Gå til innhold

Mk1 prosjektet mitt

Ranger emnet


rakriste

Anbefalte innlegg

gjort idag:

sveisa ferdig senterhullet til viskerarm

og speilfestene på dørene

slipt mye og retta noen små bulker her og der

tatt nøye mål og bilder av buret da det skal bøyes til rett finish i morgen tidlig før jobb.

 

290305%20(3).JPG

 

når står buret i riktig posisjon på en side og i vinklet på andre slik at målene kunne gjøres. må bøyes ca 1cm inn på hver side for så å bøyes ut igjen 1 cm lengre opp. litt komplisert å forklare, men det går.

290305%20(2).JPG

 

290305%20(1).JPG

MIN SIGNATUR

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 1.2k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

mye gjort på noen timer idag og.

 

fikk bøyd til buret, uheldigvis så blei det ikke helt 100% så det må gjøres enda en gang, men Tusen hjertelig takk for god hjlep av kåre på bilens eksos på ørkern.

 

resterende hull og sliping av motorrom er nå nesten ferdig.

mangler å sveise igjen der hvor varmeapp engang sto. snart dags for litt sparkling og sliping for finnishens skyld.

neste uke skal det sprayes bodylakk under dryppkanten lengst ned i motorrommet. den er jo allikevl overlakkbar så det blir nok ikke synenes.

310305%20(1).JPG

 

pusset ned og forberedte en annen ting og. litt panserdull :D

310305%20(8).JPG

 

 

PS.. jeg har en laaang helg foran meg nå ;)

MIN SIGNATUR

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal du fjerne rillene i panseret eller? :)

La merke til at du hadde fjerna den "regn-oppsamleren" i motorrommet... skal du ha den på igjen eller?

Hvis du fjerner rillene er det kanskje ingen vits uansett?

'86 BMW E30 M3 (S50B30 prosjekt)

'90 VW Golf mk2

'82 VW Golf mk1

'83 VW Golf mk1

'86 VW Golf GTI 16V

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal du fjerne rillene i panseret eller? :)

La merke til at du hadde fjerna den "regn-oppsamleren" i motorrommet... skal du ha den på igjen eller?

Hvis du fjerner rillene er det kanskje ingen vits uansett?

 

 

riller? :rolleyes:

vannkassa er borte for godt den, kommer nok ikke så mye vanntil der heller lengre.

skal og sveise igjen hullet til varmeapp. snart. Gone!!

MIN SIGNATUR

Lenke til kommentar
Del på andre sider

riller... luftinntak. :P jaja.

Varmeapp. også ja, tenkte litt på å fjerne det jeg også, iogmed at det kun blir en sommerbil men. :) Får se...

Ang. den vannkassa så vet jeg ikke enda. Ulemper ved å fjerne den da? Kan jo regne om sommeren også, men har garasjeplass så...

'86 BMW E30 M3 (S50B30 prosjekt)

'90 VW Golf mk2

'82 VW Golf mk1

'83 VW Golf mk1

'86 VW Golf GTI 16V

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser du har kjøpt gule polyforinger, får en ikke godkjent med de røde eller kjøpte du de gule pga det blir for stivt med røde eller andre grunner? Sorry hvis det ble litt OT.

¨

joda.. røde skal nok bli godkjent, men var vel fordi at dem ikke anbefalte dem til daglig kjøring. selv om jeg skulle ønske jeg valgt de stiveste nå allikevel :rolleyes: , lurt litt på om de kanskje er mindre holdbare og..skal bytte foringer på cabben etterhvert så kanskje jeg bare bytter over og setter nye røde på denne. får se

MIN SIGNATUR

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oki... lurte litt siden jeg kjøpte de røde så jeg lurte på om jeg gjorde en tabbe nå ;) Kan jo gi deg en tilbakemelding på hvordan det ble på bilen min, men så har sikkert du fått de på din bil før jeg har rukket å få bilen min på veien. Du er nok litt mer effektiv en det jeg er :D Morro å se på prosjektet ditt iallefall, stå på! thumpsup

 

EDIT: BTW, hva lakkerte du understellsdelene med?

( ) Ford Escort RS Cosworth

( ) Ford Escort 1,6 SI Sport

(x) VW Golf mk1 GTi POWER!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan dreie opp dobbelt sett i alu jeg.....

Det burde bli stivt nok;)

 

hmm... gjerne motorfester mr maniacoupe :D

 

 

understellet er sandblåst, grundet med samme grunning som resten av bilen, lakkert med bengalakk og sprøytet ett lag med bodylakk etter det.

understellet skulle ha vært på bilen foooor leeengst. :(

MIN SIGNATUR

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du har ikke vurdert å legge større plater under buret enn det du har ?

tenker på krav til bilsport-innfesting av buret...siden du er igang så hvorfor ikke gjøre det 100% ? den platen som ligger på dørken under hovedbøylen er ikke 120cm2,som d ser ut....

by the way, hvilken godstykkelse har du på buret ?

45*2,5 eller 50*2 (mm) er kravene til hovedbøyle iht teknisk reglement....men så skal vel ikke bilen din noen gang brukes i bilsport heller da går jeg utifra....?

Eyes don`t leave fingerprints

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår