Gå til innhold

Bilstereo problemer

Ranger emnet

Audi16V

Anbefalte innlegg

Hei, har for en stund siden kjøpt ett anlegg på aksjon. Forsterker og sub er av merket Audiomoods. Spilleren jeg har i bilen er en ganske så ny Alpine. Vel forsterkeren og subben funket kjempe flott i noen måneder. Helt til subben plutselig begynte å slå helt ut av takt.:confused: Ingen ting hadde skjedd med koblingene eller noe før dette skjedde. Gikk bak og så. Å på forsterkeren blinket ett rødt lys (PROT)i samme takt med subben.

Fant fram måle instrument, fant ut at pluss og til jord var 14,5 V og Remote til jord var 12V. Ingen anelse om dette har noe med saken å gjøre.. :confused:

Er det noen som har anelse om hva dette kan være? Eller noen som har vært borti det samme selv?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 33
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Er ofte dårlig jording som er problemet. Kva slags jording brukte du ved måling? Kva slags jordingspunkt har du til forsterkeren? Har du pussa reint metallet slik at du har eit bra jordingspunkt?

Sjekk også om ein kord ifra ledningane på forsterkeren har rota seg inn på feil plass.

Bilforumet.no
Moderator: Bilpleie - Bilstereo

-2003 Volvo S60 2.4D
-1981 Porsche 911 Turbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...og kanskje mest viktig, HVOR har du tatt jord?

Eg spurte: "Kva slags jordingspunkt har du til forsterkeren?"

Det går vel ut på det same rekner eg med.

ps: dette er selfølgeligt ikkje kritikk mot deg, men berre ein liten opplysning.

Bilforumet.no
Moderator: Bilpleie - Bilstereo

-2003 Volvo S60 2.4D
-1981 Porsche 911 Turbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jordingen er bak i bagasjerommet, rett på stålet. Pusset rent stålet så det var blankt og fint. Hmm er to subber som er brokoblet. Om jeg ikke husker feil er det en firekanals forsterker...

Tenkte tidligere selv på jordingen, men har målt kontakten mellom forsterker og jord, og den er utmerket..

Det som er mest rart er at anlegget kan funke perfekt i opptil 30min, men så klikker det helt... Virker nesten som jeg har en liten nisse som sitter bak i å skrur forsterkeren av å på i en enorm fart...:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider