Gå til innhold

Kjipeste dagen hittil.

Ranger emnet


leepriest

Anbefalte innlegg

Bilen stoppet av seg selv i går. Måtte ha hjelp til å få den til et Opel verksted. Fikk beskjed om at en sensor som satt i termostathuset var gåen og var årsaken til at bilen stoppet. 2900,- fiks ferdig. Ikke ille pris det i og med at hele huset må byttes. Fikk kontra beskjed i dag om "hjernen" har tatt kvelden. 11 186,- for hjernen + 2 timers arbeid opp-på de 2900,- som allerede ligger på regningen. Blir ca 16 500 - 17 000,- totalt. Jippi!!!! Jævlig sure penger. Har lyst til å tenne på bilen. Har jo tross alt full kasko. Kjipt at ingen kasko dekker motorhavari :(. Fant "hjernen" på opel-deler.no til 7400,- + mva+frakt. Da kommer montering og programmering i tilegg så selv om delen er billigere, så vil totalprisen bli ca den samme. Fordelen er jo at jeg får 2-års garanti på deler/arbeid. Måtte bare få det ut.

 

Kjipeste dagen hittil, vær du sikker.

Mazda 5

Opel Astra G

http://www.gauldalgatebil.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilen stoppet av seg selv i går. Måtte ha hjelp til å få den til et Opel verksted. Fikk beskjed om at en sensor som satt i termostathuset var gåen og var årsaken til at bilen stoppet. 2900,- fiks ferdig. Ikke ille pris det i og med at hele huset må byttes. Fikk kontra beskjed i dag om "hjernen" har tatt kvelden. 11 186,- for hjernen + 2 timers arbeid opp-på de 2900,- som allerede ligger på regningen. Blir ca 16 500 - 17 000,- totalt. Jippi!!!! Jævlig sure penger. Har lyst til å tenne på bilen. Har jo tross alt full kasko. Kjipt at ingen kasko dekker motorhavari :(. Fant "hjernen" på opel-deler.no til 7400,- + mva+frakt. Da kommer montering og programmering i tilegg så selv om delen er billigere, så vil totalprisen bli ca den samme. Fordelen er jo at jeg får 2-års garanti på deler/arbeid. Måtte bare få det ut.

 

Kjipeste dagen hittil, vær du sikker.

 

Du kunne jo ha sjekket med en hugger, sikkert noen som har liggende.

Parts and Retards - Størst på senk i Norge.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har ikke jeg nødvendigvis trua på at hjernen er død. Det er som regel feildiagnose hvis man ikke har anelse om hva som er feil.

Det bør være gode muligheter for å finne den billig her:

http://www.autotekelectronics.com/

-07 Opel Astra stv

-10 Citroën C1

-06 Moopy classic elektrisk scooter (solgt)

-95 Opel Omega Alkis edition (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, feil på hjernen? Neppe. Jeg ville tatt jobben med å få diagnostisert hjernen hos Simen på Simco i Sarp. Han er billig og utrolig flink. Kontakt de på 69 12 89 00

og få de til å ta en diagnose rett på styreenheten, er det noe feil retter han som regel feila, og til en mye billigere penge enn ny hjerne.....

Hobby er ikke hobby før det svir i pungen =)

Opel Frontera -94 2,3Tdi

Citroen Berlingo -06 1,4i

Subaru Impreza WRX STi -95 2,0T

+Masse annen moro =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var Opel i Tromsø som gjorde jobben, de trodde først det var LMM som var feilen, men etter å ha bytta den var bilen like ille (jaget på turtall, mistet plutselig motorkraft, med mer). De bytta tilbake til orig LMM og feilsøkte mens bilen gikk på tomgang. Hver gang de kakket på styreenheten merket de endring i turtall så jeg antar feilen var en tørrlodding eller lign. Forholdsvis enkelt å fikse selv når jeg vet det jeg vet nå, men bilen var ikke kjørbar og styreenheten var bestillt fra Tyskland så det var "for sent å snu".

- Thorstein Klingenberg

- Porsche 911

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Ble totalt 17 234,- alt i alt, fiks ferdig. Pengene er sure de, men ikke så sure som de 3600,- jeg må betale for boten jeg fikk dagen etter bilen ble hentet ut av verkstedet. Måtte selvfølgelig teste om den fortsatt funket. Lakrismannen i sivilbilen hadde lite forståelse, som normalt, men jeg hadde litt flaks. Lå i grenseland mellom to bøtegrenser og "snill" som han var, valgte han å gi meg det laveste forelegget. Kunne blitt 4900,- i stedet.

 

Ang brukte styreenheter så har du ingen garanti på hva du får. Kan jo gå i stykker etter kort tid og da er det enda kjipere. Verkstedet ville heller ikke ta i en brukt enhet da de er nødt etter loven å gi minimum 3 mnd garanti på arbeid selv om delen er brukt og medbrakt. Saken er nå i allefall løst, og skjer det noe mer nå, så blir bilen stående. Da blir det i stedet ny bil.

Mazda 5

Opel Astra G

http://www.gauldalgatebil.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår