Gå til innhold

Slagdrill/Hilti - hva er bra?

Ranger emnet


JChE

Anbefalte innlegg

Siden jeg har gått over fra fulltidsstilling som elektriker til student, har jeg ikke lenger fri tilgang til kvalitetsverktøy som Hilti. Trenger derfor i første omgang å få kjøpt meg en slagdrill som kan brukes til vanlig plugging og oppheng av diverse småting hjemme, og evt småjobber rundt omkring.

 

Hilti er såvidt jeg har skjønt SVINdyrt, og jeg lurer på om det fins noe som er nesten like bra, som ikke koster skjorta?

Bilforumet.no
Super Moderator
NYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil

2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mye gode tips her ja, men tror jeg går for en uten batteri, har allerede en ok batteridrill, og man har stort sett strøm tilgjengelig i nærheten.

Bilforumet.no
Super Moderator
NYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil

2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Panasonic er tingen. Uansett drill/ slagdrill. Har den gromeste til panasonic drill nå. Helt sinnsykt liten og lett å batteriet holder lenge. Også har vi også panasonic slagdrill m/ batteri som er utrolig god og genial og ha med seg. Panasonic har utaligge varianter av alle slaks driller/ slagdriller. Men prisen koster nok mer en skjorta, hvertfall for slagdrillen koster vel 10 - 15 lapper. Men faktisk bare 2 lapper for beste panasonic drill som jeg har. Hvert alle kronene:D

- 12 Berlingo

- 09 Polo GT Sport

x 08 Caddy

X 92 Vectra A

X 90 Golf 2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er sant, panasonic er veldig bra. Brukte det når jeg jobba. Kanskje jeg skal fleske til med en sånn, hva heter den du har "hansen89", og hvor kjøpte du den?

Bilforumet.no
Super Moderator
NYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil

2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Panasonic er tingen. Uansett drill/ slagdrill. Har den gromeste til panasonic drill nå. Helt sinnsykt liten og lett å batteriet holder lenge. Også har vi også panasonic slagdrill m/ batteri som er utrolig god og genial og ha med seg. Panasonic har utaligge varianter av alle slaks driller/ slagdriller. Men prisen koster nok mer en skjorta, hvertfall for slagdrillen koster vel 10 - 15 lapper. Men faktisk bare 2 lapper for beste panasonic drill som jeg har. Hvert alle kronene:D

 

jeg kjøpte meg nett panasonic sin drill til 4500 eller hva d var?...genial drill ja!

 

har ikke så veldig erfaring med priser osv. men på jobb bruker jeg daglig enten hilti batteri, panasonic batteri eller hitachi med ledning.

 

hiltien er noe piss spør du meg! ikke noe serlig fart og den slår altfor lite. kosta 5-6 lapper tror jeg gjennom hiltiforhandler til firma såklart.

 

panasonicen er mer enn grei nok men en smule stor og tung.

 

hitachien på ledning er helt super. den slår og måker på noe helt jævlig!:D

Mvh Tage Midtun

 

volvo 940 97 turbo

volvo 245 86 racarvogn

245 glt 87 (vrak)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg kjøpte meg nett panasonic sin drill til 4500 eller hva d var?...genial drill ja!

 

har ikke så veldig erfaring med priser osv. men på jobb bruker jeg daglig enten hilti batteri, panasonic batteri eller hitachi med ledning.

 

hiltien er noe piss spør du meg! ikke noe serlig fart og den slår altfor lite. kosta 5-6 lapper tror jeg gjennom hiltiforhandler til firma såklart.

 

panasonicen er mer enn grei nok men en smule stor og tung.

 

hitachien på ledning er helt super. den slår og måker på noe helt jævlig!:D

 

Har Hilti m/ ledning på jobben også. Men syns det er mye mer praktisk med panasonicen. Ja, den er tung som F***. Men med panasonicen så slipper man å rulle ut 20m med kjøteledning. Man må bare huske og ha altid fult batteri. Men det som er genialt med panasonicene uansett om man har slagdrillen som går på 24V eller drillen som går på 14,5V så kan man bruke dem samma laderne på alle batteriene.

- 12 Berlingo

- 09 Polo GT Sport

x 08 Caddy

X 92 Vectra A

X 90 Golf 2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

MAKITA er tingen , holder i hvertfall 30 år. drillen min er dyr og litt tung men man skulle tro den hadde 12 hk:P panasonicen batteri den lette typen er mer for montering,borer du hull til k rør kan den være litt i minste laget,men kjapp ,liten og sterk er den. makitaen koster 7500 alt ettersom hvor du kjøpern. du får jo 4 eller 7 pack sett for 7000 alt av makita. radio,lykt,stikksag,liten vinkelsliper,drill,muttertrekker.meget bra

audi a4 1.8tq sedan 2000 mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg hadde reist på europris og handla med noe "power tools" enkelt og greit fordi det er svinbillig og holder lenge nok for den vanlige mann i gata som ikke bruker drillen 5 timer til dagen.

 

men noen som har prøvd den nye til bosh? UNEO saken, lurte litt på om ikke skjefen var interessert i og handle en slik til meg.

hvordan er slag kraften på denne lille rakkeren sammenlignet med den vanlige store og tunge bosh batterislagdrillen (36volteren)

 

og hvordan er den og skru og bore med?

mazda!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Casen er jo at det er ikke så vits å legge altfor mye penger i drillen hvis du ikke trenger det. Men jeg mener at du likevel kan legge litt penger i det. Kjøp deg en litt grei drill. Så har du en som varer i mange mange år, og som har litt krutt i seg. Disse drillene til 300-400-500 kroner er helt grusomme. De eier hverken moment, funksjoner, eller turtall. Og kjøper du en slik 18V drill til 1000 kroner tilsvarer den snaut en 12V drill av proffverktøy til 2000 kroner.

 

Mitt råd til deg er å kjøpe deg en 12/14V med 2 Ah+ batteri til 2000-2500 kroner i Norge. Den dekker alle dine behov i mange år framover, og svikter deg ikke når du er midt i jobben. ;)

 

Evt kan du kjøpe fra Ebay, men du må ha en omformer, og til denne lave prisen vil det ikke være lønnsomt.

Kjøretøy-løs, tar DTS i UngdomIOppdrag i Colorado Springs, USA

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår