Gå til innhold

Leiebil i USA

Ranger emnet

Anbefalte innlegg

Halla gutta.

Skal leie bil i USA fra den 29 des til og med 10 jan.

Har sjekka litt rundt omkring på nettet og prisene varierer kraftig. Idag fant jeg en side: http://www.hotwire.com. Noen som har noe negativt/positivt å si om denne?

Det jeg fant ut var at man kan få ekstremt lave priser om man bestiller kort før man skal hente bilen.

Det jeg da lurer på er om det er noen som har erfaring fra dette selskapet, eller annen erfaring med leiebiler i USA.

Jeg er forresten 21 år så om noen har noen tips for å slippe unna "Young driver surcharge" hadde det vært flott!

Takk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal du hente og levere på samme sted? Hvis ikke blir det endel dyrere... Jeg brukte hertz når jeg var der, 15 dager og fri km: ca 9000 kr. Det var en ny toyota corolla med automat, klima og cruise(alt dette er vel standard der nede) Henta i vegas, og leverte i chicago.

Jeg bestilte ikke på forhånd, møtte bare opp på flyplassen. Ulempen med å bestille på nettet er at man automatisk får en standardpris. Møter man opp hos leiebilselskapene på flyplassen, kan man få gode avtaler hvis man forhandler litt :)

Bilforumet.no
Super Moderator
NYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil

2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leide en Dodge Charger i hele mars via http://www.thrifty.com og betalte 6500 kr. fri milage, forsikring inkl.

anbefaler deg å sjekke opp om forsikringer osv. før du drar slik at du vet hva som dekkes av reiseforsikringen din, forsikringene til leiebilselskapene er ikke billige :)

Billakkerer og oppretter.

For mange doninger til å ramse de opp her.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 month later...

Da reserverte jeg akkurat en "Mazda 6 or simliar" (Intermediate) hos Hertz, klarte på fantastisk vis å få til en ganske fin pris; 460USD, youngdriver surcharge inkludert.

Da lurer jeg på hva jeg kan forvente av bil når jeg skal plukke den opp. - Særlig med tanke på alder; Hvor gammel kan egentlig en utleiebilpark være?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 year later...
Kan nok stemme det ja.. sjekka litt i sted.

Ser ut til at det koster over 500$ for en uke for en standard mustang.. fant ikke de "gt'ene" eller hva det er.

+ tillegg for miles og bensin, så blir det nok dyrt ja.

Da er det nok billigere å kjøpe en, så selge når du skal hjem.

Men det er selfølgelig litt spennende om man får solgt igjen da..

500 dollar for en uke er "gitt bort" i fht norske leiepriser, ikke får du leie sånne biler i Norge heller. I USA har de som regel free milage og bensinen er jo så subsidiert at det er en sann GLEDE å fylle opp en 70-80 liters tank pr uke. ;) Ikke tenk på prisene engang. Skal over der snart selv og tenker ikke å leie meg noen kjipabil for å spare noen hundre kr..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da ble du "lurt" :)

Neida, vil ikke si det. Mesteparten av prisen var enveisgebyr, og det er forståelig i og med at bilen ble kjørt 5300km fra utgangspunktet. Jeg er klar over at det er mulig å få det billigere, men vi hadde ikke bestilt på forhånd så da blir det sånn. Amerikanerne er også eksperter på å lure inn gebyrer og tilleggsavgifter over alt, uten å si ifra om det. Skal man hente bilen et sted og levere den på andre sida av landet, må man betale for det.

Bilforumet.no
Super Moderator
NYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil

2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 month later...

Har sjekka litt rundt omkring på nettet og prisene varierer kraftig. Idag fant jeg en side: http://www.hotwire.com. Noen som har noe negativt/positivt å si om denne?

Har brukt hotwire mange ganger, både til bil og hotell. Den fungerer utmerket. Leide en Mustang i Fort Lauderdale i fjor sommer og betalte da 75 dollar dagen.

Hvis du skal kjøre langt i en "kul" bil så kan det lønne seg å kjøpe. Kjøper du bil i USA så får du som regel 21 eller 30 dagers registrering før du må registrere den hos "biltilsynet" (DMV/DOT) og betale sales tax og registration.

Går an å kjøre turen og så shippe bilen hjem. I så fall ville jeg anbefalt å begynne i vest kjøre østover. Mye kortere/billigere å shippe bilen hjem fra Chicago. Eventuellt kan man jo kjøre i et par dager til og ende opp på østkysten.

Når det gjelder å kjøpe bil og selge igjen når du er ferdig så vet jeg ikke hvordan dette fungerer. Når du kjøper bil så fyller du og selger ut "title" (vognkort) og det skal sendes inn til DMV, så får du et nytt vognkort i ditt navn. Har du ikke adresse i USA og ikke tid til å vente på å motta vognkortet så vet jeg ikke hvordan du gjør det. Du skal vel i prinsippet ikke kunne selge en bil uten vognkortet i ditt navn. Eventuellt så kan du jo unnlate å fylle ut din informasjon i vognkortet når du kjøper bilen og så gi vognkortet videre til den du selger bilen til når du er ferdig. Men jeg vet ikke hvor lovlig det er.

1999 Ford F250 m. 2003-2005 lykter og grill

2003 Chevrolet Trailblazer

Lenke til kommentar
Del på andre sider