Gå til innhold

Bilstereo problemer

Ranger emnet

Audi16V

Anbefalte innlegg

• Svar 33
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Har ikke annen forsterker, men vurderer sterkt å kjøpe ny.... Hmm får vel gå ned å se over remote kabelen da:P

Kan være såpass enkelt som at den bare har sittet dårlig festet til forsterkeren vett. Eller i spilleren. Greit å sjekke det først hvertfall, før du river i ny forsterker ;)

Audi A4 1,8 rettet opp, og igjen kjørbar:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

i bilen min hadde jeg kablene langs gulvet og en hadde lurt seg under stolen så hver gang jeg lente meg tilbake kuttet ut remoten...

Men prøv forsterkereren på andre høytalere eller med en annen forsterker eller dra til et stereo firma og be de teste den for deg

- 1987 Toyota Corolla GTi 16

- 1982 Toyota Carina TA60

- 2009 Yamaha Raptor 700R VeiRegga

x 1990 Nissan 200sx S13

x 1987 Toyota Corolla 1,3 XL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Viss det ikkje er jordingen, kan du ha lasta forsterkeren for langt ned. (som cossiemk1 sier)

Har du ein eller 2 spoler på subbene? Er spolene på 2 eller 4ohm?

Kor langt ned kan du lasta ned forsterkeren? (i ohm)

Og du kan sjekke alle strømkontakter til forsterkeren.

Bilforumet.no
Moderator: Bilpleie - Bilstereo

-2003 Volvo S60 2.4D
-1981 Porsche 911 Turbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De fleste flerkanals forsterkere er stabile i 2 Ohm.

Din forsterker kan da brukes på dine to subwoofere men da må du brokople forsterkeren. Det vil si at du kopler en subwoofer på kanal 1+2. MINUS fra venstre kanal og PLUSS fra høyre kanal og deretter inn på subwooferen. Da har du brokoplet forsterkeren på et 4 Ohms element og forsterkeren "ser" da 2 Ohm. Det samme gjør du med den andre subwooferen. Dette skal fungere ved "normal" bruk.

Det kan godt hende at din forsterker ikke må koples slik jeg beskriver så kanskje PLUSS fra venstre og MINUS fra Høyre er det rette for din forsterker, men dette kan du lese om i bruksanvisningen som fulgte med forsterkeren.

Er du usikker og har tid så ring meg så skal jeg lose deg gjennom koplingene.

Mitt nr. er 901 11 101

Mvh

Pål

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan da umulig være for lav last som er årsaken til problemet her!!?

Han skriver jo at den kan fungere helt fint i 30 min for så å bli helt bajas, og akkurat motstand/kobling av basserne forandrer seg jo ikke helt plutselig.

Ville gått over alt av ledninger osv og kanskje prøvd å montere den på en plate uten filt, for å være sikker på at den ikke blir varm.

Hjelper det ikke noe så er det nok noe galt med enten spiller eller forsterker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Legg en liten ledning fra + på forsterkeren til remote på forsterkeren og kjør deg en tur da vel :)

Eneste du må huske på da er at forsterkeren står på og trekker strøm, selv om du skrur av spilleren. (så hvis du glemmer den får du nok ikke starta dagen etter ;))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan da umulig være for lav last som er årsaken til problemet her!!?

Han skriver jo at den kan fungere helt fint i 30 min for så å bli helt bajas, og akkurat motstand/kobling av basserne forandrer seg jo ikke helt plutselig.

Ville gått over alt av ledninger osv og kanskje prøvd å montere den på en plate uten filt, for å være sikker på at den ikke blir varm.

Hjelper det ikke noe så er det nok noe galt med enten spiller eller forsterker.

En forsterker kan fint klare å spille med en last som er mye lavere enn det som er anbefalt.

Om forsterkeren blir for varm så bør en jo kunne finne ut av dette ved å "ta" på dekselet til forsterkeren.

Jeg har selv brukt flere forsterkermerker (av bedre kvalitet så klart) som har skrudd seg av pga overoppheting og de var så varme at jeg ikke kunne legge hånden min på dem.

Trådstarter får ut i bilen og spille musikk og kjenne på temperaturen på forsterkeren.

Mvh

Pål

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette lukter jallforsterker lang vei... HVILKEN forsterker er det snakk om?? og HVORDAN har du koblet subene på forsterkeren?? Har du brokoblet 2kanaler, og kjører begge subene der, så er det der feilen ligger, for da vil forsterkeren din "se" 1ohm, og det liker den neppe... Dette kan også skje hvis du kjører i 2ohm på en "jalla" forsterker

Lenke til kommentar
Del på andre sider