Gå til innhold

Mk1 prosjektet mitt

Ranger emnet


rakriste

Anbefalte innlegg

Har lest hele historien din her (har jo tatt flere timer) og så at du vurderte panserscoop. Har en liggende til salgs fra min gamle, kjære golf som nå nyttegjør seg som spiker. I tillegg en grill-list hvis dette er av interesse. Begge fra Kamei.

- Audi A4 2,0TDI B8

-Dont drive faster than your guardian angel can fly-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 1.2k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Har lest hele historien din her (har jo tatt flere timer) og så at du vurderte panserscoop. Har en liggende til salgs fra min gamle, kjære golf som nå nyttegjør seg som spiker. I tillegg en grill-list hvis dette er av interesse. Begge fra Kamei.

 

 

mulig det lå litt tankeplaner lengre tilbake i tråden, men det er ikke aktuelt lengre ...puh...

grilllist er erstattet med så vidt litt lengre panser :)

men ellers takk. (ps legg det på salgsforumet)

MIN SIGNATUR

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Iallefall i hagen da..

 

Fikk den endelig hjem i dag.

1.8kr 16v (håper på å få oppgradert til 2L bunndel i løpet av kort tid.)

 

komplett motor

girkasse/drivverk

ledningsnett og hjerner

og instrumentene

 

Mye av dette skal aldri brukes igjen håper jeg!

motoren gikk greit, prøvekjørte før forrige eier og jeg skrudde den ut sammen.

 

 

260405%20(13).JPG

 

etter ca 20min.

260405%20(4).JPG

 

snart klar for å vaskes grundig og plukkes ned i molikyler!

OM NOEN TRENGER NO DELER SÅ SI IFRA!

MIN SIGNATUR

Lenke til kommentar
Del på andre sider

brukt litt tid i går og idag til å slipe/grunde og sparkle ugjevnheter i motorrommet.

260405%20(8).JPG

 

blir særdeles lite kabler og anna rot. (håper bare jeg er teknisk nok til å løse noen problemer som oppstår)

260405%20(2).JPG

 

tectylen under har stivnet og er fortsatt blank svart og lukter vondt! :(

(lurer på hvor mye kjemi jeg har sniffa de siste månedene :fy: )

260405%20(11).JPG

 

tanken er på plass.

260405%20(12).JPG

 

og hjulhusene er ikke helt ferdig enda, da rammevangen skal modifiseres ytteligere

gidder ikke skrape bort tectyl mer en nødvendig.

260405%20(3).JPG

MIN SIGNATUR

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil også ha sånn motor :( hehe.

Blir bra det her...!!

 

Når du fjerna "veggen" til den vannbalja innerst i motorrommet, hvordan gjorde du det? Tok vinkelsliperen og kappa ned, og pussa bort restene?

Ser du også har fjerna holder til tanker, batteri etc. Hvordan? ;)

'86 BMW E30 M3 (S50B30 prosjekt)

'90 VW Golf mk2

'82 VW Golf mk1

'83 VW Golf mk1

'86 VW Golf GTI 16V

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trenger sikringsboksen til 16v! ASAP! PM meg om det er interessant å selge den.

Du har vel ikke svidd av sikringsboksen din? Er iaff standardfeil på Golf1.

 

Brumunddal Auto Rep Brennerivegen 1 2380 Brumunddal Tlf: 62341644

 

Ring dit og spør om du har kommet til Døgnvill Auto hvis du trenger noe deler og/eller hjelp til go'vogna.

Spør etter Dag for Golf, eller Knut for bobler. Tredjemann husker jeg ikke navnet på i fartha, men han er litt mere audimann. Har en lydmessig hissig coupe quattro. Knut var forresten på TV3 og Guiness rekord-forsøk i bytte av boblemotor sammen med Alf Teksum (han med Karmann Ghia'en som er så fin at VAG inviterte han til fabrikken :-)

Bilforumet.no
Super Moderator
sier: Du får ikke sex om du krever kondom, i baksetet på min Volvo Amazon (",)
Hakkum

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil også ha sånn motor :( hehe.

Blir bra det her...!!

 

Når du fjerna "veggen" til den vannbalja innerst i motorrommet, hvordan gjorde du det? Tok vinkelsliperen og kappa ned, og pussa bort restene?

Ser du også har fjerna holder til tanker, batteri etc. Hvordan? ;)

 

 

du får spesial bor som er flate i tuppen, med en bitteliten spiss.

den er til å borre ut punktsveis.

om du vasker godt. så ser du hvor det er sveiset. bor ut dem og bank litt med skrutrekker og hammer, så løsner hele skiiten. samme gjelder egentlig alt det andre jeg fjerna og. tar litt tid og krever litt sliping og sparkel etterpå.

MIN SIGNATUR

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du har ikke vurdert å legge større plater under buret enn det du har ?

tenker på krav til bilsport-innfesting av buret...siden du er igang så hvorfor ikke gjøre det 100% ? den platen som ligger på dørken under hovedbøylen er ikke 120cm2,som d ser ut....

by the way, hvilken godstykkelse har du på buret ?

45*2,5 eller 50*2 (mm) er kravene til hovedbøyle iht teknisk reglement....men så skal vel ikke bilen din noen gang brukes i bilsport heller da går jeg utifra....?

 

buret er bygd og sveiset nesten identisk til rallygolfen på motorklubben. og det er godkjent. så det er nok flate slik sett.

buret er 45*2.5 tykt. og riktig som du sier, skal uansett ikke bruke bilen på anna enn vanlig bilvei.

MIN SIGNATUR

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår