Smite Skrevet Februar 24, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 24, 2009 Er en jeep cherokee, 96 mod. Kommer når den er kjørt en stund, går vekk når tenningen slås av.Noen som vet. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stig73CamaroZ28 Skrevet Februar 24, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 24, 2009 Lite kjøleveske? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Smite Skrevet Februar 24, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 24, 2009 Kjølevæskebeholderen er full, forsøkt det, så tror ikke det er det. Spurt en del folk, og sjekket manual, finner det ikke noen steder. Men det ser ut som ett eller annet med væske ja. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
crezit Skrevet Februar 24, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 24, 2009 syre? på batteri Siter audi a4 1.8tq sedan 2000 mod Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Popp Skrevet Februar 24, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 24, 2009 Kjølevæskebeholderen er full, forsøkt det, så tror ikke det er det. Spurt en del folk, og sjekket manual, finner det ikke noen steder. Men det ser ut som ett eller annet med væske ja. Hva om du sjekker over alle væskene du har mulighet for da? Som kjølevæske, servoolje, girolje, bremsevæske, AC, batteri osv. Siter Too much power is never enough! [ ] '67 Buick Skylark [ ] Volvo 940 '95 - S90 prosjekt [x] Volvo 142 '71 - Solgt :( [x] Opel Calibra 8V '96 - Spiker :) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JChE Skrevet Februar 24, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 24, 2009 det kan være kjølevæska selv om det er nok der, kan være flottøren i tanken som har hengt seg opp... Siter Bilforumet.noSuper ModeratorNYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil 2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stig73CamaroZ28 Skrevet Februar 24, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 24, 2009 Symptomene stemmer med luft i kjølesystemet iallfall.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Smite Skrevet Februar 24, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 24, 2009 Symptomene stemmer med luft i kjølesystemet iallfall.. Ok, hvordan fikser jeg det da? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stig73CamaroZ28 Skrevet Februar 24, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 24, 2009 Ok, hvordan fikser jeg det da? Luft i kjølesystemet kan være direkte plagsomt på endel biler, men om man kjører bilen opp endel bratte bakker og får den i litt forskjellige hellinger så kan lufta komme ut. Og da vil plutselig veskemengden synke, så man kan etterfylle. Men om akkurat denne lampa har noen slik betydning skal jeg ikke påstå! Jeg tenkte bare om bilen har en nivåsensor på kjølesystemet, og det finnes luft i systemet så kan nivået variere med temperatur og helling på bilen mens man kjører. Det vil ikke sirkulere skikkelig, og man får opphetning i lommer, som plutselig forflytter på seg.. Så tempen vil være litt variabel. Samtidig som at varmen i varmeapparatet kan komme og gå, eller være totalt fraværende. Det beste er å kjøre full varme på anlegget mens man lufter kjølekretsen. Det kan godt se ut som nivået i radiatoren stemmer, men realiteten kan være at nivået blir holdt oppe av ei luftlomme altså. Hører du bobling når du stopper bilen? Det er iallfall et godt tegn på luft, om ikke bilen fosskoker da.. Om det er luft vil det iallfall hjelpe å stille bilen høyest mulig med framhjula, så lufta får sluppet ut lettere. Men som sagt, det kan være andre ting som plager bilen din også. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JChE Skrevet Februar 24, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 24, 2009 Luft i kjølesystemet kan være direkte plagsomt på endel biler, men om man kjører bilen opp endel bratte bakker og får den i litt forskjellige hellinger så kan lufta komme ut. Og da vil plutselig veskemengden synke, så man kan etterfylle. Men om akkurat denne lampa har noen slik betydning skal jeg ikke påstå! Jeg tenkte bare om bilen har en nivåsensor på kjølesystemet, og det finnes luft i systemet så kan nivået variere med temperatur og helling på bilen mens man kjører. Det vil ikke sirkulere skikkelig, og man får opphetning i lommer, som plutselig forflytter på seg.. Så tempen vil være litt variabel. Samtidig som at varmen i varmeapparatet kan komme og gå, eller være totalt fraværende. Det beste er å kjøre full varme på anlegget mens man lufter kjølekretsen. Det kan godt se ut som nivået i radiatoren stemmer, men realiteten kan være at nivået blir holdt oppe av ei luftlomme altså. Hører du bobling når du stopper bilen? Det er iallfall et godt tegn på luft, om ikke bilen fosskoker da.. Om det er luft vil det iallfall hjelpe å stille bilen høyest mulig med framhjula, så lufta får sluppet ut lettere. Men som sagt, det kan være andre ting som plager bilen din også. Mye sant her, absolutt. Men det beste er jo å finne ut hva lampa viser først, så en brukermanual burde du prøve å få tak i, evt spørre en forhandler. Men er det diesel eller bensin du har? På forrige firmabilen min var det et lignende symbol på ei lampe, den lampa lyste hvis det var kondens i dieselfilteret. Så hvis det er diesel du har, kan det være dette som er feil... Siter Bilforumet.noSuper ModeratorNYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil 2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stig73CamaroZ28 Skrevet Februar 24, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 24, 2009 (endret) Mye sant her, absolutt.Men det beste er jo å finne ut hva lampa viser først, så en brukermanual burde du prøve å få tak i, evt spørre en forhandler. Men er det diesel eller bensin du har? På forrige firmabilen min var det et lignende symbol på ei lampe, den lampa lyste hvis det var kondens i dieselfilteret. Så hvis det er diesel du har, kan det være dette som er feil... Så absolutt, helt enig med deg! Først må man finne ut hva lampa egentlig betyr! Lite hensikt å styre med lufting av kjølesystemet hvis lampa varsler om kondens i dieselfilteret. Og akkurat denne biltypen har jeg lite eller null erfaringer med. Men bidrar med det lille jeg kan bidra med, i håp om at det kan være til hjelp iallfall. :) Har også Googlet litt kjapt rundt og funnet ut at disse bilene tydeligvis er levert med kokko el system fra fabrikk.. :op: Er nesten ikke et Jeep forum uten diskusjoner om el feil og varsellamper om både det ene og andre.. Her er fra en som har nøyaktig samme problemet virker det som.. http://answers.yahoo.com/question/index?qid=20080708174531AA19Dy0 Edit: Ikke samme lampa likevel. Den han beskriver ser ut som en tappekran. My bad. Kan jo være forskjell på utseendet på lampa fra 96-04 også men kan også være to forskjellige lamper. Så det kan faktisk virke sannsynlig at det er rett og slett en sensor eller styreenhet som bare har tatt kvelden også.. Endret Februar 24, 2009 av Stig73CamaroZ28 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Granada Håkon Skrevet Februar 24, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 24, 2009 Tips: Dra ut kontakten på kjøleveskesensoren. Lyser det konstant eller slukker da, er det nok lite kjøleveske. Funker ikke det så gjør det samme på alle veskebeholdere med sensor. :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Smite Skrevet Februar 24, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 24, 2009 Tusen takk for svar alle sammen:) Så langt har jeg gått over alt av væsker, olje, servo, kjølevæske, byttet batteri, osv. Jeg har brukermanualen, men tegnet står ikke der. Nilest hele driten, men finner det ikke noen steder. Ang kjøling, kjørte tur retur tønsberg for en liten stund siden da tegnet kom for første gang. Turne er på ca 2,5 timer hver vei, og lyste første gang etter ca 1 time med vanlig kjøring. Tempen holdt seg greit, og ble aldri for varm, hørte ei heller noe koking eller lignende. Stoppet og sjækket beholdere for å se om det var lavt nivå, fant ikke feil, og da jeg startet den igjen ett par minutter senere var symbolet slukket. Kom deretter på igjen 20-30 minutter senere. Men hvis det var noe feil eller dårlig kontakt med sensor eller lignende burde det vel startet å lyse med engang bilen startet? Kan det ha noe sammenheng med det andre problemet jeg har med bilen for tiden, det at all gnist forsvinner av og til. Etter jeg har glødet den og vrir den om for å starte den forsvinner all strøm, og jeg må ut og ta av og på pluss polen på batteri, da virker det igjen. Så kan det gå en del ganger før det oppstår igjen. Kan det ha noe sammenheng? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JChE Skrevet Februar 25, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 25, 2009 Jeg ville ihvertfall gått over jordinger i bilen, mellom batteri, motor, karosseri osv.. Og jeg tolker det dithen at du har diesel, siden du skriver gløding? Sjekk om du har en tappeskrue på undersida av dieselfilteret ditt, åpne den og hell ut kondensvannet på denne måten.(lurt å holde noe under,så det ikke blir mye søl) Se om lampa forsvinner da. hvis den ikke gjør det, er det sikkert ikke krise heller, ikke uvanlig at lamper begynner å lyse uten grunn på gamle biler. Siter Bilforumet.noSuper ModeratorNYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil 2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Smite Skrevet Februar 25, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 25, 2009 Jeg ville ihvertfall gått over jordinger i bilen, mellom batteri, motor, karosseri osv.. Og jeg tolker det dithen at du har diesel, siden du skriver gløding? Sjekk om du har en tappeskrue på undersida av dieselfilteret ditt, åpne den og hell ut kondensvannet på denne måten.(lurt å holde noe under,så det ikke blir mye søl) Se om lampa forsvinner da. hvis den ikke gjør det, er det sikkert ikke krise heller, ikke uvanlig at lamper begynner å lyse uten grunn på gamle biler. Diesel ja. Har tenkt på dieselfilteret, kan se ut som det er litt kondens der, så skal teste det. Takk:) Nei, er mange lamper som lever sitt eget liv med disse bilene, men det er utrolig irriterende,hehe. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.