Gå til innhold

Fire års fengsel etter dødelig spark i Oslo - en spøk?

Ranger emnet

Laaars

Anbefalte innlegg

Jeg hadde en bestekompis for noen år siden.

Han ble knivdrept. Gjerningsmannen fikk åpen soning.

Storebroren til kompisen min møtte jævelen på byen en gang og.

Tenk deg. Møte brorens drapsmann på byen!

Nettopp, så ble noen her i Trondheim dømt til 240 timers samfunnsstraff for overgrep på 5 mindreårige...

240 timer???

Er noe ALVORLIG galt med straffeutmålingene våre.

Stjel penger fra den fattige staten vår ved å drive skattefnusk med et par titusenlapper, så sitter du inne i et par år.

Du kan faktisk risikere det samme med ynkelig og "harmløs" dokumentfalsk som å bruke fake legitimasjon.

Men dreper du, voldtar, skader og mishandler tar de på deg med silkehansker.

Jeg syns vi skulle ha gitt dømte voldtektsforbrytere en oransj kjeledress etter rettsaken, og sluppet han på gata. Det skulle ha hett fritt vilt, og hvem som helst kunne gjort hva som helst med vedkommende. Jeg skulle ha hengt utenfor rettslokalene ofte, for å si det sånn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 36
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

USA sitt system har kommer pga av de samme grunner som vi har i Norge idag, slapt rettsvesen. Det fører til at mennesker gjør det de gjør best, overreagerer, og innfører sykt lovverk (på andre siden av skalaen).

Presser man og gjør urett mot mennesker til et visst punkt, vil folk TIL SLUTT reagere - hardt. Borgervern har blitt mer og mer vanlig her over, bare de siste 5 år..

Voldtekt burde være minst 15 år fengsel.

Kaldblodig drap, da burde man kunne velge om man vil dø selv, eller jobbe på arbeidsfarm gratis for Norge til man dør.

Alle som begår overlagt kriminell handling, uten at det er handler om liv og død, burde kunne bli straffet av sivile, uten å bli straffeforfulgt.

Helt sykt, en stakkar her borte møtte en svær bjørn i skogen, hadde med seg gevær, og skøyt da bjørnen reiste seg på bakbeina. Fikk 6 år i fengsel, og aldri lov til å eie våpen igjen. Han ble mentalt ødelagt, og tok livet sitt 1 mnd etter han slapp ut av fengsel. Repsekt familiefar og velforeningsleder, men nei.

Slike ting gjør meg RASENDE.

Er bare et tidsspørsmål før en som er "fucked over" av Norge forskanser seg i en offentlig bygning, og lager mayhem, sitter bare å venter på det :(

Endret av 0ddis

Den som ingen Ferrari har - får ladda BMW med bar

http://www.youtube.com/oddisPProductions

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt sykt, en stakkar her borte møtte en svær bjørn i skogen, hadde med seg gevær, og skøyt da bjørnen reiste seg på bakbeina. Fikk 6 år i fengsel, og aldri lov til å eie våpen igjen. Han ble mentalt ødelagt, og tok livet sitt 1 mnd etter han slapp ut av fegnsel.

Slike ting gjør meg RASENDE.

Hva? Så du får lengre og strengere straff av å skyte et villdyr i nødverge, enn når du sparker inn skallen på noen så de dauer?

Man kan si mye fint om Norge. Men noen ting her er altså så extremt feil!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Korrekt.

Jeg bor i et område der slike saker er sentrale samfunnspørsmål.

Det er ikke uten grunn at over 10 ulver og 2 bjørner måtte bøte med livet i fjord. De fant aldri kadaverne, men senderne fant det... Så.. Selvjustis.

Jeg planlegger selv å ta livet av 9 hunder, som har lagt mayhem (støy 24/7 365 x 4 år)for min familie i snart 4 år. Regner med 4 mnd i fengsel, og 100k i bot. Penga ligger klare dem, skal bare velge en fin sommerkveld, slik at rettsak og evt fengselstraff kommer i en gunstig periode ifht til ferier. Sendt redegjørlse for situasjonen til politi, kommune (ordfører), fylkesmannens kontor, naboer, så jeg oppnår strafferabatt.

Sånn er det da hundelov og nabolov ikke er verdt en dritt i Norge :)

Fint ikkesant? Folk må gjerne få komme på besøk hit å se hvor ille det er med egne øyne.

Alt er fint så lenge man slipper å komme i klinsj med lovverket. Men lovverket er ikke designet for sunn fornuft og normalt levesett.

Endret av 0ddis

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Korrekt.

Jeg bor i et område der slike saker er sentrale samfunnspørsmål.

Det er ikke uten grunn at over 10 ulver og 2 bjørner måtte bøte med livet i fjord. De fant aldri kadaverne, men senderne fant det... Så.. Selvjustis.

Jeg planlegger selv å ta livet av 9 hunder, som har lagt mayhem (støy 24/7 365 x 4 år)for min familie i snart 4 år. Regner med 4 mnd i fengsel, og 100k i bot. Penga ligger klare dem, skal bare velge en fin sommerkveld, slik at rettsak og evt fengselstraff kommer i en gunstig periode ifht til ferier. Sendt redegjørlse for situasjonen til politi, kommune (ordfører), fylkesmannens kontor, naboer, så jeg oppnår strafferabatt.

Sånn er det da hundelov og nabolov ikke er verdt en dritt i Norge :)

Fint ikkesant? Folk må gjerne få komme på besøk hit å se hvor ille det er med egne øyne.

Alt er fint så lenge man slipper å komme i klinsj med lovverket. Men lovverket er ikke designet for sunn fornuft og normalt levesett.

trenger ikke tyste på deg selv da:P snitch

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har plutselig ikke rovdyr livets rett nå da? De har like mye rett til å eksistere som mennesker og sævv og allmulig annen drit bøndene sender på skævven.

Eksemplet mitt var for å presisere hvor disproposjonert straffeloven i Norge er, og å skyte en bjørn i selvforsvar, og sitte 6 år i fengsel, er galskap.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har plutselig ikke rovdyr livets rett nå da? De har like mye rett til å eksistere som mennesker og sævv og allmulig annen drit bøndene sender på skævven.
Ville du ofret ditt eget liv for en sau? Hadde du tatt imot kula? Jeg tror ikke det, så da er nok ikke dyr like mye verdt alikevel.

Igjen sier jeg det. Kaldblodige mord bør straffes med livstid i fengsel. Ingen unntak. Og akkurat dette med at folk ikke var tilregnelige i øyeblikket er jo helt latterlig, at de heller sendes til psykiatri. Å være stein gal når man dreper noe er enda en grunn til å bli i fengsel og råtne.

Kjøretøy-løs, tar DTS i UngdomIOppdrag i Colorado Springs, USA

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva røyker du?

La oss snu det. Ville en sau ofret sitt liv for meg?

Bare dumt å komme med..

Du forstår hva jeg mener, ikke prøv å vri det til noe det ikke er.

-81 Lada 1300S En rullende livsstil

-07 Bmw 116i Liten og snerten kar trenger liten og snerten car

<<=== Stripa, verdens kuleste kattepus!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Røyker ikke. Det jeg vil frem til er at de fleste mener at et menneskeliv er av høyere verdi enn en sau/et dyr. Det jeg vi fram til er at om et dyr har like høy verdi som et menneske (deg), burde du vel være villig til å ofre deg sekv for å redde det? Hvis du da sier nei, mener du egentlig at du er verd mer enn det.

Det er hva jeg vil fram til.

Om noen dreper en måke, eller en bjørn så bryr deg ikke meg noe. Jeg mener at et menneskeliv betyr mer enn en måke, eller en bjørn i dette tilfellet.

Alt, og alle har livets rett. Men noen har kanskje mer enn andre. For eksempel mennesker kontra dyr. Derfor bør vel også drap av menneske straffes hardere enn drap av dyr?

Jeg tror de fleste her er enige i det.

Kjøretøy-løs, tar DTS i UngdomIOppdrag i Colorado Springs, USA

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du argumenterer som om du røyker noe ihvertfall..

Det JEG mente var at rovdyr har like mye rett til å eksistere som husdyr. Slipper bonden sauene på skævven om våren, ja da må han ikke grine når halvparten blir skamfert av rovdyr. Det er sånn naturen er.

Jeg trekker meg fra denne "debatten" før jeg blir virkelig irritert og skriver et langt, svært nedlatende og treffsikkert innlegg.

Endret av Nytern

-81 Lada 1300S En rullende livsstil

-07 Bmw 116i Liten og snerten kar trenger liten og snerten car

<<=== Stripa, verdens kuleste kattepus!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Røyker ikke. Det jeg vil frem til er at de fleste mener at et menneskeliv er av høyere verdi enn en sau/et dyr. Det jeg vi fram til er at om et dyr har like høy verdi som et menneske (deg), burde du vel være villig til å ofre deg sekv for å redde det? Hvis du da sier nei, mener du egentlig at du er verd mer enn det.

Det er hva jeg vil fram til.

Om noen dreper en måke, eller en bjørn så bryr deg ikke meg noe. Jeg mener at et menneskeliv betyr mer enn en måke, eller en bjørn i dette tilfellet.

Alt, og alle har livets rett. Men noen har kanskje mer enn andre. For eksempel mennesker kontra dyr. Derfor bør vel også drap av menneske straffes hardere enn drap av dyr?

Jeg tror de fleste her er enige i det.

Men har husdyr i følge deg større leverett enn rovdyr?

'92 Mitsubishi Eclipse GS

Historie, prosjekt -og bildetråd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg syns husdyr har mer leverett...kua lager jo melk som blir til maasse produkter vi digger inn hver dag! biff får vi av fea og pølse av hest og bacon av gris...nei la husdyra leve! haha

08'Lexus is 220d sport - link: http://www.bilforumet.no/is-200-300/236051-photoshooot-nyvaska-lexus-is220d.html

00'Lexus is 200 sport (solgt)

88'ford sierra cosworth (2wd) (Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider