Gå til innhold

''Tuning'' av Audi A4. NEED HELP!

Ranger emnet

randyass

Anbefalte innlegg

• Svar 34
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Uten at jeg gidda og lese noe av det som sto her så kommer jeg med mine erfaringer fra 1,8T.

Chipping hjelper grasalt da denne motoren går dårligere enn hest og kjærre orginalt!

Åpent filter er etter min erfaring ikke noe videre problem, så lenge du ikke bruker et filter som er fullt av olje.

Jeg brukte et K/N filter som jeg kjøpte hos streetdesign, fungerte fint den tiden jeg brukte dette på min A4.

Det jeg også vil anbefale er og få skifta ut den lille apelsinturboen (den er så liten, derfor kaller jeg den for det):D

Du kan kjøre K-04 turbo uten videre problemer etter min erfaring sammens med MTM sitt map.

Bytt intercooler! Lav innsugningstempratur er vel så viktig som mye annet!

Simons har helt greie rustfrie eksosanlegg til A4 avant og sedan, både quattro og ej quattro.

Kan bare fortelle det jeg videre gjorde med min var,

Invisterte i Garrett GT-2760RS Turbo, kjøpte universal intercooler og bygde trykkgata selv, 420cc dyser, dekomprimerte motoren med et dobbelt sett topp-pakninger, TurboXS Bleedventil, porta toppen, pre-cat erstater og sveisa meg downpipe samt resten av eksosanlegget, kjørte med TurboXS åpen dump, grenrør fra protrim, modda org filter box, mappa dette hos protrim, som jeg kommer på i farta.

Bremsa 272hk@1,66bar trkk og xxx antall nm ut av dette, tungtrimma i motor i grunn men gikk helt ok..

Understellet mitt var et V-maxx justerbart understell som i grunn funka greit det og..

Kan lage en liten post om motortrimming om du/noen lurer på mer utfyllende..

Dæven!:) Men dette er litt utenfor mitt området. For det første har jeg ikke cash nok til å kunne utføre noe slikt, for det andre har jeg ikke kunnskap/ferdigheter.

Lurte på en ting, om jeg kjøper og monterer Forge 007. Kan jeg da stille turbotrykket høyere eller? Siden der tåler 2 bar og original ventil bare tåler 0.6 bar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen som har tips til et bra senkesett, som ikke koster skjorta? :)

Har sedd litt rundt, men har rett og slett null peiling.

Hvor stor forskjell er det på å bare ha senkefjærer og det og ha senkefjærer samt dempere? Ser at det utgjør nokså stor forskjell prismessig.

Her er det jeg vurderer til nå:

- Forge 007 resirk. ventil (1249kr fra http://www.qualityautoimport.no)

- BSR Optiflow (1095 SEK fra http://sv.bsr.se/)

- BSR Sport Flow eksos (http://sv.bsr.se/products/4004210/)

- Chip fra chipsenter.no (3500kr)

Noen kommentarer til dette? Hva tror dere om BSRs eksosanlegg?

Endret av randyass
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dæven!:) Men dette er litt utenfor mitt området. For det første har jeg ikke cash nok til å kunne utføre noe slikt, for det andre har jeg ikke kunnskap/ferdigheter.

Lurte på en ting, om jeg kjøper og monterer Forge 007. Kan jeg da stille turbotrykket høyere eller? Siden der tåler 2 bar og original ventil bare tåler 0.6 bar.

ååå? har orginal ventil og jeg lader 0,7 funker fint d;)

[-1986 VW Jetta 1.6 -]

[-2003 Audi A4 1.8T stv-]

[-1996 VW Golf 2.0 GTI -] SOLGT

[-1998 Audi A4 1.8T -] SOLGT

[-1989 VW Golf 1,8GL -] spiker

[-1985 VW Golf 1,6CL -] spiker

Lenke til kommentar
Del på andre sider