Gå til innhold

Mk1 prosjektet mitt

Ranger emnet


rakriste

Anbefalte innlegg

  • Svar 1.2k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

bilde nr 4 er nesten slik det står i dag.

siden bilde ble tatt så ha jeg kappet ut indre skjermer bak, reservehjulbalja og nedre del bak (der hvor eksosen kommer ut) typisk rustfanger!!

 

har skrapet nesten hele understelle for tectyl og kappet ut rust.

skal sandblåse hele bilen i løpet av januar (etter planen i allefall.)

 

holder til ved Oslo ungdommens motorklubb og da blir det bare man-tor 17-22 jobbing. så har holdt på i 6 uker.

 

bilen blir forhåpentligvis satt sammen i sommerferien. om alt går riktig vei. men prosjekter er jo evighetsforløp.

 

kommer med flere bilder litt lenger ut i januar.

MIN SIGNATUR

Lenke til kommentar
Del på andre sider

herlig tiltak dere har da, skulle hatt noe slik i stavanger og! :)

 

sandblåse, er det noe dyrt, jeg har planer om å restaurere og fikse en caddy når jeg kommer hjem fra oppholdet mitt i australia, anbefaler du å ta den fra hverandre, du har jo tatt en mk1 fra hverandre, er det slit ? verdt det ?

Buildt, not Bought

Lenke til kommentar
Del på andre sider

alt i alt så kommer man frem til en pengesumm, men om man bare betrakter dette som hobby (som jeg gjør) så koster det ikke alt verden mer en annet gøy!

 

det er ikke slit å ta alt fra hverandre om man har lyst. tok nesten 2 hele timer å ta ut motoren (alene og uten motorløft) satte motoren på en pall og løftet karrosseriet, strippingen tok 2 dager og det gjorde jeg hjemme før jeg flyttet alt til motorsenteret.

 

 

Hvor skal du sandblåse?

om du skal ha hele understelle rustfritt, så må du demontere det meste og fjerne det du klarer av tectyl.

Firmaet som skal sandblåse for meg skal ha 1500,-

grunn til god pris er at tectylen er nesten borte og at det er enkelt å komme til (tildels fordi bilen kan legges på siden)

 

Forstilling og bakoppheng ++ div smått kommer på 500-1000,-kr

MIN SIGNATUR

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by rakriste

det populært å bytte takluke i tyskland, men virker som ikke mange bryr seg om den finessen her i norge. ingen mk1 (for meg kjent i alle fall) kom med tilt'n'slide luke

 

fargen på den er nesten slik jeg kan se for meg, kanskje litt lysere men dog.

 

Takk!

 

vet om endel.... men takk gud for at alle ikke har gjort det.....

i tyskland er det omtrent umulig å få tak i luker på huggerene da "alle" har gjort det...

Har for mange biler....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har jobbet litt med prosjektet denne uka..

tok noen få bilder av hva jeg har fått gjort.

 

Sveiset igjen venstre hull til vindusvisker,da det skal bli enarmsvisker. Høyre hull skal etterhvert midtplasseres.

har og fjernet øvre del av torpedo-veggen (like greit å gjøre det, forenkler inn/ut montering av motor, samt bedre plass hvis turbo en gang blir aktuellt. rammenummeret som sto oppe på denne platen har blitt stemplet inn på høyre støtdempertårn av biltilsynet.

front.JPG

 

Begge bakskjermene har blitt kappet ut, både utvendige og innvendige. Det var ikke mye rust, men faktisk ikke så dyrt for delene at jeg gidder å lappe. 2 framskjermer, 2 bakskjermer, 2 indrebakskjermer og tanklokk-repplate kom på ca 1800,- hos Veng-Norge.

skjerm1.JPG

 

nyskjerm.JPG

 

Her er alle punktsveisene jeg borret ut fra innsiden for å få ut de innvendigeskjermene bak.

ferdigborret.JPG

 

Tanklokket blir som jeg nevnte i en annen tråd montert bak skiltet.

har tatt mål og tegnet opp hvordan det vil bli. Ser for meg at dette er en pen og clean løsning. skiltet kommer til å bli montert med vipp-plate slik som de eldre amerikanerne har.

tanklokk.JPG

 

Reservehjullsbalja har blitt kuttet inn ca 5-7cm. skal bare ha ett microdek liggende der og balja ble rett og slett for dypt, samt at jeg skal muligens ha sentrert eksospott og da blir den liggenes under.

reseverhjul.JPG

 

Prosjektet slik det sto da jeg forlot garasjen i kveld. noe av bilen er allerede grunnet, dette blir borte når den blir sandblåst i løpet av kort tid. må bare blir ferdig å skrape resten av det siste hjulhuset for tectyl og kitt.

karrosseri.JPG

MIN SIGNATUR

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by rakriste

takluka er testet og den fungerer.

skal ta alle dele fra hverandre senere og smøre opp, gikk litt tregt i tiltfunksjonen. (det ligger litt jord og blokkerer)

 

Henrik_H: Lakken jeg vurderer er mye lysere enn "rs-blå" tror det kalles babyblå!!

 

Det er kanskje Porsche sin Riviera blå du tenker på??

Dream as if you'll live forever; live as if you'll die tomorrow.

James Dean

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fint arbeid må jeg si.. Når jeg får meg bil skal jeg gjøre akuratt det samme.. Men, du skal vell lakke hele skiten inni også? Blir sikkert en driiit feet einser dette ja :) Og vi vil ha flere bilder med sånn beskrivelse av hva di gjør.

 

Forresten, det med med skiltet og tanklokket var genialt og pent..

 

Keep up the good work

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har nå bestem hva slags speil det blir på bilen.. en bekjent har vraket en opel corsa a -85. speilene fra denne bilen er med litt modd, ypperlig til mitt prosjekt. andre speil som cup/m3 er for vanlig.

 

Flere bilder kommer senere ikveld.

 

Noen synspunkter om å lage cleant motorrom? har så vidt begynt. batteri skal plassseres bak, ledningsnett blir lagt i rør, så blir litt virrvarr borte, men hva med å sparkle litt i motorrommet, vil det sprekke opp igjen?

 

SirAnderz : Bilen blir lakker inni og utvendig, og det vil bli gulvteppe helt bak. kommer sannsyneligvis til å droppe bakseter og sette halvbur/helbur inn. litt usikker på det siste siden det må bli en helhet i alt. derfor tror jeg halvbur vil gjøre seg bedre.

Tar det som det kommer.

MIN SIGNATUR

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår