Gå til innhold

Mk1 prosjektet mitt

Ranger emnet


rakriste

Anbefalte innlegg

  • Svar 1.2k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Har et spørsmål som kanskje du, rakriste, kan svare på:

Siden du skal montere Golf 3 dashbord så regner jeg med at du skal ha Golf 3 instrumenter også.

Hvis skalaen på speedometeret er forskjellig fra Golf 1 til Golf 3, vil det da vise feil? Eller er det noe elektronikk der som gjør at det viser riktig?

Isåfall, går det an å fikse så det viser riktig om det ikke gjør det av seg selv?

'86 BMW E30 M3 (S50B30 prosjekt)

'90 VW Golf mk2

'82 VW Golf mk1

'83 VW Golf mk1

'86 VW Golf GTI 16V

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tør ikke 100% å svare på om den vill gå riktig ,men det går ann å kalibrere ett speedometer.. EN KAN IKKE gjøre det selv etter hva jeg har forstått.. men ett firma som heter speedoservice! (noe sånt) gjøre dette..

 

jeg prøver og ser først iallefall. skal iallefall ha mk3 instrumenter.

føleren som satt på mk3 girkassa har jeg oxo, så det burde ikke være store forskjellen.. (håper jeg)

MIN SIGNATUR

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Laaars

Har et spørsmål som kanskje du, rakriste, kan svare på:

Siden du skal montere Golf 3 dashbord så regner jeg med at du skal ha Golf 3 instrumenter også.

Hvis skalaen på speedometeret er forskjellig fra Golf 1 til Golf 3, vil det da vise feil? Eller er det noe elektronikk der som gjør at det viser riktig?

Isåfall, går det an å fikse så det viser riktig om det ikke gjør det av seg selv?

 

Står ett lite tall på speedometeret som anngir utvekslingen på speedovaieren.... Men bruker du wire,kasse og meter fra golf 3 skal det ikke by på noe problem

Har for mange biler....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by nitewlkr

 

Står ett lite tall på speedometeret som anngir utvekslingen på speedovaieren.... Men bruker du wire,kasse og meter fra golf 3 skal det ikke by på noe problem

Så man må ha girkasse fra Golf 3 også? Passer den rett på en Golf 2 1.8 forg. motor, da det sansynligvis blir det som skal inn?

Eller må man fram med modifiserings-kunnskaper, eller adaptere eller noe?

'86 BMW E30 M3 (S50B30 prosjekt)

'90 VW Golf mk2

'82 VW Golf mk1

'83 VW Golf mk1

'86 VW Golf GTI 16V

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke for å spamme denne tråden eller noe sånt (som forresten er den beste jeg har sett på forumet)

 

Men Olemarius, du må ta og fjerne den avartaren din!

Klarer jo ikke å konsentrere meg skikkelig om de feite bilene hver gang hu dama dukker opp:D :D

 

anyway, Keep up the good work rakriste, du gjør en god jobb!!

(forresten satt inn penger til deg nå nettopp, beklager for at du måtte vente:(

-86`VW Jetta G60 Turbo Megasquirt

x85`Audi Urquattro 10vt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Urgolf

Ikke for å spamme denne tråden eller noe sånt (som forresten er den beste jeg har sett på forumet)

 

Men Olemarius, du må ta og fjerne den avartaren din!

Klarer jo ikke å konsentrere meg skikkelig om de feite bilene hver gang hu dama dukker opp:D :D

 

anyway, Keep up the good work rakriste, du gjør en god jobb!!

(forresten satt inn penger til deg nå nettopp, beklager for at du måtte vente:(

 

 

Takker for skyhøy skryt !!! :D

Forsikringsselskapet ringte meg akkurat nå..

(søppelbilen rygget på vinterbilen, en gammel honda civic, for 2uker siden.. ikke store skader, men knust bakrute, endel riper her og der, fikk igjen 12000,- tjente litt penger på den ja, så kanskje det blir litt mer gange i prosjektet nå :) so I'm having a good day to day :D

 

Urgolf: angående de pengene! Ikke no problem, var ikke no store beløp, men takk! håper du får mer brukt for de en hva jeg gjorde. som du sikkert har sett så er mine dører allerede sveiset igjen. mangler bare litt sparkling.

lykke til

MIN SIGNATUR

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går ut i fra at du skal ha elektroniske døråpnere på bilen?

Du må poste/si ifra hvordan du gjør dette..

Skal montere det på bilen min selv, men er litt usikker på hvordan..

Hvilket system/merke har du tenkt til å bruke?

 

Stå på!

 

mvh

Lethal

---- Power is nothing without control----

 

Ta en titt innom http://www.akutt-galskap.com(nede)

 

- 1984 Volvo 240

- 1976 Opel Kadett C 2.2i (Prosjekt)

- 1979 VW Golf Mk1 (Turbo prosjekt)

- 1983 Ford Sierra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

el dører ja.. dvs åpnere! har kjøpt inn bagasjeåpnere fra bilxtra og fjernkontrollsett fra autoloc (USA) og remote starter.. har masse ledningsarbeid foran meg, men har fortsatt ikke kommet til montering enda.

 

bilder av settet jeg bestilte fra USA ligger ett eller annet sted her på tråden, eller sjekk ut http://www.autotechalarms.com

MIN SIGNATUR

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår