Gå til innhold

Mk1 prosjektet mitt

Ranger emnet


rakriste

Anbefalte innlegg

Har kjøpt meg en liten delebil til caddyen min skjønner du. en golf 3TDK.

 

Tenkte jeg skulle hive over motor, kasse bremser og dashbordet...

Har du masse bilder under tilpasningen av dashen? Mål og sånn på hva du måtte ta bort?

 

jeg har masse bilder, men mål og litt mer konkrete ting må tas der og da. beregn god tid om du skal ha det komplett og pent inn..

ligger på ca 50timer her nå og fortsatt ikke ferdig.

MIN SIGNATUR

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 1.2k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Kall meg dum... men skal det der være blink-lysa? 'Cause I like!!

 

nei nei, dette er de gule politilysa mine.. hehe.. det er såklart blinklysene, bra du liker det, rart det ikke har vært fler som har gjort dette tidligere! enda ikke sett eller hørt om noen andre. men det gjorde seg godt.

 

liten update på noe anna, nå er torpedoveggen helt ferdig. gjenstår litt med dashen så er jeg ferdig, da er det snart klart for lakk innvendig samt litt montering :D for sesongen så blir det enkelt interiør og lakkerte flater (for i det hel tatt klare å få bilen på veien, mange vintre som kommer som mindre og andre spennende detaljer kan komme på plass i) ;)

 

sponsorer søkes for felger & dekk!

 

123_1.sized.jpg

 

123_2.sized.jpg

 

123_G.sized.jpg

MIN SIGNATUR

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rakriste: Mulig det er for sent, men hvis du tenker helsveising av plateskjøter er vel ikke det så gunstig. Punkt/sømsveising annenhver cm alternativt tomme er det riktige. Hvis du tenker helsveising av moddene dine, beklager jeg for misforståelsen fra min side. :)

Bilforumet.no
Super Moderator
sier: Du får ikke sex om du krever kondom, i baksetet på min Volvo Amazon (",)
Hakkum

Lenke til kommentar
Del på andre sider

monterte en blå sak idag, null peil på hva den er til.. jaja

tilpasser rattstammen på nytt og da måtte pedalsettet på plass igjen.

120306_1.sized.jpg

 

gjenstår å lage en spacer til rattstammen

120306_2.sized.jpg

 

og det er sånn ca ørten tusen deler inni skiten, så det tar litt tid å pellefrahverandre og sikkert enda lengre tid å sette sammen.

120306_3.sized.jpg

 

grunnen til at jeg gidder å gjøre det er at rattet skal senkes ca 10cm :)

MIN SIGNATUR

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe blir så smooth når du får senket det rattet. Litt av en jobb du må gjennom for den modden. Men rått det blir det. Keep up the good work snart sommer nå !!!!!

 

 

 

yeah..

 

på forsøk nr X så fikk jeg til å senke rattstammen såpass at det nå blir som å kjøre sportsbil og ikke hjullaster.

 

først montere litt tannstang etc for å sikre at alle vinkler og mål overensstemmes.

200306_2.sized.jpg

 

laget nytt kryss-feste til rattstammen, forsterket dem sammen og lager nå løfte funksjonen, jeg kommer ikke til å ha tiltfunskjonen lett tilgjengelig, men kan justere om jeg løsner boltene. grunnen er enkel, manglet litt orginaldeler for å kunne gjøre det og ikke minst fordi det er totalt unødvendig når setehøyde og rattstamme er senket tilsvarende lowrider : klø :

(nesten)

200306_G.sized.jpg

 

rattstammens kryss-feste skal nå sveises sammen med justeringsboltene/vinklene på toppen. virket tight og fint.

for å i det hele tatt kunne senke rattet så måtte pedalboksen modifiseres og tilpasses litt så clutchpedalen får vandre fritt. alt går, det umulige tar litt lengre tid.

hadde det ikke vært for masse unødvendig arbeid med første forsøk så tar dette bare en kveld.

200306_1.sized.jpg

 

snart skal motor i for å tilpasse litt ledninger, så skal alt ut igjen og da er motorrom og innvendig klart for lakk ENDELIG:..

MIN SIGNATUR

Lenke til kommentar
Del på andre sider

endelig ratt på plass.

 

210306_2.sized.jpg

nå er det klaring til clutchenpedalen og vinkel på stammen stemmer med dashbordet, kan justeres opp/ned ca 5-6cm og totalt ca 10cm lavere enn orginalt.

 

i det jeg skulle teste at det itillegg faktisk kan svinges på rattet, så gikk den fordømte ratt låsen på. : bråk : har jeg nøkkel??? nei..

 

da er det bedre p gi seg og lakke litt sortguffe på girkassa.

er en 16v kasse i god stand, må bytte flenser på den, noen som veit åssen de løsnes? skal vist være noen låseringer ettellerannasted

210306_11.sized.jpg

 

imens lakken tørker så blei dempertårnene ferdig sveiset. veldig lyst å heve dem opp noen cm, men da passer ikke tårnstaget lengre, dillemma...

210306_9.sized.jpg

MIN SIGNATUR

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...er ikke det bremsekraftforsterkeren ?

 

riktig det. Forhåpentligvis forblir den ikke blå.

 

Nå er jeg sår i øynene etter å ha lest igjennom et utall sider på en sen onsdagskveld. Kjempeprosjekt, kult at noen gidder å ta seg tid til alle disse små fillejobbene som gjør en strøken bil.

 

Ser ut som du begynner å bli ganske habil på å sveise ;) Husk å puss ned alle originale sveiseskjøter i motorrommet for ultimat smoothness ;)

Kris Selbekk

Norwegian emigrant > American Idol

'89 VW Corrado G60

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår