Gå til innhold

Ujevnt turtall på tomgang

Ranger emnet


stroganoff

Anbefalte innlegg

Hallo godtfolk.

Har en Opel Astra G stasjonsvogn 2000 modell.

Har fått noen kjedelige problemer med bilen, som oppstod rett etter

forrige tanking.

Ved kaldstart starter motoren opp, men dør i løpet av få sekunder.

Dette skjer de første gangene til motoren begynner å bli litt varm, så klarer den så vidt å holde seg i gang. Turtallet synker til et nivå der den nesten dør, så gasser den selv opp til ca 2000 rpm, før den synker ned til "nesten død" nivå igjen. Slik er den til den blir varm. Da fungerer den nogenlunde greit, men bilen virker dau effektmessig. De første minuttene etter start er det også uvanlig mye eksos.

Noen tanker om hva som kan være feil?

Og er det forresten noen som vet hvor OBD2-kontakten sitter på denn bilen?

 

mvh

Jan Erik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar.

Kondens var noe av det første som ble mistenkt, så

hadde i kondensfjerner i går, ute at det gav noe merkbar forbedring. Har sjekket luftmengdeføleren, lambdasonden og pluggene, så nå er det vel bare tomgangsregulatoren jeg har igjen på lista. Noen som kan fortelle meg hvor denne sitter? Er den vanskelig å komme til?

Endret av stroganoff
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo godtfolk.

 

Og er det forresten noen som vet hvor OBD2-kontakten sitter på denn bilen?

 

mvh

Jan Erik

 

hei kontakten sitter under dekselet ved handbrekket.

bare å bruke eit tynt flatt skrujern å forsiktig vippe det ut av sporet.

Mitt bilstereo prosjekt

Biler:

Opel Astra G 1999 Stv 1.2L 65 illsinte ponnier.

Opel Corsa B 1994 5dørs 1.4L

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde samme problemet med gamlingene sin Omega 96 mod. Noen ganger mistet den turtallet så mye at det var rett før den daua og andre ganger sto den å ruste mellom 1100 til 2000 omdreininger. Rensa tomgangsregulatoren og vips så var den fin igjen : )

94 Corsa 1.6 16v WorldCup

88 Corsa 1.3 City

94 Vectra 2.0i - SOLGT

93 Vectra 2.0i - SPIKER

94 Corsa 1.6 16v - SPIKER

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Ønsker å legge til at det er en slange som går fra topplokket og inn uder spjeldet i spjeldhuset. Dette pleier å gå tett på ecotec motorene. Prøv å blås gjennom denne. (Skal ikke være tett):P Dette gir ett lignende problem.

'93 Opel Astra F 2,0i

'85 Ascona C 1,6S

'99 Volvo S80 2,0 20V T

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår