CoryZX Skrevet Februar 26, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 26, 2009 (endret) Hei alle sammen. Har i dag vært på eu kontroll med min lille ZX. Fikk da en lapp med noen 2-tall desverre og prøver nå å finne deler. Det er her jeg håper dere kan hjelpe meg. Jeg har allerede sjekket mekonomen og Meca, uten at hvertfall jeg fant noe av det jeg trenger. Med unntak av noen svindyre (i mine øyne) bremseslanger. Bilen er en 1993 modell Citroen ZX Reflex 1.4i. En liten og søt 3-dørs. 2'er feilene som var er som følger: -Sprekker i bremseslanger foran. (Hvor får jeg enkelt tak i nye til en billig penge?) -Slakk i begge indre stabstagforinger. (Igjen, hvor får jeg tak i de her?) -Speedometer virker ikke. (Speedo funker når jeg snurer på wire'n så det er et plasthjul av et eller annet slag i girkassen som er defekt. Hvor får jeg tak i dette?) Krysser fingrene for at dere kan snuse frem noen løsninger på disse probleme. Fikk ut mars til å reparere feilene. -CoryZX Endret Mars 18, 2009 av CoryZX Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reidar Skrevet Februar 27, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 27, 2009 Meca har ihvertfall bremseslanger til bilen din for ca 300kr+ moms. De forskjellige delebutikkene har svært varierende priser og utvalg. Det er bare å søke rundt på webshoppene evt bruke telefonen og sjekke hvem som har hva og til hvilken pris. Enkle gummidingser og slanger er ikke så dyre som originaldeler heller. Sjekk hos Auto 2000(Citroen) og hos bertel O Steen(Peugeot-306 er stort sett samme bilen som ZX) Der har de nytt speedodrev til gearkassen din også. Ellers er forumet til Peugeot Sport Club Norge et greit sted å lete eller brukte deler og gode tips. Som medlem der får du gode rabatter på de nye delene også Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CoryZX Skrevet Februar 28, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 28, 2009 Hjertelig takk for hjelpen Reidar. Har ikke fått sett på det enda men regner med jeg har en temmelig stor jobb foran meg når det kommer til å få skiftet speedodrevet. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reidar Skrevet Mars 1, 2009 Rapporter Share Skrevet Mars 1, 2009 Å skifte speedodrevet er en forholdsvis enkel og grei jobb. Det er bare å løsne en eller to skruer og trekke den ødelagte enheten ut og så skyve den nye inn. Jeg tror muligens jeg har et sppedodrev fra en Peugeot 205(Tu3 motor og MA kasse) liggende som bør passe. Jeg skal ta en kikk senere i kveld. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CoryZX Skrevet Mars 2, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 2, 2009 Det hadde virkelig vært topp om du har det! Har fått tak i en haynes manual og kikka rundt nedi motoren i dag. Så i morgen (når det er lyst ute igjen). Skal jeg skru av speedo drevet og håpe på at jeg ikke må skifte den delen som er inni gearkassen. Du vet ikke tilfeldigvis hva stubaksel blir på engelsk? Finner ikke noe om denne i Haynes manualen. Takk igjen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reidar Skrevet Mars 3, 2009 Rapporter Share Skrevet Mars 3, 2009 (endret) Jeg tok ut speedodrevet på 205kassen igår og det så fint ut. Gi meg en lyd om det er den biten du trenger. Jeg er litt usikker på hvordan en tar ut drevet som sitter inni kassen men det ser atskillig verre ut. Dersom du ikke har hatt bitene fra hverandre kan det jo hende feilen sitter et helt annet sted. Det hender jo at den firkantede innerdelen av kabelen sniker seg ut av enten drevet eller speedometeret. Jeg antar stubaksel er bahjulsterminologi. På sotholmen pleier en å kalle akslene på disse bilene for driveshafts. Enkelt og greit. Det er en del å spare på å importere delene selv. Jeg pleier å handle på en nettbutikk som bare selger deler til peugeot 106 men http://www.gsfcarparts.com/ skal være et bra sted for deler til andre biler. Ellers har http://www.classicparts.org/ganske greie priser på citroendeler. Endret Mars 3, 2009 av Reidar Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CoryZX Skrevet Mars 3, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 3, 2009 Jeg har tatt speedo wiren ut av drevet i gearkassen og snurra den med fingrene og da fungerte speedometeret. har også satt den inn igjen uten at speedo fungerer. Skal få ut den delen som sitter utenpå kassen i morgen og se om det faktisk er den eller noe i selve kassen som er årsaken til problemet. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CoryZX Skrevet Mars 13, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 13, 2009 Hvor mye vil du ha for delen? :) Det virker som noe har kilt seg fast inni delen min. Det går ikke ann å snurre wiren for hånd når den sitter i det firkantede sporet i speedodrev saken. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CoryZX Skrevet Mars 16, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 16, 2009 Noen som kan hjelpe meg med feilsøkingen av speedo drevet? Hvordan finner jeg ut hvilken del det er noe galt med? Foreløpig er alt ok fra speedometeret og ut til enden på wiren. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CoryZX Skrevet Mars 18, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 18, 2009 Da var bilen vrak. Noen som trenger deler? Si ifra fort som bare det. Skal leverest inn fredag. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg