xtrail Skrevet Februar 24, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 24, 2009 (endret) har en idiotisk klokke istede for turteller på min golf cl. tengt meg på biltema i morgen og kjøpe en 52mm turteller for montering på a-stolpe. har lest en del på forumet og noen sier - (1) på coil og noen sier dynamo, jeg vil gjerne ha et klart svar før jeg begynner å tukle selv. noen som vet leteste veien gjennom torpedoveggen. har et hull etter defa alarm, der jeg har to ledninger til ekstralys. skal prøve å på ledninger gjennom der. håper på hurtig svar MVH golfracer:thumb Endret Februar 24, 2009 av xtrail Siter kjøre: VW Golf 1,9 TDI 2003 VW Boble 1300 1966 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
HrpZ88 Skrevet Februar 24, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 24, 2009 har en sånn ekkel klokke der jeg å. greit jeg låner litt av tråden? men hadde oppe speedometeret mitt for en stund siden. og da så det ut som at det var bare å ta en turteller, ifra et anna speedometer og sette i samme spor\ hull som der klokka sitter. funker det? eller må man ha noen flere ledninger osv?. Siter 98 Audi A3 94 VW Golf 3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
royterje Skrevet Februar 24, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 24, 2009 det er ferdig trukket ledninger så det er bare til å bytte spedo til et med turteller. har gjort det selv flere ganger på både golf 1-2 å 3. Siter golf2 syncro med 1,8 20v turbo. golf2 vr6 turbo bora 1,9tdi vw lt bilbergningsbil vw transporter tdi arbeidsbil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fr@nk Skrevet Februar 24, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 24, 2009 Det jeg ville gjort var å få tak i et orginalt instrumentpanel med turteller i som har gått omtrent like langt som den du har, evnt litt lenger(bare kjøre til km stemmer overens). Så er det bare å bytte over, plug and play. Da har du turteller, og det er ikke noe jeg tror, jeg vet det:) Gjort det samme selv, bytta når km-tellerene var like;) Siter VW Golf MK3 Prosjekt tråd Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JChE Skrevet Februar 25, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 25, 2009 Ellers er det bare å melde inn til forsikringsselskap at du har bytta speedometer, og meld inn gammel og ny kmstand. Har gjort det selv, fullt lovlig. Kan lønne seg å skrive ned disse kmstandene selv og selvfølgelig, og ikke minst si ifra ved salg. Ville mye heller gjort dette, enn å montere en 52mm turteller, blir mye finere. Og golf 3 vokser på trær, så det burde ikke være problematisk å få tak i nytt instrument... Siter Bilforumet.noSuper ModeratorNYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil 2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
HrpZ88 Skrevet Februar 25, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 25, 2009 det er ferdig trukket ledninger så det er bare til å bytte spedo til et med turteller. har gjort det selv flere ganger på både golf 1-2 å 3. tenkte ikke på heele huset. tenkte kun på turtellern. den runde skiva med nåla. hvis man tar opp så ser det ut som at det ikke er noe problem. men jeg aner egentlig ikke. Siter 98 Audi A3 94 VW Golf 3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
xtrail Skrevet Februar 25, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 25, 2009 ok. skal se hva jeg finner av instrumentpanel. takker for svar. men hvis jeg skal ettermontere en turteller (52mm) kan jeg bruke ledningene som er der? Siter kjøre: VW Golf 1,9 TDI 2003 VW Boble 1300 1966 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fr@nk Skrevet Februar 25, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 25, 2009 tenkte ikke på heele huset. tenkte kun på turtellern. den runde skiva med nåla. hvis man tar opp så ser det ut som at det ikke er noe problem. men jeg aner egentlig ikke. Har prøvd å gjort det samme, men det funket ikke. jeg måtte bytte hele instrumentpanelet for å få det til å funke:) Siter VW Golf MK3 Prosjekt tråd Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet Februar 25, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 25, 2009 En uorginal turteller trenger signal fra coil, stikk 1, tenning, jord og lys også som oftest. Du vil nok kunne hente signal fra stikket til instrumentet. Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
HrpZ88 Skrevet Februar 26, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 26, 2009 Har prøvd å gjort det samme, men det funket ikke. jeg måtte bytte hele instrumentpanelet for å få det til å funke:) hva med å sette inn den orginale turtellern og koble en ledning fra turtellern til coilen da? Siter 98 Audi A3 94 VW Golf 3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fr@nk Skrevet Februar 26, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 26, 2009 hva med å sette inn den orginale turtellern og koble en ledning fra turtellern til coilen da? Hmm, kansje det funker:P men burde vell fått et strømsjema for hvilke stikkere på turtelleren som er hva;) Men tror det enkleste for hannes del er; enten å bytte komplett intrument, eller legge opp kabler til ettermontert turteller i A-stolpen:) Siter VW Golf MK3 Prosjekt tråd Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
xtrail Skrevet April 20, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 20, 2009 Har noen et bilde av hvordan denne kontakten i desh'n ser ut? Skal handle turteller for montering i a-stolpe i morgen. Men har sett på de holderne på torshov men de er lagd for biler med en mer "liggende" a-stolpe enn i golf, er ganske bratt på golf iforhold til en vanlig stv. Som f.eks. Passat Siter kjøre: VW Golf 1,9 TDI 2003 VW Boble 1300 1966 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Roy001 Skrevet April 20, 2009 Rapporter Share Skrevet April 20, 2009 Den turtelleren fra Biltema trenger signal fra dynamoens W ledning. Det står 2 ledninger på samme plugg, og det er den røde som er W (det er merket av på dynamoen hvilken dette er). I tillegg trenger du + og minus. Funka greit på min, monterte den + ladetrykksmåler i helga. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JChE Skrevet April 21, 2009 Rapporter Share Skrevet April 21, 2009 Den turtelleren fra Biltema trenger signal fra dynamoens W ledning. Det står 2 ledninger på samme plugg, og det er den røde som er W (det er merket av på dynamoen hvilken dette er). I tillegg trenger du + og minus. Funka greit på min, monterte den + ladetrykksmåler i helga. Dette gjelder diesel. Har man bensinbil må man ha en annen type turteller, og den kobles på coilen... Siter Bilforumet.noSuper ModeratorNYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil 2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
xtrail Skrevet April 21, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 21, 2009 har bensin ja. kjøpte en på torshov i dag. Autoguage. men var en fryktelig dårlig beskrivelse/tegning med. er også 7 ledninger! har noen montert en slik før? noen av ledningene er det ikke sjans å se hvor skal. høper noen kan sende en kort beskrivelse om hvor ledningene skal. det er disse fargene på ledningene: 1 stk tykk gul, 1 stk tykk lilla, 1 stk tykk oransje, 1 stk tykk svart, 1 stk tynn svart, 1 stk tynn rød og 1 stk tynn grønn Siter kjøre: VW Golf 1,9 TDI 2003 VW Boble 1300 1966 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg