Gå til innhold

Tom for strøm. Hvordan komme inn i bilen?? Haster litt!

Ranger emnet


turbotrondsen

Anbefalte innlegg

Voldsomt seriøse svar her da.

Dere som ikke har noe fornuftig å tilføye, kan heller la vær å skrive...

 

Dere andre som kan litt, jeg måtte inn fra bagasjerommet.

Prøvde å låse opp innenfra, men låsen bare smatt rett ned igjen.

Og fikk heller ikke opp døra.

I`m not driving too fast, I`m flying too low...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grunnen til at innvendig låseknast bare spretter ned igjen er fordi bilen er utstyrt med sikkerhetslås. Ergo ett helvete å dirke! Men jeg vil tro det er ett aller annet rart med dørlåsen din. Denne skal virke uansett. Men det kan være at den har satt seg, ettersom du sannsynligvis kun bruker fjernkontrollen?

Men da vet du det til en annen gang, at det kan være greit å få kikka litt på dette, så du slipper å leke akrobat igjen... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grunnen til at innvendig låseknast bare spretter ned igjen er fordi bilen er utstyrt med sikkerhetslås. Ergo ett helvete å dirke! Men jeg vil tro det er ett aller annet rart med dørlåsen din. Denne skal virke uansett. Men det kan være at den har satt seg, ettersom du sannsynligvis kun bruker fjernkontrollen?

Men da vet du det til en annen gang, at det kan være greit å få kikka litt på dette, så du slipper å leke akrobat igjen... :)

 

Aha!

Har ikke fjernkontroll nei. Bruker nøkkel.

Men det er jo mulig at den går i en slags sikkerhetsmekanisme når den er tom for strøm. Ikke helt sikker..

I`m not driving too fast, I`m flying too low...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mest sannsynlig har den bare hengt seg, prøv å smøre den opp med smøring for låser...

Fleste bruker jo sentrallåsen, altså trykkeren for å åpne å lukke dører, å som med låsen som med andre ting så "gror" dem fast når de aldri blir brukt... er STANDARD på både nye og eldre biler med trykker for sentrallås...

 

Åja faen, var 2 sider ja, det bomma jeg på hehe...

men skal ikke være noe "sikkerhet" som gjør at du ikke får opp bilen pga strømmen går, vil nok tro at den enten henger eller at låsen har hengt seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mest sannsynlig har den bare hengt seg, prøv å smøre den opp med smøring for låser...

Fleste bruker jo sentrallåsen, altså trykkeren for å åpne å lukke dører, å som med låsen som med andre ting så "gror" dem fast når de aldri blir brukt... er STANDARD på både nye og eldre biler med trykker for sentrallås...

 

Åja faen, var 2 sider ja, det bomma jeg på hehe...

men skal ikke være noe "sikkerhet" som gjør at du ikke får opp bilen pga strømmen går, vil nok tro at den enten henger eller at låsen har hengt seg.

 

Okei. Men sentrallåsen har ikke stått lenge. Snakk om 3 dager maks. Og da fungerte den strålende.

Men skal se om jeg får på noe strøm på bilen i løpet av helga.

 

Reiser til Danmark i morra, men kan få prøvd det ut på lørdag evt.

I`m not driving too fast, I`m flying too low...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vert borti det at dørene låser seg på en måte selv. men det har vert innvendig, og da funker låsen utvendig helt fint.. stått låst på verkstedet på skolen med alle ruter åpne, knappen er dønn hard. sjekket alle dørlåser på bilen?`høyre låsen på bilen min rikka seg ikke, dynka den i WD40 og lot den stå over natta.. funker perfekt nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okei. Men sentrallåsen har ikke stått lenge. Snakk om 3 dager maks. Og da fungerte den strålende.

Men skal se om jeg får på noe strøm på bilen i løpet av helga.

 

Reiser til Danmark i morra, men kan få prøvd det ut på lørdag evt.

 

Ok... Da spørs det nok om det ikke er ett slags triks du må utøve på omegaen også, noe lignende det du nevnte på BMW'en du hadde. Har etterhvert funnet ut at det av og til kan være greit å ha skummet igjennom instruksjonsboka på bilen sin....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Vært borti to tilfeller med dette selv. Når dette skjer så får man ikke låst opp igjen bilen. Du får lissom ikke vridd rundt. Så da er eneste løsning å få opp panseret. Og det er jo ikke vanskeligst på en omega :)

-94 Omega 2,5 TD dieseldyret

-98 Omega 2.5 TD CD Delebil. Selges i deler. Rustfri!!

-95 Omega 2.0 Stv. Skinn osv. Selges.

-90 200sx Stage 3

-92 200sx drift/isbil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår