Gå til innhold

Mk1 prosjektet mitt

Ranger emnet


rakriste

Anbefalte innlegg

Sittet en del på tyske/engelske nettbutikker etter forskjellige deler og ting til prosjektet mitt. det jeg trenger er baklamper, frontlykter og justerbart senkesett!

 

har funnet noen baklamper som er 100% klarglass.. dvs ikke m3style (rød/hvit, den lange modellen er forresten ikke pen!)

men om jeg da skal ha rallylamper foran så er jeg redd for at det kanskje blir lit stilkrasj.. bedre å da gå for "vanlige" hvite baklamper bak?

 

Her er de, klarglass og m3 klarglass (nesten samme som jeg har på cabben!)

1088418288.jpg

 

eller helt vanlige hvite?

G1-L-112.jpg

 

 

kan jeg få noen av deres synspunkter?

MIN SIGNATUR

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 1.2k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Glassklare baklamper hadde jo vært kult da, og tviler på at det vil "kræsje" med rallye lyktene foran...

jeg har selv valgt rallye-lykter foran på bilen med "vanlige" hvite bak, men hadde jeg visst at det var glassklare tilgjengelig, så hadde jeg nok gått for det ja!

Men da kan jo vi si det slik, at hvis du kjøper de glassklare baklyktene og heller vil ha vanlige hvite, kan vi godt bytte:cool:

Men hvilken farge heller det mot at du vil gå for på bilen? (vesentlig moment med tanke på valg av baklykter)

Har erfart at røde einsere kler veldig bra "m3" lyktene bak...

 

Kristian

-86`VW Jetta G60 Turbo Megasquirt

x85`Audi Urquattro 10vt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glassklare tror jeg oxo kan bli tøft.. regner med at du vil bytte ja.. hehe. fargen til bilen er bestemt, type lys babyblå.

liker ikke de store m3 lyktene, hadde de enda bare vært helt hvite øverst og røde nederst slik som de smale (som jeg har på cabben) så hadde de vært drittøft og ett klart valg.

 

De glassklare koster ca 1000,-nkr. Det er billig!

MIN SIGNATUR

Lenke til kommentar
Del på andre sider

da er de bestilt.. de er spesielt laget for det engelske markedet, men de tok mer enn gjerne imot min bestilling :)

fikk de tilog med billigere enn antatt, men så kommer jo selvsagt frakt og norsk moms. men allikevel så skulle det bli billigere enn hva jeg måtte ha betalt for standar hvite her hjemme..

 

gikk ikke ann å bestille via nett så måtte ringe.. kjedelig å sitte på vent.. men sagt og gjort. får se resultatet om noen uker tenker jeg!

MIN SIGNATUR

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir sikkert bra...

Men åssen er det med lovligheten med disse lyktene, er det noe bestmete regler på dette.. har tenkt litt på å kjøpe helt røde eller hvite til min bil, men lurer litt på åssen det er med lovlighet ??

noen som vet

mvh

Joakim

VW Golf MK1 GTi 1983 mod(endelig mk1 igjen :D)

BMW e34 520i 24v 1995 mod

(x)Mercedes Benz 190 E 2,0L 1990 mod

(X) VW Golf MK1 GTi 1,8L 1983 mod(Savner deg allerede Jenta mi :))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

de er e-merket pluss at de leveres med tüv papirer! kein problem!

har hvit/rød klarglass på cabben og de er godkjente!

 

de jeg bestilte nå er ikke bare hvite men oxo helt i klarglass.. gleder meg som en unge til å få de... har aldri sett noen biler med disse lyktene, verken i virkeligheten eller på bilder!! årets nyhet. :)

MIN SIGNATUR

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by rakriste

classic: har du erfaring? lyst til å lærebort teknikken? hørt at det ikke er bare bare å starte første gang! har dører og skjermer + noen annet smått som må tinnes!

 

ser du bor i oslo så hør gjerne av deg!

 

Er ikke så vanskelig, kan sveise så greier du å tinne også.

Jeg hadde aldri tinnet før og fulgt denne guiden og det gikk bra (tror jeg) ;)

http://www.lerocustom.com/tennspackling.htm

Det eneste som er litt vrient er å beregne tinnmengden.

Du må selvfølgelig passe på at platenen ikke slår seg.

Sjekk ut prosjektet mitt så ser du hjulbuene mine som er tinnet.

http://home.online.no/~willols2/Project

 

PS. husk det er første gang jeg både sveiser hjulbuer og tinner så ikke mobb ;)

 

Tinnsett får du kjøpt hos gasolin.no og så må du skaffe deg en gassbrenner.

"I'm so smart I'm practically retarded"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by rakriste

classic: har du erfaring? lyst til å lærebort teknikken? hørt at det ikke er bare bare å starte første gang! har dører og skjermer + noen annet smått som må tinnes!

 

ser du bor i oslo så hør gjerne av deg!

 

kan desverre ikke tinne.

 

all erfaringen med tinning jeg har er det jeg har sett på "a car is reborn" og monster garage.

 

men det så ikke så vanskelig ut!

(lett for meg og si :D )

'01 Alfa 147 2.0TS SS

'76 Ascona 16v

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men når man tinner, tar man tinnstaven mot skjøten som skal tinnes og varmer opp der? Eller varmer opp på forhånd også smører utover?

 

Når man smører utover kan det vel bli litt ruglete/ru overflate (Bildene til Mk2-16V), er det lett å få det glatt igjen ved hjelp av tinnrasp?

'86 BMW E30 M3 (S50B30 prosjekt)

'90 VW Golf mk2

'82 VW Golf mk1

'83 VW Golf mk1

'86 VW Golf GTI 16V

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Laaars

Men når man tinner, tar man tinnstaven mot skjøten som skal tinnes og varmer opp der? Eller varmer opp på forhånd også smører utover?

 

Når man smører utover kan det vel bli litt ruglete/ru overflate (Bildene til Mk2-16V), er det lett å få det glatt igjen ved hjelp av tinnrasp?

 

Man varmer tinnet litt på forhånd så tar man tinnstaven mot skjøten og varmer metallet + tinnet.

Så legger du klumper med tinn bortover hele skjøten slik at det blir nok, så varmer man tinn/metallet og drar det utover med en tresparkel.

Varmer man for mye så blir tinnet tyntflytende og renner av metallet.

 

Har ikke den raspen så jeg bruker grovt sandpapir, men det hadde nok vært best med den raspen vil jeg tro.

Man bør bruke maske så man slipper å puste inn tinnstøv, tror det inneholder en del nasty saker som ikke er helt bra.

"I'm so smart I'm practically retarded"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår