ca400W RMS.

Da er Infinity Kappa Perfect 12.1 et ypperlig valg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Bisarre

Det er viktig at du bruker elementer som passer med RMS watt-styrken til forsterkeren. I dette tilfellet 800watt RMS... Eller 4x200watt RMS i 20hm... eller 2x400watt RMS i 4ohm.

Siden de Kicker elementene tåler 750watt RMS, ville jeg nok bare kjøpt en av dem. Og da den versjonen som er på 2x4ohm. IKKE 2x2ohm, som foreslått over her. Det blir for lav impedanse på den. Du kan bare koble på 4ohm, når du brukobler på den RF forsterkeren.

Om du vil ha 2stk 12", bør du gå for noen som er på ca400W RMS.

Da er Infinity Kappa Perfect 12.1 et ypperlig valg.

Takker for svar:)

-520i e39 97mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei..

Sorry, ble en liten misforståelse her, trodde forsterkern hans var en 2 kanals.

Derfor jeg anbefalte 2x2 ohm's element..

I ditt tilfelle ville jeg gått for 2 stk elementer som har mindre rms effekt. Da får du større membranareale, og deretter høyere spl.

Om 2 stk Kappa Perfect spiller høyere enn 1 kicker L7 tør jeg ikke å si. Perfect er jo ikke en spl subwoofer, heller ikke sql. Mer ren sq, som kan spille høyt i rette tilfeller.. :P

Ville gått for :

2 Kappa Perfect

2 Adire Audio Shiva

2 RE SE

2 Image Dynamics Q

2 Seas Lotus

Har vel en favoritt i Seas Lotus, deretter kommer IDQ og RE SE..

Kicker L7 har vel ikke så store evner innen sq, men kan å spille høyt. så ta det du selv føler for. Ikke hør for mye på meg.. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei..

Sorry, ble en liten misforståelse her, trodde forsterkern hans var en 2 kanals.

Derfor jeg anbefalte 2x2 ohm's element..

I ditt tilfelle ville jeg gått for 2 stk elementer som har mindre rms effekt. Da får du større membranareale, og deretter høyere spl.

Om 2 stk Kappa Perfect spiller høyere enn 1 kicker L7 tør jeg ikke å si. Perfect er jo ikke en spl subwoofer, heller ikke sql. Mer ren sq, som kan spille høyt i rette tilfeller.. :P

Ville gått for :

2 Kappa Perfect

2 Adire Audio Shiva

2 RE SE

2 Image Dynamics Q

2 Seas Lotus

Har vel en favoritt i Seas Lotus, deretter kommer IDQ og RE SE..

Kicker L7 har vel ikke så store evner innen sq, men kan å spille høyt. så ta det du selv føler for. Ikke hør for mye på meg.. :P

Virker som dere har god peiling begge to:)

Men jeg er ute etter mest mulig trøkk :cool: (ja jeg er litt barnslig :D )

Og har "forelska" meg i de sølvgrå firkantede kicker subbene ...

Vil 2*10" spille like høyt som en 12"?? (kanskje et dumt spørsmål,mn jeg er som sagt ikke så "inne" på bilstereo,og jeg vet ikke hva jeg skal velge)

-520i e39 97mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei..

Skal du ha mest trøkk kjøper du 2 stk Resonant Engineering SE eller to stk Image Dynamics Q, dumt at ingen importerer dem til norge da.. :/

RF Punch HE2 fungerer også, men er ikke så særlig imponert over sq'n.. :E Liker best de dypeste tonene, og er ikke så kjapp og responsiv som noen skal ha det til.. :P

Kicker L7 er ikke så effektiv og blir mindre membranareale, men er slettes ikke et dårlig alternativ..

Skal du ha Resonant Engineering, så kan du slå på tråden til meg.

Sjekk http://www.respl.com

P.S jeg syns kicker elementene er stygge.. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei..

Skal du ha mest trøkk kjøper du 2 stk Resonant Engineering SE eller to stk Image Dynamics Q, dumt at ingen importerer dem til norge da.. :/

RF Punch HE2 fungerer også, men er ikke så særlig imponert over sq'n.. :E Liker best de dypeste tonene, og er ikke så kjapp og responsiv som noen skal ha det til.. :P

Kicker L7 er ikke så effektiv og blir mindre membranareale, men er slettes ikke et dårlig alternativ..

Skal du ha Resonant Engineering, så kan du slå på tråden til meg.

Sjekk http://www.respl.com

P.S jeg syns kicker elementene er stygge.. :D

:D

Hva koster 2*12" resonant engineering SE da?

-520i e39 97mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg sett litt på det, og elementene vil ikke passe til din forsterker.

De har doble 4 ohms spoler, noe som ikke passer til din forsterker.

Du kan såklart gjøre det, men da vil det si at hver av kanalene på forsterkeren din blir lastet ned til 1 ohm, det betyr lavere dempingsfaktor, noe som gir dårligere kontroll og lydkvalitet, så blir den varmere enn varmest etter hvert og vil gå inn i "clipping mode" der den kjøler seg ned for så å gå på et nytt oppdrag før det skjer igjen. :D

Du må enten ha to 4 ohms eller doble 2 ohms som du seriekobler til en 4 ohms load.

Hvis du tenker på L7'n, så hadde den gjort seg i en high output kasse som er laget med en slot port. Denne kassen bygger du fint selv, informasjon om den finner du nok på http://www.kicker.com

Med tanke på at RE SE ikke passer til din forsterker, og at Image Dynamics ikke finnes på norge så virker nok L7 som et godt alternativ. I den high output kassa, så vil den spille utrolig bass, og ikke miste så mye sq fra den tette kassa. Bakdelen er at den tar større plass. Men det plager vel ikke deg?

Koster å være kar.. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg sett litt på det, og elementene vil ikke passe til din forsterker.

De har doble 4 ohms spoler, noe som ikke passer til din forsterker.

Du kan såklart gjøre det, men da vil det si at hver av kanalene på forsterkeren din blir lastet ned til 1 ohm, det betyr lavere dempingsfaktor, noe som gir dårligere kontroll og lydkvalitet, så blir den varmere enn varmest etter hvert og vil gå inn i "clipping mode" der den kjøler seg ned for så å gå på et nytt oppdrag før det skjer igjen. :D

Du må enten ha to 4 ohms eller doble 2 ohms som du seriekobler til en 4 ohms load.

Hvis du tenker på L7'n, så hadde den gjort seg i en high output kasse som er laget med en slot port. Denne kassen bygger du fint selv, informasjon om den finner du nok på http://www.kicker.com

Med tanke på at RE SE ikke passer til din forsterker, og at Image Dynamics ikke finnes på norge så virker nok L7 som et godt alternativ. I den high output kassa, så vil den spille utrolig bass, og ikke miste så mye sq fra den tette kassa. Bakdelen er at den tar større plass. Men det plager vel ikke deg?

Koster å være kar.. :D

Plass er ikke noe problem nei :D

Hva blir det mest "trøkk" av på min forsterker 2*10" eller 2*12"??Blir litt mye mas dette ;)

-520i e39 97mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by jarli

Plass er ikke noe problem nei :D

Hva blir det mest "trøkk" av på min forsterker 2*10" eller 2*12"??Blir litt mye mas dette ;)

Gå for 2x12" du. Det er nok det du vil bli mest fornøyd med i lengden. Ta også en titt på nyeste Cerwin-vega! subbene V-MAX 12. Spiller meget bra med et enormt trøkk.

Mvh

Roy

Roy Andersen

TRU

Cerwin-vega!

VIBE

Lanzar

Pyle

www.soundpressure.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Roy

Gå for 2x12" du. Det er nok det du vil bli mest fornøyd med i lengden. Ta også en titt på nyeste Cerwin-vega! subbene V-MAX 12. Spiller meget bra med et enormt trøkk.

Mvh

Roy

Da bestiller jeg 2stk 12" kicker L7 :D

Tusen takk for alle råda dere har gitt meg :)

-520i e39 97mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke for å være "bad" eller noe, men jeg tror ikke det ville vært det lureste.

ingen vits i å fore en gorilla med stikkelsbær.. :/

Den subwooferen har en rms på 750w, od det ganske undervurdert også. Hadde vært blid med 1200w på den jeg.

Når du da forer kun 400w på hver, så hadde det blitt et mye bedre valg med en kicker l7 i high output kasse.

Du får ikke plass i verden med to stk L7 i highoutput kasse i bilen din. de kassene er store!

Så hvis du hadde tatt en stk L7 i den slot porta kassa, hadde du fått mer spl enn med to stk i tett. Når den er i tett kasse er den mye mer tungdreven og vil ha mere mat. 400w er ikke nok!

P.S : Når de andre sa at de anbefalte 2 stk 12", så mente de ikke av værstingsorten.. :P

De som ble nevnt her var jo bl.a Cerwin Vega V-max, en sub som har rms på 300w.

Gå for en i den high output kassa! Trust me...

Lenke til kommentar
Del på andre sider