Gå til innhold

B230ET med problemer. Dyser,bensinpumpe-relè,btr feil? Reward!

Ranger emnet

Flaten 87

Anbefalte innlegg

Jeg har problemer med min b230et som ikke vil gå lenge av gangen før den stopper, og så er det bare å starte den igjen så stopper den etter 1-2 min igjen.

Jeg tror det kan være noe med bensinpumpa eller besnintrykksregulatoren. Det kan virke som den får for lite bensin.

Jeg får ikke flytta bilen engang, for hvis jeg setter den i gir og gir litt gass, så kveler den seg med en gang.

Noen som har hatt samme problem, som kan gi noen svar?

Endret av Flaten 87

Wolkswagen Golf 1,9 TDI 02'

Ford mondeo 95'

Citroen AX 4*4 96'

Volvo 745 tic 87' B230ET

Volvo 740 86' B230A

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Da fikk e skjekket om det kom bensin frem til motoren, men det gjore det ikke.

Har tatt ut beinsin-pumpe rele, men det så forsåvitt greit ut, luktet ikke brent heller. Men bestillte nytt alikavel.

Så da er det vel en dårlig joring en vei, eller så er besinpumpa defekt.

Noen som har noen tips og triks ?

Jeg syntes å ha hørt at joringa til besinpumpa kan være dårlig, stemmer dette. OG hvor er den isåfall?

Endret av Flaten 87

Ford mondeo 95'

Citroen AX 4*4 96'

Volvo 745 tic 87' B230ET

Volvo 740 86' B230A

Lenke til kommentar
Del på andre sider

prøvd noe so enkelt som og bytta filter? :)

Jeg tviler på det er filteret som er tett, for det bytta jeg i sommer.

Fikk satt i det nye relet, men ikke noe respons fra pumpa. Skal prøve å tvangskjøre pumpa i morra. Så da får mi se om pumpa er gåen, eller om det er dårlig jord.

Noe jeg lurer litt på folkens er hvor pumpa er hen. En kamereat av meg var veldig påstålig på at pumpa var enten ved tanken eller i motorrommet. Men jeg kan minnes at jeg så noe som kunne minne om en besinpumpe, som stod ved siden av bensinfilteret. Så jeg ble litt i tvil her. Noen som kan si hvor den er?:thumb

Ford mondeo 95'

Citroen AX 4*4 96'

Volvo 745 tic 87' B230ET

Volvo 740 86' B230A

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har e fått feilsøk i dag, kom ikke strøm til sikringen. men har lagt en lask fra tenninslåsen nå. Så da går pumpa i tanken, men den stopper ikke. Bare går og går. Lurer litt på om pumpa ikke klarer å pumpe frem benin og ikke oppnår benintrykk.

For det kommer ikke bensin frem til btr.

Så e får prøve å ta av slangen direkt på pumpa i tanken for å se om den pumper. :confused:

Endret av Flaten 87

Ford mondeo 95'

Citroen AX 4*4 96'

Volvo 745 tic 87' B230ET

Volvo 740 86' B230A

Lenke til kommentar
Del på andre sider