dinge Skrevet Juli 29, 2005 Rapporter Share Skrevet Juli 29, 2005 dette er bra! stå på Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rakriste Skrevet Juli 31, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 31, 2005 takk takk folkens. og ikke minst cheron for å stille opp på dette for meg :D jeg har hatt fri hele uka og gjort unna mye arbeid. har oppdatert på vw audi sidene, så jeg tar bare copi-past her nå. så kan dere lese og se hva som er gjort. -------------------------------- hei hei.. ferien har endelig begynt. helgen er stort sett fredet, men begynte så vidt det var i går og takk for hjelpen kaldblod og mindflare til nå så er bakstilling på med hjul for å teste "høyden" på vogna. festene til forstillinga ble pusset og grunnet. ( sandblåseren kom ikke til festene da ramma var festet her, så dette ble fikset nå istedet) videre så fikk vi tinnet ferdig viskerhullet på sjåfør siden! ble brukbart resultat og det ser ut til at det gikk bra i forhold til varme osv. står igjen litt finsparkel. jaja. fra mandag blir det sikkert litt mer bilder og. må kjøpe inn nye støtdemper lagre foran og bak. heeelt glemt det!! __________________ dag 1. begynte dagen med å handle inn ting som trengtes for å få gjort litt denne uka.. diverse bolter som manglet til forstillinga, fjørbeinslagre, ny sveisemaske, tur på høggern for å se etter god biter vel, det som ble gjort: fikk montert på plass demperne bak og foran slik at bilen kunne stå på egne hjul. bak ble det overraskende lavt, foran mer skuffende for å være ærlig. MEn.. fikk ikke sluppet den helt ned da luftbelgen er for stor til golf 1 dempertårnet. så jeg har begynt å kappet ut forsiktig for å lage plass. i samme slengen så kan det hende at tårnet blir delt og flyttet noen cm høyere for å få litt mindre høyde. for all del mer en nok slik det var. men skal jeg først kappe og sveise så hvorfor ikke. ellers så fikk resten av senkesett tinga gjennomgå litt testing. blir vel skrudd midlertidig slik at jeg får sjekket alt er slik det skal. myye arbeid, men artig. I morra kommer leif egil en tur og strekker ut en hjelpende hånd. blir vel fronten som skal tas først da håper jeg må nesten være to for å få ting på plass. samt kommer forhåpentligvis øyvind innnom og guider litt understellsmontering. har tatt bilder, men pc min har klikka helt, bruker en ubrukelig laptop nå men kommer takk, ------------------------------ DAG 2: Fy F*** for en dag. takk for hjelpa cheron vi kom litt sent i gang, men da de først tok av så gikk ting unna. blei mye prøving og feiling pga vinkler på lykter og ikke minst mye metall på bilen som måtte tilpasses for lampene. men resultatet blei ikke mindre enn forventet vi mangler noen sveise punkter på lykte ramma før vi sier oss ferdige. grunnen til det skyldes at frontfangeren ikke kan skrus på bilen uten festejern. dette lages til i morra eller torsdag, da får vi nok juster riktig slik at alt flukter. om dere ser på fangeren så er det en forhøyning øverst mot grillen. denne skal forlenges helt ut på sidene ( er jo egentlig beregnet på runde lykter) da blir det en perfekt overgang fra grill til fanger. ellers kom thomas og øyvind på besøk i værste idag. (rolf er fast inventar ) thomas kom med utrolig mange forslag til festing av både tank, kompressor, lufthevere ( måtte de i himmelen vite hva de skulle brukes til). fikk diskutert litt seriøst og useriøst. noe som da satte tankeprosessene i gang igjen!! øyvind har jo litt erfaring med montering av luft på bil. så han har ufrivelig-frivelig blitt trukket inn i varmen etter bare noen minutter så var problemet løst med at demperen foran ikke senket nok !! dvs selve demperene inne belgene gikk ingen veier. så det blei til å demontere sakene og smøre opp litt. o-ringene hadde bare satt seg litt. problem nr 1 solved!! problem nr 2 foran er det at belgene er for store til å passe inni golf mk1 fjørtårn. vi har løsningen så i morra blir det vinkelkutter jobb. problem 3 ligger i luftsylinderen bak, der er det fortsatt ingen løsning, men airbagit er kontaktet så vi har snart løsningen der oxo. (gjelder egentlig bare noen bolter og muttere som er midlertidig uvitende plassert) på torsdag kveld kommer øvind igjen, da monterer vi så godt vi kan det som kan monteres av utstyr på ei kryssfiner plate. da får vi testet systemet forhåpentligvis før helgen. OI: remster... takk for låne av hjulene ( credits) lang skrivehistorie, men har blitt veldig motivert disse dagene ja. takk for god hjelp folkens. endelig skjer det litt igjen. ------------------------------ dag 3: jepp.. står opp tidlig jeg vettu. stakkars samboeren!! jaja, fikk iallefall plukket ned forstillinga igjen dekt til rallylampene ( skal ikke ha sveiseperler på de nei) kappet så ut en del av åpningen til fjørtårnet, dette får å gjøre litt mer plass til belgene. slipte så videre rundt hele åpningen så den false kanten blei borte, ungår da å punktere no tok jaggu tid. fikk grunnet og hatt på bodylakk og så klart montert hele forstillinga igjen. justerte den siste demperen så det beveger seg hele veien oxo. bilen gikk ned relativt mange cm i forhold til forrige gang. fornøyd sånn sett, men sier ikke nei til noen cm til ned i fronten. bak kan jeg justere inn 2cm med gjenværende gjenger på stempelet. ------------------- dag 4: møtte leif egil kl 9. fronten blei ferdig tilpasset. sveiset fast så det sitter, faktisk stivere en med rundlykt front og. frontfangeren var en nøtt. først og fremst så surra jeg bort ca 1.5 time med å dele en 5mm stålplate på nesten 2 meter for å lage feste jern for så finne ut at jeg faktisk hadde vinkeljern liggenes på værste. jaja, fangeren fikk feste, resten gikk nesten av seg selv. målte bærebruene og de er nå ca 3.5cm over gulvet. det er pent lavt. høydehus leif egil?? hehe senere på dagen kom thomas og øyvind og marius ( rolf) hehe.. fikk begynt montering av systemet. og utrolig hvor rask det egentlig gikk. øyvind ha jo gjort dette på sin bil, så han hadde anelser om hvor alt skulle selv om det ikke er identiske sett. da vi forlot værste i 2330 tiden så gjenstår kun å legge slangene til hver belg og koble strømrele og teste systemet. i morra blir siste rest tatt sånn sett. ( alt er koblet midlertidig på ei plate for å få en oversikt, så det blir tatt fra hverandre oxo) greit å teste slik at vi veit alt er på plass. nei natta.. mer i morra. takk for hjelpa folkens --------------------------- -------------------------- dag 5: prosjekt RA våknet til live igjen.. luftsystemet er fullt montert,men lekker litt. det kommer av manglende gjengeteip på noen koblinger. lett å fikse, og dette er jo og bare testplassert. dette beveger seg veldig rask op og ned. thomas kommer med filmsnutter i kveld. takk for hjelpa idag mr.T ----------------------- noen som vil se hva som kan skje nå??? movie 1, please right click and save !!! movie 2, please right click and save !!! movie 3, please right click and save !!! Siter MIN SIGNATUR Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
audifanatic Skrevet Juli 31, 2005 Rapporter Share Skrevet Juli 31, 2005 Detta ser jo helt utrolig bra ut. Må si dere virkelig har stått på nå :pray Keep up the good woork. Filmene var ekstreme yodude Siter Nåværende bil: Volvo242 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ErikG Skrevet Juli 31, 2005 Rapporter Share Skrevet Juli 31, 2005 Hvilke felger er det du har. Så kjempe knall ut Siter Celica gt4 http://www.ts-ogn.no/phpBB2/viewtopic.php?t=14432 Starlet EP91, snart Glanza http://www.ts-ogn.no/phpBB3/viewtopic.php?f=61&t=29628&st=0&sk=t&sd=a&hilit=glanza Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nitewlkr Skrevet Juli 31, 2005 Rapporter Share Skrevet Juli 31, 2005 Hvilke felger er det du har. Så kjempe knall ut Det er RSL 8&9x14 Siter Har for mange biler.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lars-frr Skrevet August 1, 2005 Rapporter Share Skrevet August 1, 2005 Veldig kult Rakkiste .. Bling bling . Er det kun opp og ned eller kan du stoppe på en viss høyde ?? Siter 89 Golf 2 - lowrider Solgt 86 Golf 2 - Daily winter driver Tha Shitbox RIP 86 Golf 2 - SOLGT Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo240R Skrevet August 1, 2005 Rapporter Share Skrevet August 1, 2005 Sitter ikke hjulene bak hakket for langt ut?? Jeg syntes i hvertfall det. Ellers meget bra jobbet... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DrLaban Skrevet August 1, 2005 Rapporter Share Skrevet August 1, 2005 Sitter ikke hjulene bak hakket for langt ut?? Jeg syntes i hvertfall det. Ellers meget bra jobbet... Hjula sitter AKKURAT slik de skal på einser.. fylle heeeeeeeeeeeeele veien ut ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Laaars Skrevet August 1, 2005 Rapporter Share Skrevet August 1, 2005 Men stikker de ikke utenfor? Eller er det kun "kontaktflaten" på dekket som ikke skal stikke utenfor? For her er det vel bare felg og strekk som er utenfor :D Fet strekk forresten!! yodude Siter '86 BMW E30 M3 (S50B30 prosjekt) '90 VW Golf mk2 '82 VW Golf mk1 '83 VW Golf mk1 '86 VW Golf GTI 16V Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pilsen Skrevet August 1, 2005 Rapporter Share Skrevet August 1, 2005 Må si det ser sinnsykt fett ut;) Denna enern kommer til å bli bra;) Siter Omega A - 16v Turbo. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wicky124 Skrevet August 1, 2005 Rapporter Share Skrevet August 1, 2005 Må si det ser sinnsykt fett ut;)Denna enern kommer til å bli bra;) PILSEN...skal jeg få kjøpe de felgene eller?sendt deg mange pm men du svarer aldri... Siter ✔Mercedes C220cdi 2009 ✔Mercedes E220cdi 2007 ✔Mercedes S320 2000 __________________________________________________ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
2maz Skrevet August 1, 2005 Rapporter Share Skrevet August 1, 2005 Konge med slike luftdempere da. Skulle trengt slike når jeg skal over fartsdempere. Fett prosjekt forresten, titter innom i blandt. Hva sier forresten biltilsynet om slike dempere? Er det TüV på de? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rakriste Skrevet August 2, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 2, 2005 Konge med slike luftdempere da. Skulle trengt slike når jeg skal over fartsdempere. Fett prosjekt forresten, titter innom i blandt.Hva sier forresten biltilsynet om slike dempere? Er det TüV på de? belgene er tuv ja, men ikke til hvert enkelt bilmerke. så det blir nok en laaang prosess med biltilsynet. har hatt kontakt angående luft siden før jul i fjor. så det aner muligheten. men går det ikke så :aug: driiter man i det :D blir nok stille noen dager fremover nå. er tilbake på jobb jobb igjen. men så fort jeg får en dag eller 2 ledig som skjer det neste på planen. blir nok lakk på bilen snart ja. ps. dekkene stikker ca 5cm utafor bak, men bredding, hørt om det ? :D Siter MIN SIGNATUR Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Laaars Skrevet August 2, 2005 Rapporter Share Skrevet August 2, 2005 Blir det bredding av stål da? Hive på en ekstra hjulbue utapå? :) Siter '86 BMW E30 M3 (S50B30 prosjekt) '90 VW Golf mk2 '82 VW Golf mk1 '83 VW Golf mk1 '86 VW Golf GTI 16V Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nitewlkr Skrevet August 2, 2005 Rapporter Share Skrevet August 2, 2005 Blir det bredding av stål da?Hive på en ekstra hjulbue utapå? :) med "litt" modding av buer og GTi breddere går det under.... stålbredding krever jo litt mer jobb Siter Har for mange biler.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg