Gå til innhold

Frozen's A4 TQ 97 mod

Ranger emnet


frozen

Anbefalte innlegg

Da skulle man jo nesten tro at jeg hadde sett den før, men det kan jeg ikke minnes :p

Hvordan synes du tåkelysene er på bilen din? Vurderer å kjøpe et slikt kit, mangler de grillene i fangeren, så da kjøper jeg like gjerne med tåkelys :)

 

De er vel egentlig grei.Litt klumpete synes jeg, men får duge foreløpig,er på leting i Usa etter orginale.Us audien 2000 mod har lykter og grill som er bolt on på 97 mod i norge,men de er jevlig vanskelig og få tak i.Glassene har lett for og sprekke på disse ebay sakene,men de er jo så billig så.Var bare netting fremme før på denne,så har fjernet alt.Var en Trond Kvalvik som eide denne i Harstad.Bodde oppe ved sama tror jeg det heter.Kjøpte bilen hos han som driver med bilsalg som har sporten nede ved Milano.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 126
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

  • 5 weeks later...

liten oppdatering!Da ble det turboras for litt siden,har fått satt i ny turbo og alt er bare vel.Er ikke helt fornøyd med trykket enda.Justert til 1.3 og har det på 4-5 gir.1-2 har jeg 1.4 mens 3 så peeker den på 1.5 og detter ned på 1.3.Blir litt småjustering enda.Ellers så er spoiler bak og hekkskjørt lakket.Må ta hekkskjørtet på nytt når jeg får mer lakk da det ble litt kok på et par små plasser.Lakket også i samme slengen motordeksler synes det virkelig gjorde seg.Ellers er det laget nytt varmesjkold til åpent filter.Akkurat nå venter jeg på holder til og sette 3 målere i luftdyser midt i bilen.Fikk en kar i usa og lage til meg,50 dollar med frakt.Skal kles med carbon foile da alt inni bilen er carbon fra før.Skal prøve og få lagt ut bilder i løpet av dagen.Og ikke minst endelig var streiken over så jeg fikk nye dekk fra dekkonline på .Kjøre på 120% sliks i vått vær var en utfordring i seg selv.

Endret av frozen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Liten update.Trudde clutchen var røket.men ser ut som clutch er helt i orden alikavel.Tror det skyldtes en skikkelig rivstart på tørr asfalt.Gikk et par tre dager så var alt normalt igjen.Har ikke vært noe tull på uker nå.Ellers er målere montert i midt dysen,motor deksel lakket.Kjøpte ny LMM den 3 på et år nå.Kjørte en test tur og bilen var mye likere,men så skjer det at den vil liksom ikke på full gass.Logget med vag-com og så at fikk ikke dratt ut mer en 160 g/s på LMM.Dette var rart tenkte jeg orginalt boks med nytt filter står på også.Virker som den ville kveles fikk ikke nok luft.Rev av hele greia for n-te gang og satte på åpent filter igjen.Startet opp kjørte en tur bilen gikk som ei klokke og så bra som aldri før.Logget på 3 i vag og hadde topp på ca 182 g/s på Lmm,aldri vært så høy før.Men bilen gikk knirkefritt kjørte meg en god tur med et smil om munnen lenge siden den har vært så fin.Legger noen skitne dårlige mob bilder ut foreløpig.

 

DSC00712.jpg

DSC00711.jpg

DSC00710.jpg

DSC00708.jpg

DSC00707.jpg

DSC00706.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

pen bil! bra du fikk orden på det. så original filterboks var altså flaskehalsen, da...

 

Ja det var det.Skal ikke være det normalt da orginal boks skal lett klare 300 som jeg har hørt.Men i dette tillfellet ble det slik.Med den andre Lmm har jeg kjørt med orginal eller begge de andre kan man si.Men med denne måtte jeg sette åpent for og få nok luft.Er ikke orginal LMM da men aftermarket sak som er til AEB:Kan være defor kanskje.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 months later...

Lite med oppdatering her, men ikke gjort så mye med bilen på lenge nå.Har vært plaget med fjusking og nykking i perioder så har holdt på og sprenge hele bilen i frustrasjon.Ingen feilkoder og stort sett alt av deler i motor er nå skiftet men på samma viset. etter mye lesing på vortex fant jeg noen som slet med det samme, der var løsningen kaldere plugger med mindre gap.Bestillte nye for nte gang la gapet på pluggen som de foreslo startet bilen og fikk meg en overraskelse. Den gikk som ei klokke og olja lyn.Dette har den ikke gjort på 2 år snart, gjorde alt for og provosere den men ikke snakk om det kom fjusk eller nykk, stillte til og med på trykket fra 0.7 og helt opp i 1.5 men bilen ladder avgårde som bare det. Dette var som julaften så håper dette holder fremover nå.Blir spennende og se.Legger ut det jeg fant og gjorde for de som plages med dette og ikke klarer og finne ut av det.Ser det er en del så skader ikke å prøve.

 

OE Plugs: NGK PFR6Q - .032" gap

For Stock Cars - .032" gap:

 

•NGK BKR6E/6962

 

•Autolite 3923

 

•Denso Iridium IK20

For Chiped Cars - .028" gap:

 

•NGK BKR7E/4644 (formerly 6097)

 

NB dette er tommer.

 

•Autolite 3922

 

•Denso Iridium IK22

 

For original blir det da 0.080 gap

For chippa 0.070 gap

 

Prøvde med 0.070 gap men ville fjuske og lugge litt, gikk ned på 0.060 og bilen har gått som en derøm hele uka.Diskuterte dette med en mekaniker og han mente pga turbotrykket så rett og slett blåste den ut gnisten på plugge, den klarte ikke og levere nok.men når man tok inn gapet så ville den ikke klare det.Men i alle fall så har bilen gått som en klokke i en uke nå og det har ikke skjedd på 2 år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Bilen går som en klokke enda etter 5-6 uker nå. Så det var rett og slett pluggene som har holdt helvete i nesten 2 år. Så nå blir K-04 som jeg har liggende satt på, cat montert tilbake skal på EU. Må også skifte ytre høyre drivknute fremme og bremseklosser bak.Da har det vært en del utskiftinger siste halvannet året.

 

-Hele forstillingen og bakstilling armer osv

-Bremseklosser og skiver rund baut

-clutch og svinghjul

-Hjullager og drivledd

-Bremseslanger

-Lmm

-Slanger i motor rommet

-Plugger

-Manufoil

-Downpipe og catciller 3"

-Coiler

-Lakket deksler i motor rom

-N80

-N75

-Temsensor

-Resirk i alu med sterkere fjær

-Tenningsmodul

-alt av deler til oljeåndingen under innsug

-pancake valve til oljeånding

-toppdekselpakning

-gass spjeld

-intake air sensor

-dyser

-fuel pressure reg

-turbo, blir byttet med splett ny k04 i disse dager

 

Er vel bare blokk og topp som ikke er skiftet snart. Så bilen bør holde en stund nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Da var den godkjent på EU uten feil og mangler. Skal montere snorkel til luftfilterboks i dag er dritt lei den pysjingen og plystringen med åpent filter. Ellers venter jeg på LED til alle lamper inni bilen og skilt lys. Knuste frontleppen i dag mot en stor snøklump men det gjør ikke noe. M3 leppe ferdig lakkert er kjøpt inn, sideskjørt bakluke spoiler og hekkskjørt blir plukket av ganske snart. Her skal det bli lavt og rent. Legger vel ut disse delene for salg etter hvert så bare og melde sin interesse. Kan hende de ryker av med en gang hvis noen vil kjøpe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår