Gå til innhold

MegaSquirt - Wastespark eller EDIS?

Ranger emnet


VolvoR-Sport

Anbefalte innlegg

edis er jo 1 stk dobbel coilpakke. hvet ikke om der er bedre med coil on plug, men du får jo mer volt pr plugg, med 4 coiler vs. 2.

 

tror nok edis er en hel del enklere å få til å fungere enn 4 coiler :)

`81 Volvo 242 B230FT

`88 Subaru Justy 4WD - Vinterbil

`81 Triumph TR7

`90 Nissan 200SX

`81 Opel Ascona B 2.2i - prosjekt type langtids

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kommer jo an på oppsettet ellers men edis funker ok. der er jo selfølgelig en grense for hvor langt edis holder før du må til med bedre bettar.

 

jo, sant det.

 

har lest at EDIS henger med opp til 9000 o/min hvertfall.

hadde ikke tenkt å kjøre mer enn 7000 o/min selv, så sånnsett fungerer det jo

-Volvo 245 16v Turbo Prosjekt-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

jeg kjører logisk signal til motronic tenningsmoduler, som da kjører videre til coil on plugs... men det er ikke rødmotor da..

 

Du kunne vel gjort samme på 16v toppen, tatt coil on plugs fra t.d. 960 (i så tilfelle må du ha tenningsmoduler også), ev. kunne du tatt fra s80t6 (de har innebygde tenningsmoduler).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår