Gå til innhold

Frozen's A4 TQ 97 mod

Ranger emnet


frozen

Anbefalte innlegg

Har kjøpt meg ny resirkventil,er en KRS S ventil som tåler opp til 2.8 bars trykk,men så kommer det.Hvordan må jeg gjøre det og hvordan finner jeg ut hvor mye jeg skal justere den siden den er justerbar når jeg skal kjøre på 1.3 bars trykk f.eks.Samtidig er det noen som vet sider der jeg kan kjøpe meg downpipe til 1.8 tq 97 mod,og få kastet ut katten.Så jeg slipper arbeid med og sveise og lege en ny selv med uttak til lambda osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 126
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Gjort de siste ukene:

Skiftet LMM

Skiftet Lamda sensor

Skiftet Resirk men orginal tåler ikke trykket.

Felt inn gummi ringer fra volvo faktisk i netting nede rundt kjørelys.

Plages enda med litt fjusking med turbobooster på,men er helt konge uten men mister noe trykk da.Så leter enda etter feilen.Den dør ut når jeg skal gi gass av og til,slipper den opp og gir på nytt da kommer den og er normal.

 

Skal gjøres fremover nå:

Ny resirk justerbar

Downpipe

xenon i alle lys,noen som vil kjøpe 1 sett 12/24v 55w 6000k med 2 ekstra pærer,er helt nytt.Er H4 pærer.

Lakke bakrutesenker når kulda gir seg og 1 meter snø er borte.

Eu kontroll på tirsdag,vet begge bærearmer fremme høyre og hjullager venstre bak begynner og bli sliten får se hva de sier.Og er helt totalt fri for innerskjermer fremme hehe.

 

Fant kanskje ut av feilen i dag den jevla fjuskingen og at den dro dårlig enda jeg skiftet LMM.Feilen har vært av og på noen uker.Men i morges gikk bilen som ett dass og bare fjusket.Så viser det seg at det er brudd i en av de 4 ledningene til LMM.Nå er dette rettet på og bilen går som ei kule igjen,gjett om det er en som ble glad.

Endret av frozen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var EU kontroll gjennomført ble noen feil ja.

-begge fremfre øvre bærearmer

-venstre endeledd

-venstre bakhjulslager

-begge indre bremseslanger bak

 

Sett på delepriser mekonomen skal ha 3600 norsk bildelsenter 2700,så blir vel kjøpt deler derfra.Møller utgår!!!!!

Skifter alt selv ser greit ut,men vet noen om man må ha spesialverktøy for bakhjulslager.Må vel sette den inn for lagret og etterkontroll.Gamle eier gikk ned 7500 da jeg kjøpte den pga disse feil,var med tillstands rapport.Så tjente noen kroner med og ta det selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor sitter lageret på disse bilene? Jeg er grønn, men har begynt å få kartlagt understell osv.. Hehe!!

Grunnen at jeg spør er at når jeg byttet dekk så jeg at navet virket løst. Kunne vri på det slik at ikke hullene til hjulboltene var på linje. Normalt? Kommer også en ulyd når jeg får press på i sving f.eks. Nesten sånn subbelyd. Drivledd er ok.

Endret av Bjørgvin

A4 avant 1.8TQ

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bak er det skiver med nav;)

 

for å bytte hjullager bak er det greit å ha en press, da man må bresse ringene til hjullagret inni skiva. for å løsne hele dritten, fjerner du bare den kapselen som sitter på navet, inni der finner du en splint som holder en slags låsekopp. fjern disse, så er det bare å løsne på muttera som sitter bak der, så kommer hele skiva og hjullagret ut;)

 

når du monterer sammen igjen så husk å ikke taighte åt denne muttera, skal bare skrues så vidt fast:)

[-1986 VW Jetta 1.6 -]

[-2003 Audi A4 1.8T stv-]

[-1996 VW Golf 2.0 GTI -] SOLGT

[-1998 Audi A4 1.8T -] SOLGT

[-1989 VW Golf 1,8GL -] spiker

[-1985 VW Golf 1,6CL -] spiker

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var og hørte hva møller skulle ha for delene i dag.5300 for hele greia,er det rart de er syke på priser.Men det verste av alt var at de skulle ha 4000 i arbeid for og skifte hjullager.Det er da f... ikke 3 timers arbeid og dra av det lagret.Nei her må man bare hoppe i det og ta det selv,noen som vet om tråder med bilder eller noe om skifte av hjullager????

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var og hørte hva møller skulle ha for delene i dag.5300 for hele greia,er det rart de er syke på priser.Men det verste av alt var at de skulle ha 4000 i arbeid for og skifte hjullager.Det er da f... ikke 3 timers arbeid og dra av det lagret.Nei her må man bare hoppe i det og ta det selv,noen som vet om tråder med bilder eller noe om skifte av hjullager????

 

bare å hive seg ut i det, er så lett så:) kjøp delene på biltema du;)

[-1986 VW Jetta 1.6 -]

[-2003 Audi A4 1.8T stv-]

[-1996 VW Golf 2.0 GTI -] SOLGT

[-1998 Audi A4 1.8T -] SOLGT

[-1989 VW Golf 1,8GL -] spiker

[-1985 VW Golf 1,6CL -] spiker

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bak er det skiver med nav;)

 

for å bytte hjullager bak er det greit å ha en press, da man må bresse ringene til hjullagret inni skiva. for å løsne hele dritten, fjerner du bare den kapselen som sitter på navet, inni der finner du en splint som holder en slags låsekopp. fjern disse, så er det bare å løsne på muttera som sitter bak der, så kommer hele skiva og hjullagret ut;)

 

når du monterer sammen igjen så husk å ikke taighte åt denne muttera, skal bare skrues så vidt fast:)

 

 

hadde av hjulet i dag og tittet er ikke slik som du sa ser det ut som.dette er en quatro.er en bolt midt i med en svær umbrakonøkkel som skal brukes,tok ut skruen med så ingenting inni,virket som man sårett inn i spinndelen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår