jarli Skrevet Desember 30, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 30, 2003 Originally posted by RiZLa Ikke for å være "bad" eller noe, men jeg tror ikke det ville vært det lureste. ingen vits i å fore en gorilla med stikkelsbær.. :/ Den subwooferen har en rms på 750w, od det ganske undervurdert også. Hadde vært blid med 1200w på den jeg. Når du da forer kun 400w på hver, så hadde det blitt et mye bedre valg med en kicker l7 i high output kasse. Du får ikke plass i verden med to stk L7 i highoutput kasse i bilen din. de kassene er store! Så hvis du hadde tatt en stk L7 i den slot porta kassa, hadde du fått mer spl enn med to stk i tett. Når den er i tett kasse er den mye mer tungdreven og vil ha mere mat. 400w er ikke nok! P.S : Når de andre sa at de anbefalte 2 stk 12", så mente de ikke av værstingsorten.. :P De som ble nevnt her var jo bl.a Cerwin Vega V-max, en sub som har rms på 300w. Gå for en i den high output kassa! Trust me... :D oki..da blir det en stk. da Bør jeg bestille en på 2*2 ohm da? Siter -520i e39 97mod -740i e38 94mod (under oppbygging) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RiZLa Skrevet Desember 30, 2003 Rapporter Share Skrevet Desember 30, 2003 En stk Kicker Solobaric L7 2x4 ohm takk.. Lykke til! Det kommer til å spille bra.. :P P.S. Bruk MDF 19mm rundt om, dobbel 19mm i front.. MDF er din venn.. Og, bygg den helt etter kicker sine specs... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bisarre Skrevet Desember 30, 2003 Rapporter Share Skrevet Desember 30, 2003 Originally posted by jarli :D oki..da blir det en stk. da Bør jeg bestille en på 2*2 ohm da? Leser du ikke innleggene på tråden din? ;) Referer til hva jeg skrev tidligere: "Siden de Kicker elementene tåler 750watt RMS, ville jeg nok bare kjøpt en av dem. Og da den versjonen som er på 2x4ohm. IKKE 2x2ohm, som foreslått over her. Det blir for lav impedanse på den. Du kan bare koble på 4ohm, når du brukobler på den RF forsterkeren." Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jarli Skrevet Desember 30, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 30, 2003 Originally posted by Bisarre Leser du ikke innleggene på tråden din? ;) Referer til hva jeg skrev tidligere: "Siden de Kicker elementene tåler 750watt RMS, ville jeg nok bare kjøpt en av dem. Og da den versjonen som er på 2x4ohm. IKKE 2x2ohm, som foreslått over her. Det blir for lav impedanse på den. Du kan bare koble på 4ohm, når du brukobler på den RF forsterkeren." Oi!!:eek: Sorry, det var ikke meningen;) Siter -520i e39 97mod -740i e38 94mod (under oppbygging) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jarli Skrevet Desember 31, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 31, 2003 Originally posted by RiZLa Ikke for å være "bad" eller noe, men jeg tror ikke det ville vært det lureste. ingen vits i å fore en gorilla med stikkelsbær.. :/ Den subwooferen har en rms på 750w, od det ganske undervurdert også. Hadde vært blid med 1200w på den jeg. Når du da forer kun 400w på hver, så hadde det blitt et mye bedre valg med en kicker l7 i high output kasse. Du får ikke plass i verden med to stk L7 i highoutput kasse i bilen din. de kassene er store! Så hvis du hadde tatt en stk L7 i den slot porta kassa, hadde du fått mer spl enn med to stk i tett. Når den er i tett kasse er den mye mer tungdreven og vil ha mere mat. 400w er ikke nok! P.S : Når de andre sa at de anbefalte 2 stk 12", så mente de ikke av værstingsorten.. :P De som ble nevnt her var jo bl.a Cerwin Vega V-max, en sub som har rms på 300w. Gå for en i den high output kassa! Trust me... Den "high-output" høres ganske bra ut, men jeg finner ikke noen kasser som blir omtalt som "high output" på http://www.kicker.com Er det kanskje denne kassen? (på side 25-27) http://www.kicker.com/images/manuals/02SL7TechManualV2_0.pdf Eller denne (side 5) denne har jeg sansen for :)http://www.kicker.com/images/manuals/02TechTips.pdf Siter -520i e39 97mod -740i e38 94mod (under oppbygging) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RiZLa Skrevet Januar 1, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 1, 2004 Hei! Har denne forsterkeren din innebygget subsonic filter? Dette er meget vesentlig når det gjelder denne bassen, hvis du ikke har subsonic filter på dette elementet i den slot porta kassa, har den kun en powerhandling (rms) på 400w, med subsonic filter er den 750w. Er mulig å skaffe et passivt subsonic filter tror jeg.. Når det gjelder kassa, så er det den på side 25-27 ja.. :D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jarli Skrevet Januar 2, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 2, 2004 For å være ærlig har jeg ikke peil på hva subsonic-filter er for noe:D Men her er i allefall brukermanualen til forsterkeren: http://www.rockfordfosgate.com/rftech/library/2000/3_Amplifiers/MAN2370A_PunchMultiAmp_MAN.pdf Siter -520i e39 97mod -740i e38 94mod (under oppbygging) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg