Gå til innhold

Delen Som Ikke Eksisterer!!!(16v)

Ranger emnet

Urgolf

Anbefalte innlegg

Har et STORT problem, og søker hjelp her på bilforumet...

Skulle til å skru sammen 16V`en min (endelig!) for noen uker siden, da det dukket opp et uventet problem!!

Det skulle da selvfølgelig vise seg at jeg hadde mistet en del som er en VESENTLIG faktor får å kunne få skrudd sammen igjen motoren...

Dette er en del som de på møller påstår ikke eksisterer etter å ha konfrontert med både møller vest (Bergen) og møller i haugesund...

Det er en "tetningsring" som er plassert bak kam nr.2 (SE HER)

Derfor håper jeg at en eller annen der ute kan hjelpe meg med dette problemet og selge meg den ENESTE manglende delen til motoren min...

Siden det er jul? :rolleyes: hehe

Takk på forhånd!

Kristian

-86`VW Jetta G60 Turbo Megasquirt

x85`Audi Urquattro 10vt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis jeg ikke tar heilt feil så er det den tette ringen som står innfor rotor/fordeler lokk?.

Jeg hadde litt problemer med min motor tidligere i vinter, det var ikke pga. denne tette ringen, jeg trodde det kunne være den pga. at det lak olje inn i fordeleren, og at det kanskje kuket til tenninga mi, men det var altså ikke tilfellet. Uansett så leker jo min tettering, jeg laget en post om den på vwvortex forumet, her ble jeg også fortalt at den ikke lagdes lenger. Det var en kar som postet en url til hvor jeg kunne lese om denne, og jeg lurer på om det ikke var noen tips til hvordan man kunne skaffe en sånn.

Vet ikke om jeg får tid til å lete meg fram til posten før ribba er på bordet, men i løpet av kvelden/jula så ordner vi det.

Virker teit, men det er jo en mulighet å se om det går ant å finne en på høggern, men det blir jo litt feil å ikke sette i brukte tette ringer...

VW Golf MK2 GTI 16V :) http://www.djmongoriders.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var enten slipesatsen eller ventildeksel-settet.

Når jeg tenker meg om tror jeg det faktisk var slipesettet.

Stikk innom en forhandler, AIS, Bil-Xtra eller lignende. Disse settene er pakket i gjennomsiktig folie så du kan jo ta en titt før du kjøper.

Audi 90 Quattro, lekebil.

Golf 1988 http://www.dub-dukes.com/r20/

Beetle 1957 Californian-Copper

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil vel ikke si at den er så "standard" at det gjør noe...

har dreneringskanaler på utsiden, ringfjær inni og er vel forsterket innvendig i aluminium tenker jeg...

Kan ta bilde av den som er på motsatt side som er lik utenom at den er større:(

BARE MÅ ha denne delen hvis jeg skal bli ferdig til GATEBIL

Kristian

(takk for innspill)

x85`Audi Urquattro 10vt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by redrum

det skal ikke være tettningsring der du har merket med gult. det skal stå en lager skål der å toppdeksel pakningen tetter i ytter kant.SÅ DET SÅ!!!

Hvis du ser på bilde så ligger det en halvmåne der... og da tok jeg utgangs pnkt i at det er den han mangler. Hvi det bilde er nytt så er det bare å slenge på toppdekselet da det ikke mangler noe....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by redrum

det skal ikke være tettningsring der du har merket med gult. det skal stå en lager skål der å toppdeksel pakningen tetter i ytter kant.SÅ DET SÅ!!!

Hmm, med nærmere studering av bilde så viser det seg visst at jeg har merket av FEIL på bilde!!

Så redrum har nok helt rett ja! Der jeg merket av tidligere skal det være en halvmåne...:rolleyes:

Har merket opp på nytt med rød skrift, det er den tetningsring som skal være rett bak halvmåne...

Igjen, takk for ALLE innspill:)

MÅ fortsatt ha tak i denne delen

Kristian

x85`Audi Urquattro 10vt

Lenke til kommentar
Del på andre sider