Gå til innhold

Mk1 prosjektet mitt

Ranger emnet


rakriste

Anbefalte innlegg

riktig det. Forhåpentligvis forblir den ikke blå.

 

Nå er jeg sår i øynene etter å ha lest igjennom et utall sider på en sen onsdagskveld. Kjempeprosjekt, kult at noen gidder å ta seg tid til alle disse små fillejobbene som gjør en strøken bil.

 

Ser ut som du begynner å bli ganske habil på å sveise ;) Husk å puss ned alle originale sveiseskjøter i motorrommet for ultimat smoothness ;)

 

skal ikke forbli blå, sansyneligvis blir den svart i denne omgang..

 

lyst å lakke den og, men tid og penger.. derfor tror jeg faktisk alt som er løsmontert blir svart (motor skal byttes neste sesong igjen)

 

idag, skjedde dette ;)

først fant jeg ut at jeg har noen 88 mk1 cabrio drivaksler med 100mm flenser, så jeg slipper å kødde meg 16v kassa :D

 

bortsett fra det så gikk motoren min inn idag.. woooooo

230306_1.sized.jpg

 

første gang på over 2 år. nå skal drivaksler tilpasset, siste justeringen på dempertårna og noen slanger og driit.

230306_2.sized.jpg

MIN SIGNATUR

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 1.2k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

sommer kommer så altfor fort, så jeg ofra fyllesykværehjemmedagen for å tilbringe noen timer med sveiseapp..

det viste seg å koste dyrt! sveisa mer fingre en metall virka det som. men fikk gjort litt før jeg gav opp og dro hjem for å reppe litt.. skål..

 

pics of course..

 

begynte pent å tilpasse bredda stålskjermer bak, men blei ikke fornøyd så jeg skal hente meg ett sett til med hjulbuer på veng i morra for å gjøre ferdig bakskjermene. bruker nye skjermbuer for da kan jeg tilpasse ekstra lengdene på de i stedet for å sveise inn ett mellomstykke, som er mer jobb, masse ekstra sveisepunkter. bedre med helt stålstykke. vent og se!

 

da blei det litt tukling med panser i stedet, brodern kom og hjalp til så det blei veldig bra. noen fler punkter og tinning så er det jobben unnagjort. går fort om man konser litt og jobber effektivt.

260306_2.sized.jpg

 

har heldigvis fått solgt m3 sideskjørtene jeg hadde, istedet fikk jeg en blikken slager til å knekke noen nye profiler til meg, pga lengden så blir kanalene i 2 deler på vær side som sveises sammen, må si jeg blei imponert over hvor bra folka med rett verktøy og erfaring former metall.. fort gikk det og.

260306_G.sized.jpg

 

kanalene kan snus oxo. da blir de ca 2cm lavere og får formen som clipper kitt sideskjørtene, men det blei liksom ikke like bra..

skjørtene skal helt inntil dørkarmen, men må justeres litt.

ser det greit ut?

 

260306_1.sized.jpg

MIN SIGNATUR

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper jeg også. ;)

 

Panseret ble bra nå, RA! :)

 

 

;)

 

 

dro på veng i lunsjen idag.

 

2 nye bakre hjulbuer, så da fikk jeg prøvd en side med bredding.

buen er ca 2cm lengre ut enn orginalt. altså tilsvarende clipper stylinga på cabrio'n

 

270306_3.sized.jpg

 

 

hjulbue mot bakfangeren, prøvde å forme så godt som mulig slik at det blir en tett overgang. resten blir moddet på fangeren.

270306_2.sized.jpg

 

litt artig å finne ut at luftsylindrene bak ikke var skrudd ordentlig til og :) vi snakker neste 2.5cm lavere bare ved å tighte til litt.

270306_1.sized.jpg

 

 

før jeg dro så måtte jeg bare nøste framskjermen og for å sjekke breddemuligheten, litt vanskeligere her, men faktisk så må noen cm til ut for å dekke felgen og ikke minst la den gå opp under.

270306_G.sized.jpg

MIN SIGNATUR

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor mye bredere blir bilen med den breddinga du utfører nå...? Skal du valse litt etterpå også eller...?

 

Du skal jammen ha ros for dette prosjektet, er som jeg skulle ha laget min egen drømme MK1 det her...:D Er bare spent på hvordan hekken din blir, eneste jeg ikke liker med Golf 1....:S

02 KTM EXC 380 Supermotard - Selges

89 Kadett E

85 Mercedes 190E - Selges!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har du kappet noe på den "originale" hjulbua? for så og sette den fra veng utenpå igjen? har tenkt til og gjøre det selv.men har vært usikker på hvordan det skal gjøres.

 

sorry! så lenger frem i tråden nå!

 

så du har bare kappet av det første laget med stål`.og så lagt oppå den nye fra veng?:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har du kappet noe på den "originale" hjulbua? for så og sette den fra veng utenpå igjen? har tenkt til og gjøre det selv.men har vært usikker på hvordan det skal gjøres.

 

sorry! så lenger frem i tråden nå!

 

så du har bare kappet av det første laget med stål`.og så lagt oppå den nye fra veng?:P

 

 

jeg kappet bakre hjulbuer i fjor, sveiset så på nye, kappet av litt for å bredde igjen nå denne uka, men så fant jeg ut at å bruke enda en hjulbue og kappe litt fra begge så den "nye" nå blir bredere.. funka fint-.

MIN SIGNATUR

Lenke til kommentar
Del på andre sider

begynte dag nr 2 av skjermbredding.. så veldig lovende ut, men da jeg fort kom litt skjevt ut så la jeg det fra meg for kvelden.

skal sette bilen i løftebukken i stedet, da går det litt fortere å heve/senke bilen, nå driver jeg med 3 forskjellige jekker og det tar mye tid.

 

begynte på en anna mods i stedet. som de fleste einsereiere veit så må rammevangen justeres inn litt for drivakselen.

rammevange.sized.jpg

 

forbereder oss for det værste, tok i godt så ikke jeg må gjøre det om igjen.

men skulle likt å sett hvordan det blir med bilen helt nede, er ikke det samme å jekke bærearm bare.

titta litt på svingradius kontra drivaksel, burde bli nok klaring. blir null fjøring så lavt uansett.

rammevange_1.sized.jpg

 

edit. jo broder'n stilte opp flink og arbeidlysten idag.. etter litt snøscooter kjøring så tok han fatt på siste dør og fikk den til å passe inn i mellom stolpene og dashen igjen :) thanx little broder.

MIN SIGNATUR

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk en tanke..

:wave

 

Siden du skal ha mono-visker & cleen-look... så kan du ikke ha spylevæske dyse på panseret...!!

Du kunne jo kanskje hentet spyler-sys som er på feks. MB Vito... Dysa sitter på hver arm, ved feste til visker'n...

 

men som sagt.... bare en tanke...:hello:

 

 

Btw... Trodde du fikk nok jern i alle de pølsene du gaffler i deg jeg??

Rakriste.jpg

MiNDFLaRe

'98 VW Passat stv 1,9 Tdi -> Famile-racer'n til mor

'96 Hyundai Coupè 2,0 fx -> Lekebilen til far

X '96 Peugeot 306 Xt 1,8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kjempefete skjørt. hvor mye kostet det å få noen til å fabrikere dem?

 

disse er en byttejobb, men tipper du må gi ett par lapper.

 

Hvor bred blir bilen??

ca 2,5cm bredere på hver side bak, og ca 3- 3,5 foran.

 

Fikk en tanke..

 

 

Siden du skal ha mono-visker & cleen-look... så kan du ikke ha spylevæske dyse på panseret...!!

Du kunne jo kanskje hentet spyler-sys som er på feks. MB Vito... Dysa sitter på hver arm, ved feste til visker'n...

 

men som sagt.... bare en tanke...

 

hehe velkommen i tankeklubben ;) pug'n har slike de og, og ser du på et bilde av panseret mitt så er de alt borte ;)

MIN SIGNATUR

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår