slitenvolvo Skrevet Mars 1, 2009 Rapporter Share Skrevet Mars 1, 2009 Min 740 har teoretisk topphastighet på rundt 300km/t (3000rpm i 150km/t i 5-te gir). Vet ikke hva motoren klarer, men jeg tror jeg hadde drette på meg om jeg skulle presse det gamle karosseriet over 200km/t. Siter - Rust never sleeps. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
larsverm Skrevet Mars 1, 2009 Rapporter Share Skrevet Mars 1, 2009 (Viser til #15) Dette virker fornuftig - og jeg sitter uansett ikke med noen fasit som eventuelt kunne tilbakevise at det kan være 4,10. Likevel: Det viser seg ofte at rulleomkretsen på et hjul ikke stemmer helt overens med den teoretiske verdien vi får ved å regne på dekkdimensjonen. Dekkleverandører og biltilsynet og denslags opererer ofte med en tabell over rulleomkretser hvor verdiene ligger ca 3% under det som det "skulle" ha vært. Jeg vil tro det har sine grunner, selv om jeg aldri har fått bekreftet hvor dette systematiske avviket kommer fra. Dessuten skal man vel kanskje heller ikke se helt bort fra at det kan bli mindre feil ved å lese turtallet fra bilens turteller. 3% pluss kanskje litt til kan fint viske ut forskjellen på 4,10 og 3,91. Siter 93/94 240SE st.v. aut. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erik Braseth Skrevet Mars 1, 2009 Rapporter Share Skrevet Mars 1, 2009 Dekkleverandører og biltilsynet og denslags opererer ofte med en tabell over rulleomkretser hvor verdiene ligger ca 3% under det som det "skulle" ha vært. Jeg vil tro det har sine grunner, selv om jeg aldri har fått bekreftet hvor dette systematiske avviket kommer fra. Scandinavian Tire and Rim Organization utgir en bok med oversikt over rulleomkrets. Grunnen til at det avviker fra en perfekt sirkel er jo ganske enkelt at hjulet ikke er 100% rundt når bilen står på bakken. Enig i at det er en drøss med feilkilder i en slik måling, så jeg får vel skru av lokket på bakakselen en dag og sjekke. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ghost. Skrevet Mars 1, 2009 Rapporter Share Skrevet Mars 1, 2009 215km/t Siter .:Let no man who is not a VAG owner judge the elements of my ride:. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
s4nd3r Skrevet Mars 1, 2009 Rapporter Share Skrevet Mars 1, 2009 185 med volvoen min. :) på speedon.. går fort nokk.. Siter 1987" Volvo 740 turbo 1995" Chevrolet Silverado 2500 6,5l turbo Bil tråden.... Mob: 93262854.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg