Gå til innhold

Frozen's A4 TQ 97 mod

Ranger emnet


frozen

Anbefalte innlegg

  • Svar 126
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Legger ut noen bilder med lys i lyktene,ble litt uskarp men får våge seg,satte på den andre grillen igjen,ble ikke så mye netting nå.Bestilt ny lamda da jeg får feil på lamda hele tiden når.PLuss ett bilde av carbon som TIM vil ha.

 

2008036.jpg

2008033.jpg

2008037.jpg

Endret av frozen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk ny lamda i går og skiftet denne,har vist feil på vag nå i ett par uker.Håper det kan være denne som lager krøll når jeg har på boostkontrollen.Ligg da på 1.3 bar fungerer greit men når jeg har kjørt ei stund på lavt turtall og skal gi gass,så bare fjusker den,må gi full pedal så kommer den etter noen sekunder.er jevlig irriterende,men tar jeg av kontrollen så er alt greit ikke noe tull.Men går på 0.8-0.9 bar da er jo som og sette seg i en moped.Har vært oppe på 1.7 bars trykk da går den også greit ikke noe krøll men da er man fri for motor etter ei stund trur jeg.Så må få satt på kontrollen og prøvd i helga.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ligg da på 1.3 bar fungerer greit men når jeg har kjørt ei stund på lavt turtall og skal gi gass,så bare fjusker den,må gi full pedal så kommer den etter noen sekunder.er jevlig irriterende,men tar jeg av kontrollen så er alt greit ikke noe tull.Men går på 0.8-0.9 bar da er jo som og sette seg i en moped.Har vært oppe på 1.7 bars trykk da går den også greit ikke noe krøll men da er man fri for motor etter ei stund trur jeg.Så må få satt på kontrollen og prøvd i helga.

 

vet du hvilke plugger som står på? bytt til platina pluggene om de ikke står i. det hjalp på min hvertfall..

96 A4 1.8TQ

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ang turbo så vet jeg rett og slett ikke hva som står på,den var skiftet ikke så lenge før jeg kjøpte bilen ca en mnd siden.Motor er bygd på ts racing,ble skitet turbo av gammel eier etter dette.Den røk hvist så det måtte i ny.Ang program til nøkkel koding så har jeg slettet dette.Fikk det ikke til og virke,var noe cracka greier,så skal kjøpe nytt og orginalt når pengene tilsier det.Ang turboen så viser den 1.7-1.8 når jeg åpner turbobosteren 4-5 runder,regner med måleren viser rett så.Viser 0.8-0.9 nå når jeg har tatt av boosteren, er det den skal vise orginalt med det som er gjort uten booster.Har den innstilt på 1.3 bar normalt,men som det står over vært plaget med fjusking så den er tatt av foreløbig.

Endret av frozen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oppdaget til min foralgelse at jeg har mistet turbotrykk de siste dagene,åpnet panser og gikk over alle slanger og oppdaget at turboen var rødglødende i dag etter 1 mils kjøring.Var en slange til turbotrykkmåleren som var flere hull i.Har fikset dette men lurer på om turbo eller noe kan ha tatt skade av at den ble så jevlig varm.

Det er ikke noe ulyder eller noe av den slags greier av den etter dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ang turbo så vet jeg rett og slett ikke hva som står på,den var skiftet ikke så lenge før jeg kjøpte bilen ca en mnd siden.Motor er bygd på ts racing,ble skitet turbo av gammel eier etter dette.Den røk hvist så det måtte i ny.Ang program til nøkkel koding så har jeg slettet dette.Fikk det ikke til og virke,var noe cracka greier,så skal kjøpe nytt og orginalt når pengene tilsier det.Ang turboen så viser den 1.7-1.8 når jeg åpner turbobosteren 4-5 runder,regner med måleren viser rett så.Viser 0.8-0.9 nå når jeg har tatt av boosteren, er det den skal vise orginalt med det som er gjort uten booster.Har den innstilt på 1.3 bar normalt,men som det står over vært plaget med fjusking så den er tatt av foreløbig.

 

okei, så det er ikke bare chip på originalturbo, altså.

motoren er altså bygget opp igjen. har du noen specs på den? hadde vært moro å vite hva slags turbo og hva slags effekt du kjører med på det trykket.

quattroholic!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja lurer mye selv også,skal prøve og få tak i eieren som fikk dette gjort,på ts racing vil de ikke si noe,det forstår jeg forsåvidt,vært gøy og vite hva den eksakt er på den motoren.Men noe er det for den går helt sykt i forhold til orginalt.Prøvde ett par drag på 1.7 bar før jeg gikk ned på 1.3 igjen ,det var som og kjøre moped da bare for og teste.Selger og eier mente det var vel 220++ når den gikk på 0.8 bar,må bli en enorm effekt økning når man da dobler turbotrykket,det kjenner man også er som natt og dag.Men dette må jeg prøve og finne ut av.

Endret av frozen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår