Gå til innhold

Lover og regelverk rundt feriepenger

Ranger emnet


Papi.

Anbefalte innlegg

ja, jeg skrev at sjefen min sa det i et par innlegg lenger ned. Sjefen og jeg er ikke i slekt, bare noe han sier. Skjønner ikke hvorfor han skulle lyve om dette, men er godt mulig at han har misforstått noe.

Volvo 240 1991 b230f/ft turboprosjekt

Volvo 142 - b20 - 1968 - Prosjekt

Volvo 242 - b19 - 1975 Bruksbil/til salgs

Kia Ceed TX - 2008 - 1,6CRDI - bruksbil

Peugeot Expert - 2002 - 2.0 td - arbeidsbil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja, jeg skrev at sjefen min sa det i et par innlegg lenger ned. Sjefen og jeg er ikke i slekt, bare noe han sier. Skjønner ikke hvorfor han skulle lyve om dette, men er godt mulig at han har misforstått noe.

 

Dette har han sikkert forklart litt feil. Lov det:m'm:

 

Slik funker det:

 

I 2008 hadde du lønn hver mnd som det ble beregnet 10,2%-12% av.

Dette er det du får som feriepenger i 2009.

Satsen varierer alt fra alder til 4/5 uker ferie.

 

Som noen nevner her så kan det jo hende seg noen er villig til å betale ut pengene du har opparbeidet deg fra 1.1.09-01.06.09 for så å skatte av dem. Dette er ikke vanlig praksis slik jeg kjenner det.

VW Polo 1996 1.4SOLGT

Audi A6 2001 2,5QTDI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

forklaring fra sjefen min: som arbeidsgiver har jeg ansvar for at mine ansatte har penger så de klarer seg i ferien, derfor er jeg skeptisk på å betale ut feriepenger før sommern, i hverftall hele beløpet. Om du står uten lønn og feriepenger når du skal ha ferie kan du da kreve mer feriepenger som blir trekt fra firma. Du kan altså få dobbelt opp med feriepenger ett år men da er det jo tvilsomt om du fortsatt har en jobb lenger. slik han forklarte det i hvertfall :)

Volvo 240 1991 b230f/ft turboprosjekt

Volvo 142 - b20 - 1968 - Prosjekt

Volvo 242 - b19 - 1975 Bruksbil/til salgs

Kia Ceed TX - 2008 - 1,6CRDI - bruksbil

Peugeot Expert - 2002 - 2.0 td - arbeidsbil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår