Mr_No_Name Skrevet Februar 26, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 26, 2009 Ja da har det dukket opp igjen da. http://www.vg.no/bil-og-motor/artikkel.php?artid=547470 Vet ikke helt hvordan jeg stiller meg til dette forslaget jeg.. En økt vrakpant vil helt klart rydde opp litt i rekkene av eldere biler med høyt utslipp...Men har vi som kjører disse bilene penger til og kjøpe nytt?? Jeg føler ikke at 250 000kr er noe jeg har lyst til og bruke på bil..spesielt ikke en bruksbil. Jeg personlig syns at vrakpanten kan øke litt..sett den til 5000kr og senk ny bil avgiften med 25%. Siter zzZZzzZZ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ZAbatmaN Skrevet Februar 27, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 27, 2009 hvis politikerne hadde vært smarte(noe vi alle har fått bevist gang på gamg at de ikke er) hadde de laget en pakke: Vrakpant: 20000 Hvis du køper ny bil, med lavt utslipp, vrakpant:50000 I tilegg hvis du kjøper en fabrikkny bil: 0,- i reg avgift, 0,- i moms. Staten burde også gått inn med rentefri nedbetaling i 2 år elns. DA hadde de fått mange nye biler på veien, hvorfor gjør de det ikke? grunnen er at bruktbilsalget ville stoppet helt, de ville ikke fått inn noen av avgiftene sine, og de hadde kansje spart det dyrebare miljøet som de maser sånn om. Men det viser seg at de er ikke intresert... Siter 91 volvo 740 81 pontiac Grand Prix[phat square] 72 vw boble[go biln] [x]93 bmw 525i[x]87 vw golf[x]85 mercedes 190e[x]97 audi a4q [x]83 opel manta Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Torak Skrevet Februar 27, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 27, 2009 Synes de kan kjøre på med dette jeg. Må bare vente litt så jeg får kjøpt opp 10 "vrak"¨og dermed finansiert og kjøpt M3. Siter Sommerbil: E30 M-Tech 2 Bruksbil: S4 2.7 Biturbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
alex_89_p Skrevet Februar 27, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 27, 2009 Kom igjen! Da fyker preludene fortere enn fy. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erik Braseth Skrevet Februar 27, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 27, 2009 og de hadde kansje spart det dyrebare miljøet som de maser sånn om. Men det viser seg at de er ikke intresert... Ja... for det forurenser jo ikke noen ting å lage nye biler? Eller å bli kvitt de gamle? Har du regnet ut hvor mye mer du må betale i skatter og avgifter for å dekke inn en slik ordning som du skisserer forresten? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ZAbatmaN Skrevet Februar 27, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 27, 2009 Nei, det har jeg ikke, men det burde heller ikke spille noen rolle, når man vet at en dødsulykke med bil fort koster 2mill+, hvis da den samme ulykken hadde vært med en nyere, sikrere bil(som også som regel er mer miljøvennlig) så ville det kanskje vært en ulykke som personen(e) hadde overlevd. kostnadene for en slik ulykke er ikke i nærheten av det det koster for en dødsulykke. Dette er jo også et argument for å få byttet ut gamle biler. Når du snakker om utslippet det koster å produsere(og ikke minst å frakte) alle bilene så er jo det en ting som taler imot, jeg ser den, men jeg tror at de nye miljøvennlige bilene vi får vil ha ganske mye å si for dette. Når det er sagt så tror jeg ikke at mennesker kan gjøre noe fra eller til med miljøet uansett, tror det med global oppvarming er massehyseri. Dette er min personlige mening om saken. Når det er sagt så tok jeg en liten utregning: Bil: 400 000 - moms(80000) = 320 000 - vrakpant 50000 = 270 000 Si at det rentefrie lånet er 270 000, hvis du da har muligheten til å betale 11250 i mnd(+gebyr) så er bilen din etter 2 år, dvs at alderen på bilparken ville gått drastisk ned. Når det skal sammenlignes med kostnadene for en ulykke vil det si at det selges ca 7 biler pr dødsulykke. Jeg har ikke regnet med de 16 000 det koster å reg ny bil. Hvis jeg ikke har bommet helt så vil dette koste staten 144500 pr bil. :) Siter 91 volvo 740 81 pontiac Grand Prix[phat square] 72 vw boble[go biln] [x]93 bmw 525i[x]87 vw golf[x]85 mercedes 190e[x]97 audi a4q [x]83 opel manta Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jonleo Skrevet Februar 27, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 27, 2009 Synes de kan kjøre på med dette jeg. Må bare vente litt så jeg får kjøpt opp 10 "vrak"¨og dermed finansiert og kjøpt M3. Ikke regn med at det kommer til å funke ;) Blir nok noe om at kjerra må ha vært registrert på deg selv minst et år eller noe før du får vrake den.. ;) Siter Pass deg! Jeg er en hjernevasket, kunnskapsløs og indoktrinert hasjrøykende miljøhippie med militantsosialistiske tendenser og stor tiltro til fascisme og totalitære styresmakter. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ZAbatmaN Skrevet Februar 27, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 27, 2009 Var ikke det noe med det sist gang de heva vrakpanten da? Noen som har hørt noe mer? må få rævva i gir å få skilt på golfen jeg da:P Siter 91 volvo 740 81 pontiac Grand Prix[phat square] 72 vw boble[go biln] [x]93 bmw 525i[x]87 vw golf[x]85 mercedes 190e[x]97 audi a4q [x]83 opel manta Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JChE Skrevet Februar 27, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 27, 2009 Kravet forrige gang, når den var 6000, var vel at bilen måtte ha skilt, og være registrert på deg selv. Siter Bilforumet.noSuper ModeratorNYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil 2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
alfert Skrevet Mai 10, 2009 Rapporter Share Skrevet Mai 10, 2009 Noen som har hørt mer om dette? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
golf3tdi Skrevet Mai 11, 2009 Rapporter Share Skrevet Mai 11, 2009 Nei kommer vel ikke til å høre så mye mer om det med det første. hvis dem vil ha gamle bilene ut så får dem få ræva i gir. har jo vært snakk om dette så lenge nå så! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
gotthard Skrevet Mai 11, 2009 Rapporter Share Skrevet Mai 11, 2009 sist, når det var 6000 i vrakpant, så gikk det biler du fort kunne fått 20-40000 for rett i pressa. bilopphogerene sleit med og få plass til alle vrakene osv øk til 3-4000, det ville julpet mye, i noen få år, men så ville vrak du nå gir 3000 for plutselig kosta 5-6000. da måtte du øke igjen osv osv Siter -.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.- Opel Insignia sport tourer 2009 Kia Soul 2018 Golf 5 1,6L 2005 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
_Evje_ Skrevet Mai 11, 2009 Rapporter Share Skrevet Mai 11, 2009 En ting til som bør nevnes her er at hvis dette ble innført i EU ville dette øke bilsalget betraktelig, og hjelpe bilfabrikkene, og i tilegg bidra til å hjelpe oss ut av finanskrisen. Og å produsere en ny bil, og kjøre med den vil være bedre mot miljøet enn en gammel Granada som sluker halvannen liter på mila. Så for miljøet vil det jo bli vinn-vinn situasjon om de værste bilene forsvinner. Dessuten, hvis det stemte at det var bedre for miljøet å kjøre rundt i gamle biler, enn å kjøpe nye, ville nok Bellona gått i taket. Med andre ord, det er bedre for miljøet at du kjøper en ny bil. Og produksjonen i seg selv er nok bare en dråpe i havet i forhold til de kanskje 20 000 km du kjører i løpet av et år :) Siter Kjøretøy-løs, tar DTS i UngdomIOppdrag i Colorado Springs, USA Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.