rakriste Skrevet August 22, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 22, 2004 Sittet en del på tyske/engelske nettbutikker etter forskjellige deler og ting til prosjektet mitt. det jeg trenger er baklamper, frontlykter og justerbart senkesett! har funnet noen baklamper som er 100% klarglass.. dvs ikke m3style (rød/hvit, den lange modellen er forresten ikke pen!) men om jeg da skal ha rallylamper foran så er jeg redd for at det kanskje blir lit stilkrasj.. bedre å da gå for "vanlige" hvite baklamper bak? Her er de, klarglass og m3 klarglass (nesten samme som jeg har på cabben!) eller helt vanlige hvite? kan jeg få noen av deres synspunkter? Siter MIN SIGNATUR Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Urgolf Skrevet August 23, 2004 Rapporter Share Skrevet August 23, 2004 Glassklare baklamper hadde jo vært kult da, og tviler på at det vil "kræsje" med rallye lyktene foran... jeg har selv valgt rallye-lykter foran på bilen med "vanlige" hvite bak, men hadde jeg visst at det var glassklare tilgjengelig, så hadde jeg nok gått for det ja! Men da kan jo vi si det slik, at hvis du kjøper de glassklare baklyktene og heller vil ha vanlige hvite, kan vi godt bytte:cool: Men hvilken farge heller det mot at du vil gå for på bilen? (vesentlig moment med tanke på valg av baklykter) Har erfart at røde einsere kler veldig bra "m3" lyktene bak... Kristian Siter -86`VW Jetta G60 Turbo Megasquirt x85`Audi Urquattro 10vt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rakriste Skrevet August 23, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 23, 2004 Glassklare tror jeg oxo kan bli tøft.. regner med at du vil bytte ja.. hehe. fargen til bilen er bestemt, type lys babyblå. liker ikke de store m3 lyktene, hadde de enda bare vært helt hvite øverst og røde nederst slik som de smale (som jeg har på cabben) så hadde de vært drittøft og ett klart valg. De glassklare koster ca 1000,-nkr. Det er billig! Siter MIN SIGNATUR Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rakriste Skrevet August 23, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 23, 2004 da er de bestilt.. de er spesielt laget for det engelske markedet, men de tok mer enn gjerne imot min bestilling :) fikk de tilog med billigere enn antatt, men så kommer jo selvsagt frakt og norsk moms. men allikevel så skulle det bli billigere enn hva jeg måtte ha betalt for standar hvite her hjemme.. gikk ikke ann å bestille via nett så måtte ringe.. kjedelig å sitte på vent.. men sagt og gjort. får se resultatet om noen uker tenker jeg! Siter MIN SIGNATUR Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jokemasta Skrevet August 23, 2004 Rapporter Share Skrevet August 23, 2004 Blir sikkert bra... Men åssen er det med lovligheten med disse lyktene, er det noe bestmete regler på dette.. har tenkt litt på å kjøpe helt røde eller hvite til min bil, men lurer litt på åssen det er med lovlighet ?? noen som vet mvh Joakim Siter VW Golf MK1 GTi 1983 mod(endelig mk1 igjen :D) BMW e34 520i 24v 1995 mod (x)Mercedes Benz 190 E 2,0L 1990 mod (X) VW Golf MK1 GTi 1,8L 1983 mod(Savner deg allerede Jenta mi :)) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rakriste Skrevet August 23, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 23, 2004 de er e-merket pluss at de leveres med tüv papirer! kein problem! har hvit/rød klarglass på cabben og de er godkjente! de jeg bestilte nå er ikke bare hvite men oxo helt i klarglass.. gleder meg som en unge til å få de... har aldri sett noen biler med disse lyktene, verken i virkeligheten eller på bilder!! årets nyhet. :) Siter MIN SIGNATUR Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nedi Skrevet August 23, 2004 Rapporter Share Skrevet August 23, 2004 kan noen fortelle meg trikset med tinnsparkling ?? hva er det ? (ligger vell i navnet går jeg utifra)....men hva er trikset ? digger denne bilen!! Siter Eyes don`t leave fingerprints Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
classic Skrevet August 24, 2004 Rapporter Share Skrevet August 24, 2004 trenger ikke varme det opp i en bolle. blir vel litt vanskelig da. du tar bare en "tinnstav" og varmer med gassbrenner og kliner utover akkurat som vanlig sparkel. tinn tiltrekker seg ikke vann slik vanlig sparkel gjør. Siter '01 Alfa 147 2.0TS SS '76 Ascona 16v Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rakriste Skrevet August 24, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 24, 2004 classic: har du erfaring? lyst til å lærebort teknikken? hørt at det ikke er bare bare å starte første gang! har dører og skjermer + noen annet smått som må tinnes! ser du bor i oslo så hør gjerne av deg! Siter MIN SIGNATUR Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mk2-16v Skrevet August 24, 2004 Rapporter Share Skrevet August 24, 2004 Originally posted by rakriste classic: har du erfaring? lyst til å lærebort teknikken? hørt at det ikke er bare bare å starte første gang! har dører og skjermer + noen annet smått som må tinnes! ser du bor i oslo så hør gjerne av deg! Er ikke så vanskelig, kan sveise så greier du å tinne også. Jeg hadde aldri tinnet før og fulgt denne guiden og det gikk bra (tror jeg) ;) http://www.lerocustom.com/tennspackling.htm Det eneste som er litt vrient er å beregne tinnmengden. Du må selvfølgelig passe på at platenen ikke slår seg. Sjekk ut prosjektet mitt så ser du hjulbuene mine som er tinnet. http://home.online.no/~willols2/Project PS. husk det er første gang jeg både sveiser hjulbuer og tinner så ikke mobb ;) Tinnsett får du kjøpt hos gasolin.no og så må du skaffe deg en gassbrenner. Siter "I'm so smart I'm practically retarded" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
classic Skrevet August 24, 2004 Rapporter Share Skrevet August 24, 2004 Originally posted by rakriste classic: har du erfaring? lyst til å lærebort teknikken? hørt at det ikke er bare bare å starte første gang! har dører og skjermer + noen annet smått som må tinnes! ser du bor i oslo så hør gjerne av deg! kan desverre ikke tinne. all erfaringen med tinning jeg har er det jeg har sett på "a car is reborn" og monster garage. men det så ikke så vanskelig ut! (lett for meg og si :D ) Siter '01 Alfa 147 2.0TS SS '76 Ascona 16v Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Laaars Skrevet August 24, 2004 Rapporter Share Skrevet August 24, 2004 Men når man tinner, tar man tinnstaven mot skjøten som skal tinnes og varmer opp der? Eller varmer opp på forhånd også smører utover? Når man smører utover kan det vel bli litt ruglete/ru overflate (Bildene til Mk2-16V), er det lett å få det glatt igjen ved hjelp av tinnrasp? Siter '86 BMW E30 M3 (S50B30 prosjekt) '90 VW Golf mk2 '82 VW Golf mk1 '83 VW Golf mk1 '86 VW Golf GTI 16V Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mk2-16v Skrevet August 24, 2004 Rapporter Share Skrevet August 24, 2004 Originally posted by Laaars Men når man tinner, tar man tinnstaven mot skjøten som skal tinnes og varmer opp der? Eller varmer opp på forhånd også smører utover? Når man smører utover kan det vel bli litt ruglete/ru overflate (Bildene til Mk2-16V), er det lett å få det glatt igjen ved hjelp av tinnrasp? Man varmer tinnet litt på forhånd så tar man tinnstaven mot skjøten og varmer metallet + tinnet. Så legger du klumper med tinn bortover hele skjøten slik at det blir nok, så varmer man tinn/metallet og drar det utover med en tresparkel. Varmer man for mye så blir tinnet tyntflytende og renner av metallet. Har ikke den raspen så jeg bruker grovt sandpapir, men det hadde nok vært best med den raspen vil jeg tro. Man bør bruke maske så man slipper å puste inn tinnstøv, tror det inneholder en del nasty saker som ikke er helt bra. Siter "I'm so smart I'm practically retarded" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rakriste Skrevet August 25, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 25, 2004 Ble trekt fra konto'n nå.. 1200,-nkr for baklyktene (inkl frakt til norge.) Da gjenstår det bare å se hvor lang tid det tar med frakten! de skulle trekke fra konto'n min samme dag varene ble sent, så jeg er nå spent :) Siter MIN SIGNATUR Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Z10an Skrevet August 26, 2004 Rapporter Share Skrevet August 26, 2004 hvor fant du garasjen din og hvor mye kostet den ?? trenger ett sånt...btw: nydelig bil Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg