Gå til innhold

Mk1 prosjektet mitt

Ranger emnet


rakriste

Anbefalte innlegg

  • Svar 1.2k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

tenke å teste tinning, men har ikke alt jeg trenger så får se det ann litt. men alltid fare for rust på sånne steder som dette :(

 

Noen som har erfaring? eventuelt vet om det er noe som kan gjøre dette for meg (Eh.. Billig?)

 

fint vær idag.. så mekke mekke mekke!!!

MIN SIGNATUR

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, men om litt kommer det til å tordne masse hos deg. Kommer tordenvær fra Drammen nå, mot Asker, og sikkert videre mot Oslo.

Så du får forte deg før det kommer... :)

 

Du får prøve å tinne selv, også kan du fortelle meg åssen man gjør det etterpå, om det er vanskelig osv. heh :)

'86 BMW E30 M3 (S50B30 prosjekt)

'90 VW Golf mk2

'82 VW Golf mk1

'83 VW Golf mk1

'86 VW Golf GTI 16V

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Finepix

Tøfft prosjekt dette! Jeg skrev litt om tinnsparkling en gang, hvis det kan være til hjelp...

 

http://www.bilforumet.net/showthread.php?s=&threadid=29862&highlight=tinn

 

det hørtes ikke ut som noe jeg skal prøve på selv. hehe. får ta til takke med sparkel imens.

Prosjekt Rolfsburg

-87 Golf Gti 16v

*85 Golf gti, stylet, kjørt, solgt.

*84 Golf gti. ublidt møte med kong vinter

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil prøve tinn-sveising, men kanskje greit å få hjelp første gang (alltid lyst til å lære noe nytt :) )

 

 

Idag ble mye gjort.. eller iallfall noe:

 

Begynte med å gjøre ferdig hjulhusene foran.

ville stive av litt mer på karroseriet en bare bur og stabstag, så jeg punktsveiser i alle skjøter jeg finner det nødvendig og hensiktsmessig.

stivelse.JPG

 

ferdig, mangler bare å få litt blått på nå!

http://home.online.no/~blkriste/Bilder/prosjekt/stivelsegrunnet.JPG

 

videre ble 3 hull innerst på støtdempertårnene sveiset (hva ialledager er de till/ har vært til??)

st%f8tdempert%e5rn.JPG

 

fiat uno viskermotoren fikk seg en letter modifisering, kapppet bort de to feste skruene, slik at motoren ligger bedre inntil karroseriet. lager nye fester senere.. skulle bare teste litt. men ett problem gjennstår! hvordan burde jeg få modifisert det plastikhuset? det kan ikke fjernes så jeg må gjøre om litt.. mangler ca 1/2 cm for at den ligger bra nå???

fiatunovisker.JPG

 

her er motoren prøvemontert med viskerblad (skrudde av plastikkhuset forløbig for å teste) orginal hullet benyttes her.. skal flyttes

unovisker.JPG

 

da var det bare å kappe ut det gamle visker hulle for så å flytte det ca 5 cm til venstre, desverre så gikk kappbladet til dremelen i stykker da jeg begynte på å lage nytt hull til firkantbiten så jeg fikk ikke sveiset ferdig dette idag :(

flytteviskeren.JPG

 

sist idag ble innerskjermen bak sveiset.. dvs jeg sveiset igjen hullet til bensin lokket da dette skal monteres bak på bilen.

greit at det ikke kommer til så altfor mye fuktighet her og.. grunnet så øvre del av skjermen ( var noe ripete)

innerskjermbakferdig.JPG

MIN SIGNATUR

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette kommer sikkert til å bli en syk Mk1.. men hvordan skal liksom bilen se ut når den er helt ferdig, strever litt med å få med meg alle detaljene, virker som du har gått litt fram og tilbake(gjør det kasnkje fortsatt) om hvordan den skal se ut ferdig ;)

stå på videre

VW Golf MK1 GTi 1983 mod(endelig mk1 igjen :D)

BMW e34 520i 24v 1995 mod

(x)Mercedes Benz 190 E 2,0L 1990 mod

(X) VW Golf MK1 GTi 1,8L 1983 mod(Savner deg allerede Jenta mi :))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann!!

 

Kan ikke si noe annet enn at jeg er SYKT IMPONERT!!!! HEHE!!!

 

Dette er AKKURAT det jeg også (og sikkert mange andre også da ;)) har lyst til å gjøre med min egen 1'er go' Golf! :) Men nå har jeg nettopp fått skilter på min lille GTi, så den skal brukes opp før den blir satt på låven til en oppshining av de grader som du driver med... :D

 

SUPERT prosjekt!! STÅ PÅ!! :D:D:D

Owner of:

-93 Audi S2 2.2

-85 Opel Rekord 2.0S LS (Står og støver nedl)

-83 Golf Rabbit 1.8 GTi. (Står og støver ned)

-83 Golf 1.8 GTi (står og støver ned)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Jokemasta

Dette kommer sikkert til å bli en syk Mk1.. men hvordan skal liksom bilen se ut når den er helt ferdig, strever litt med å få med meg alle detaljene, virker som du har gått litt fram og tilbake(gjør det kasnkje fortsatt) om hvordan den skal se ut ferdig ;)

stå på videre

 

 

virker som det går frem og tilbake ja.. hehe, men jeg vet åssen jeg vil ha det så klart. jeg variere arbeidet litt slik at jeg ikke blir lei. orker ikke å stå og pusse og knikke med f.eks bare viskeren en hel dag.. blir jeg fort drittlei :(

så og si alt jeg har skrevet jeg skal gjøre vil bli gjort. lambo dører er vel det som er mest usikkert. har veldig lyst, men det blir iallfall tatt til sist. idag skal jeg prøve å få på innerskjermene bak. de har plaget meg mest på hele prosjektet. gruer meg til å sveise, nesten sikker på at platene kommer til å slå seg.

kommer flere bilder i kveld.-

MIN SIGNATUR

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle gjerne bygd opp bilen fra bunn jeg og, men jeg har værken tiden, kunnskapen eller pengene som er nødvendig. Derfor står nå bilen hos en som kan slikt å blir pusset opp til helt orginal stand. får se om jeg gjør noe med den da, men har lyst til å ha den helt orginal en stund :)

Hvertfall nesten helt orginal da... blir lakert uten striper på bånn

VW Golf MK1 GTi 1983 mod(endelig mk1 igjen :D)

BMW e34 520i 24v 1995 mod

(x)Mercedes Benz 190 E 2,0L 1990 mod

(X) VW Golf MK1 GTi 1,8L 1983 mod(Savner deg allerede Jenta mi :))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mer bilder (for de nyssgjerrige :) )

 

egentlig var skjermene første pri idag, men siden jeg manglet å slipe ned noen kanter så ble det ikke så.

begynte derfor på tanklokket. den modifiseringen jeg faktisk har gledet meg mest til å se resultater av.

først skar jeg ut litt av bakplate, måtte kappe litt og litt siden tanklokkplate var litt skjev. ville jo selvsagt ha det helt 100%.

Joarek hjalp meg med å punkte fast de første sømmene.. (hehe stakkars fingrene hans, trur det ble varmt ja!!)

tanklokk11.JPG

 

videre punktet jeg med pauser imellom så plata ikke skulle slå seg å altfor mye. (Joarek er fortsatt varm og sår på fingrene, hehe litt så!!)

tanklokk2.JPG

 

etter å ha slipt og grunnet så ser det faktisk veldig bra ut.

tanklokkferdig.JPG

 

ett fra siden som viser at plata faktisk er rett enda :)

tanklokk3.JPG

 

og slik ser det foreløbig ut innvendig.. her kommer det til å bli ei slags kasse/kammer rundt i tillfelle at det blir sølt bensin eller no. får se.

tanklokkinnvendig.JPG

 

itillegg sveiset jeg igjen et lite hull i gulvet pluss en forsterkning i støtdempertårnet foran.

 

helt til slutt fant jeg ut at litt farge ville fryde litt på motivasjonen videre så jeg startet liksågodt å lakke under. grunnen til at det ikke er tatt overalt er fordi jeg skal punktsveise alle skjøter en av de nærmeste dagene og da er det kjedelig å måtte slipe rent igjen-

karrosserimalt.JPG

 

 

det var det som ble gjort idag. ting tar tid.. i morgen tildlig skal biltilsynet få ett besøk igjen så da blir det artig å se om jeg får de svarene jeg håper på angående belter pluss noe småting.

stay tuned!

MIN SIGNATUR

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Punktsveiset alle skjøter idag.. slipte og grunnet.. har lyst til å få bilen på hjula litt fort så da er det bare å svinge seg.

underredepunktet.JPG

 

underredepunktet2.JPG

 

slipt og grunnet.. en av de nærmeste dagen skal underrede bli sprøytelakkert (blått såklart) må bare bli ferdig med hjulbuene og reservehjulsbrønnen først.

underredeferdig.JPG

 

den første innerhjulbuen bak er på plass :) mangler bare ytre.

innerhjulbuebak.JPG

 

helt til slutt idag så kappet jeg ut resten hulle til viskeren. (måtte kjøpte ny kappskive til dremelen bare...

slipe litt til så er det nye hullet helt i senter. good..

viskerhull5.JPG

MIN SIGNATUR

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Laaars

Ja, syns du skal få den på hjula igjen. Det morsomste blir jo monteringa igjen da... :)

 

Hvorfor punktsveisa du alle skjøter (og hvilke skjøter)? :)

 

monteringen er kos..

punktsveiset alle skjøte for å stive mest mulig opp da, mk1 er relativ myk i karroseriet,, itillegg til at kontakten på biltilsynet anbefalte å gjøre det siden jeg allikevel har gått så dypt tilverks.

og blidgjør man biltilsynet så burde det gå glatt med godkjenningen oxo :)

MIN SIGNATUR

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Igår ble hjulbrønnen historie.. vanskelig å få sveiset den på igjen og til fordel for sentrert eksospotte så fjernet jeg den helt!!!

kappet ut en ny del av ett gamlet panser jeg hadde liggenes.

hjulbr%f8nnborte1.JPG

 

gikk litt tid med på å fin justere men ble ganske bra.

hjulbr%f8nnborte2.JPG

 

rett før jeg skulle punktefast plate kom jeg på at det ville være kjekt med ett sted å legge litt reserve verktøy!! :)

og siden det er en kant under som ikke kan fjernes helt til fordel for senterpotte. så kan jo den brukes til ett lite rom.

hjulbr%f8nnborte.JPG

 

under fra så ser du hva jeg mener med en kant som ikke kan fjernes da det er en del av bilens bærendekonstruksjon.

hjulbr%f8nnborteunder.JPG

 

 

itillegg kommer det en egen batterikasse som skal stå heltbak inntil venstre siden. den skal lages idag regner jeg med.

men først en tur til felgimport og se på senkesett og stoler. :)

MIN SIGNATUR

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår