Gå til innhold

Mk1 prosjektet mitt

Ranger emnet

rakriste

Anbefalte innlegg

ser bra ut dette rune andre :) satser på å møte deg på noen treff i sommer siden derbyen, poloen og golfen nærmer seg :) har du liggende 16v 2,0l bunndel eller vil du bare bruke en 8v uten underspyling ? mener vegard opsahl på vacn skulle selge en 2,0 16v blokk.. håper på å komme innover en tur i sommer når bilene står klar og kikke litt :)

nå kom motoren, så da ble ting litt mer interessant :)

hva ellers blir det av motorplaner ? lett N/A trim på 2,016v ? behold i tilfelle digifanten din, den trenger du over 160 hester.. bare en kjapp chip for å N/A tilpasse den... pluss at et motorrom med el. innsprut ser så vanvittig mye cleanere ut.. slipper hele luftmassemåleren og kan heller satse på power rør og kon filter :) pluss at veien er mye kortere til turbo :)

- golf gti16vT prosjekt

- 76 polo - prosjekt UR -polo

- 77 derby - old skool

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 1.2k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

ser bra ut dette rune andre :) satser på å møte deg på noen treff i sommer siden derbyen, poloen og golfen nærmer seg :) har du liggende 16v 2,0l bunndel eller vil du bare bruke en 8v uten underspyling ? mener vegard opsahl på vacn skulle selge en 2,0 16v blokk.. håper på å komme innover en tur i sommer når bilene står klar og kikke litt :)

nå kom motoren, så da ble ting litt mer interessant :)

hva ellers blir det av motorplaner ? lett N/A trim på 2,016v ? behold i tilfelle digifanten din, den trenger du over 160 hester.. bare en kjapp chip for å N/A tilpasse den... pluss at et motorrom med el. innsprut ser så vanvittig mye cleanere ut.. slipper hele luftmassemåleren og kan heller satse på power rør og kon filter :) pluss at veien er mye kortere til turbo :)

2X45 forgassere er tanken.

og ryddig og rent motorrom er en selvfølge.

har ett håp om å nå ett sted mellom 150-180hk

toppen skal nå av og sendes bort :D

har enda ikke fått fatt i 2L bunndel, men om det ikke kommer med det første så kommer det nok.

MIN SIGNATUR

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du planer om å godkjenne dette?

Planen er 16V med 2x45 her også, så da får du styre med godkjenning og sånn først og se hvor lett det er ;)

hadde tenkt så ja. Er anna jeg er mer bekymret for enn motor. men alle problemer er til å løses uansett.

Jeg skal styre MYE med det,beste er å være lovlydig.

du hadde vel tenkt å overlate alt styre til meg?? hehe.. din ål... ;)

MIN SIGNATUR

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du hadde vel tenkt å overlate alt styre til meg?? hehe.. din ål... ;)

Var planen det ja, haha :D

Så da kan jeg komme på biltilsynet og si "Jammen... han fikk jo lov :(" Og sette opp rådyr øyne og stort smil, så ordner alt seg! ;)

'86 BMW E30 M3 (S50B30 prosjekt)

'90 VW Golf mk2

'82 VW Golf mk1

'83 VW Golf mk1

'86 VW Golf GTI 16V

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har fått fatt i 2stk doble webere 45mm til motoren.

derfor selges alt jeg ikke trenger fra 16v nå

men jeg mangler innsug. noen som kan hjelpe meg litt?

hva heter det på engelsk, og er det noen bra webshopper utelands som er billigere enn her i norge.?

btw. har ett ekstra 90 fanger sett som selges nå.

MIN SIGNATUR

Lenke til kommentar
Del på andre sider

men jeg mangler innsug. noen som kan hjelpe meg litt?

hva heter det på engelsk?

Inlet manifold (+dcoe/dual carbs etc.)

og er det noen bra webshopper utelands som er billigere enn her i norge.?

misab har innsug for doble gassere til vw 16v. 3500,- her. Ville sjekka priser i england først, pleier å være billigere der.

58695bild.jpg

'99 BMW 520iat

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøv Tyske Ebay, der fikk jeg tak i 16v forgasser innsug til 1500 NOK.

De er av merket TWM, samme som de som er på bilde.

Nå mangler jeg bare gassere, så hvis noen har et par Dellorto/Weber billig tilsalgs så er det bare å si i fra ;)

engineNow.jpg

"I'm so smart I'm practically retarded"

Lenke til kommentar
Del på andre sider