Gå til innhold

Kjøpe Amazon?

Ranger emnet

bilgal86

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg har vært inne på tanken å kjøpe meg Volvo Amazon, og har noen spørsmål om dem.

Er det gode biler? Mye feil? Typiske feil? Hva koster det å forsikre en sånn?

Mvh Tommy

Hei

Rust er alltid problem på så gamle biler, vær nøye å sjekk: hjulbuer bak, gulv, skjerminnfesting, under baklys, begge sider av torpedovegg. Mye feil er det ikke, kommer an på hvor dyr bil du kjøper.

Billig forsikring på disse da de er veteran. Morsom å kjøre....lykke til.

Volvo Amazon 121 -65

Audi A6 2,5TDI Avant -96

MB C180 -95

Honda 750 Africa Twin -95

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Rust er alltid problem på så gamle biler, vær nøye å sjekk: hjulbuer bak, gulv, skjerminnfesting, under baklys, begge sider av torpedovegg. Mye feil er det ikke, kommer an på hvor dyr bil du kjøper.

Billig forsikring på disse da de er veteran. Morsom å kjøre....lykke til.

Okei:P Koster ca 40 000,- for den bilen. Hehe, ja det tror jeg :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 weeks later...
Skal se når økonomien har stabilisert seg litt først :) Regner med at om en måned eller to så blir det nok bil :)

Hvordan er amazon på vinterføre forresten?

hehe:P er ikke akkurat verdens beste vinterbil, men dem funker :)

2000 Audi A4 1.9TDI

1984 Volvo 240 bruksbil:P

1964 Volvo Amzazon *prosjekt*http://www.bilforumet.no/120/223113-volvo-amazon-64-mod.html

1987 Volvo 740

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har funnet enkelte rustfeller på Amazon, som at det tydeligvis samler seg vann under frontruten. På min ene så hadde det tydeligvis kommet vann inn i bilen også, så det hadde noen "løst" med å ta sikaflex i hullene. Da blir det dobbel rustfelle! Så om du kjører på vinteren og får salt nedi der er ikke bilen din verdt 40 000 så mye lenger! Hadde ikke brukt en så gammel bil som vinterbil, for å si det sånn.

Under frontruten kan du sjekke ved å ligge deg på gulvet og lyse opp bak dashbordet. Ellers ruster de der du fester framskjermene, og der du fester frontstykket eller hva det heter.

Men igjen, ikke bruk en flott gammel bil på vinteren!

Bil: 07 Volvo V70

Tidligere biler: 97 740, 97 Subaru Justy 4x4,97 Fiat Brava, '86 240 GL (LPG), '91 Volvo 940 GL (LPG), '92 Volvo 945 Turbo, '86 Volvo 240 GLE, '85 Opel Rekord 2.0S, '90 Ford Scorpio 2.0i GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

hei, man for amazoner til 30 som er fine..

jeg kjøpte en forrige uke, litt over 20k, grønn,strøken i lakken ikke noe rust.

eneste som var feil på den på eu kontroll var at fjørene var kappet;D

Betaler 900kr i året på forsikring da er det full kasko til veteran(det tilsier at du har en bruks bil forsikra også, men det regnerjeg med).

+390kr i årsavgift...

Bilen ligger på motivasjonsbilder, siste side;D

79' Volvo 244.

02' Volvo V70 Ocean race

Lenke til kommentar
Del på andre sider