Gå til innhold

Rar feil.Støy,dure\dekk støy når kjører over 45km, forsvinner når svinger til høyre

Ranger emnet


cossie_storm

Anbefalte innlegg

Sånn da fikk jeg tatt opp og sett litt, og ja da ser jeg at deler av fjærbeinet må hav.

Var slakk på begge sider, men på høyre side, så bråka det(lukta svidd)hehe.

Fjærbeinet gikk greit og få av.

Da jeg skulle presse ut lageret, så delte det seg, det vil si at halve lageret sitter igjen på hjulnavet...

(sitter tredd innpå hjulnavet, og den delen går ikke og presse ut...

Noen som har opplevd dette?

 

Skal forsøke og varme opp lageret i dag, og se om jeg klarer og Benna\slå det av, evt krype til vinkel spiler korset.

 

Hvis ikke må nytt hjul nav kjøpes... grr.

 

Men.. ved montering, skal det presses på hjul navet først, og lager og nav presses inn i fjørbeinet?

eller skal lageret inn i fjørbeinet og så presse inn navet?

Cosworth 88 SEDAN prosjekt-klar 07

Sierra 86 IST bane bil

Passat 99 STV Arbeids bil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg byttet lagerene på min bil, 2000mod passat..

 

tok ut fjærbeinet å presset ut lageret, det går KUN en vei inn riktig, å den ene siden er lengre enn den andre.. hvertfall på passaten, se åssen det gammle kommer ut om du får til det, så du ikke setter det feil, ellers kan du sitte i med skjegget i postkassa:P

 

man tar jo ikke nødvendig ut hele dritten.. men må man så må man..

 

men du som har denne linken.. en anbefaling fra en vw fagman.

Vennligst kjør bilen din på et verksted istenfor å ødelegge og unødvendig sette deg og andre i fare siden du skrur sjølv høres det som...............

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn da fikk jeg tatt opp og sett litt, og ja da ser jeg at deler av fjærbeinet må hav.

Var slakk på begge sider, men på høyre side, så bråka det(lukta svidd)hehe.

Fjærbeinet gikk greit og få av.

Da jeg skulle presse ut lageret, så delte det seg, det vil si at halve lageret sitter igjen på hjulnavet...

(sitter tredd innpå hjulnavet, og den delen går ikke og presse ut...

Noen som har opplevd dette?

 

Skal forsøke og varme opp lageret i dag, og se om jeg klarer og Benna\slå det av, evt krype til vinkel spiler korset.

 

Hvis ikke må nytt hjul nav kjøpes... grr.

 

Men.. ved montering, skal det presses på hjul navet først, og lager og nav presses inn i fjørbeinet?

eller skal lageret inn i fjørbeinet og så presse inn navet?

 

den lager ringen som blir igjen slår du av med hammer og dro/meisel.

 

ved montering:

- hele hjulager presses inn i spindel (fjærbeinet)

- Så presses nav inn, men nå må du ha et mothold på indre ringen på baksiden av lageret.. viss ikke vil det gå dritt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

JA, lageret deler seg, så kun ytterkoppen står igjen inni spindelen. Det er helt normalt..! Det er jo presspasning, så det kan sitte litt. Men jeg bruker en kopp eller lignende som passer inni der, for det er vel en liten "utsparring" på midten, inni lageret som sitter igjen? Der presser jeg ut resten.

 

Når du skal sette det inni igjen, så bruker du gamle ytterringen, og setter på, sammen med den koppen eller lignende og presser det inn. Så legger du navet på pressa, med spindelen/lageret oppå, og presser på innerringen på lageret, med noe i mellom pressa/lageret. Enkleste måten!

 

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mye bra svar. takker :)

Ja hadde det stått i spindelen, så skulle det gått litt lettere, men den sitter på navet.. hehe

kan jo lure på hvordan den har kommet der...

virker som sitter en smule godt...

 

her i hvertfall bilde:

hjullager.jpg

 

hjulager1.jpg

Cosworth 88 SEDAN prosjekt-klar 07

Sierra 86 IST bane bil

Passat 99 STV Arbeids bil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

åååja, den ja.. Den og er helt normalt at sitter der..! hehe..

 

Har du noe å slipe med? Vinkelsliper til eks. Slip på skrå til du kommer nesten igjenom, og slip en skrå til så det blir en X.

 

Men for all del, prøv å kom minst mulig borti navet!!!! ikke lag for store hakk, da kan det hende det ikke vil sitte godt nok når du presser inn igjen..

 

Så tar du en meisel og banker i sporene til det deler seg eller det begynner å gå rundt(slippe). Da banker du bare oppover eller legger på press under mens du banker i sporene så det går rundt.

 

Make sense? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker :)

Da fant jeg vinkel sliper,hammer og flatt jern.

(trodde jeg skulle slippe dette på passat, har brukt opp x antall vinkel blader på gamle sierraer. hehe)

Fikk den faktisk av ute, nesten en eneste ripe :)

 

Så da blir det montering i morgen :)

 

thanx 4 the help :)

Cosworth 88 SEDAN prosjekt-klar 07

Sierra 86 IST bane bil

Passat 99 STV Arbeids bil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår