VolvoR-Sport Skrevet Februar 24, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 24, 2009 Hva vil bli den enkleste og beste løsningen, kjøre wastespark eller EDIS tenning? har ikke plass til fordeler.. Siter -Volvo 245 16v Turbo Prosjekt- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
turbojonas Skrevet Februar 26, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 26, 2009 EDIS har wastespark,så forstår ikke helt hva du egentlig lurer på :) Siter `81 Volvo 242 B230FT `88 Subaru Justy 4WD - Vinterbil `81 Triumph TR7 `90 Nissan 200SX `81 Opel Ascona B 2.2i - prosjekt type langtids Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VolvoR-Sport Skrevet Mars 3, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 3, 2009 hehe, fant ut det rett etterpå :p men blir det "bedre" å kjøre med dobble coil pakker, evt 1 coil pr syl, i forhold til å kjøre med EDIS? EDIS virker veldig enkelt å få til å fungere hvertfall. Siter -Volvo 245 16v Turbo Prosjekt- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
turbojonas Skrevet Mars 5, 2009 Rapporter Share Skrevet Mars 5, 2009 edis er jo 1 stk dobbel coilpakke. hvet ikke om der er bedre med coil on plug, men du får jo mer volt pr plugg, med 4 coiler vs. 2. tror nok edis er en hel del enklere å få til å fungere enn 4 coiler :) Siter `81 Volvo 242 B230FT `88 Subaru Justy 4WD - Vinterbil `81 Triumph TR7 `90 Nissan 200SX `81 Opel Ascona B 2.2i - prosjekt type langtids Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SHN-Motorsport Skrevet Mars 5, 2009 Rapporter Share Skrevet Mars 5, 2009 kommer jo an på oppsettet ellers men edis funker ok. der er jo selfølgelig en grense for hvor langt edis holder før du må til med bedre bettar. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VolvoR-Sport Skrevet Mars 5, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 5, 2009 edis er jo 1 stk dobbel coilpakke. hvet ikke om der er bedre med coil on plug, men du får jo mer volt pr plugg, med 4 coiler vs. 2. tror nok edis er en hel del enklere å få til å fungere enn 4 coiler :) okei, ja tror jeg også. Siter -Volvo 245 16v Turbo Prosjekt- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VolvoR-Sport Skrevet Mars 5, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 5, 2009 kommer jo an på oppsettet ellers men edis funker ok. der er jo selfølgelig en grense for hvor langt edis holder før du må til med bedre bettar. jo, sant det. har lest at EDIS henger med opp til 9000 o/min hvertfall. hadde ikke tenkt å kjøre mer enn 7000 o/min selv, så sånnsett fungerer det jo Siter -Volvo 245 16v Turbo Prosjekt- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SHN-Motorsport Skrevet Mars 5, 2009 Rapporter Share Skrevet Mars 5, 2009 til 9000 er mye muli men er jo andre faktorer som spiller inn. turbotrykk vs kompresjon osv. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VolvoR-Sport Skrevet Mars 5, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 5, 2009 jo, sant.. men EDIS må da klare ca 8.5:1 i komp og 1.5bar i trykk? :P Siter -Volvo 245 16v Turbo Prosjekt- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
turbojonas Skrevet Mars 7, 2009 Rapporter Share Skrevet Mars 7, 2009 summit racing har jo ny coilpack, sånn oppgradering, til edis4 :) Siter `81 Volvo 242 B230FT `88 Subaru Justy 4WD - Vinterbil `81 Triumph TR7 `90 Nissan 200SX `81 Opel Ascona B 2.2i - prosjekt type langtids Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VolvoR-Sport Skrevet Mars 8, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 8, 2009 okei, får se om jeg finner den :) blir edis på meg tror jeg, fordi det virker som den enkleste løsningen.. Siter -Volvo 245 16v Turbo Prosjekt- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaButcher Skrevet April 13, 2009 Rapporter Share Skrevet April 13, 2009 jeg kjører logisk signal til motronic tenningsmoduler, som da kjører videre til coil on plugs... men det er ikke rødmotor da.. Du kunne vel gjort samme på 16v toppen, tatt coil on plugs fra t.d. 960 (i så tilfelle må du ha tenningsmoduler også), ev. kunne du tatt fra s80t6 (de har innebygde tenningsmoduler). Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.