Gå til innhold

Frozen's A4 TQ 97 mod

Ranger emnet


frozen

Anbefalte innlegg

  • Svar 126
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

link til der du bestillte fra i Tyskland?

 

Da ble det montert alu ringer i speedo og røde LED pærer i dashen. Ble veldig fornøyd må jeg si. Ble adskillig billigere fra Tyskland ja. 20 euro for samtlige ringer og 7 LED pærer.Det man må betale for en pære nesten på Møller.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 months later...

Lenge siden update her. All styling og film er tatt av bilen den står helt orginal bare med senk og en liten M3 spoiler leppe nå. Har ikke vært stoppet etter dette he he. Før var jeg vinket inn bare de så bilen i veiene. Ellers så går bilen som en klokke, har fått skiftet drivknute og en driv aksling, nye fjærer og dempere rund baut, så nå gjennstår det bare 4 hjulskontroll så er bilen tilnærmet strøken teknisk. Da har man bil som går noen hundre tusen til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Da har jeg vært på 4 hjuls kontroll, den var nå helt inni gampræva skeiv på alle hjul. Var som og få en helt ny bil. Merket at den har fjusket litt ved pådrag på lavt turtall noen dager nå, fikk tid og sjekke i dag og da var det selvfølgelig en slange som var helt oppmårknet. Erfaringsmessig har jeg sluttet og bruke silikon slanger nå, de tørker ut og smuldrer opp av varmen. Men nå går den som en klokke igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei, har sett litt gjennom tråden din og fått med meg at du tidligere hadde problemer med nøkking/ujevnt drag på a4 din, har ett spm..

 

jeg har ett lignende problem, skal beskrive hvordan jeg opplever det på min bil (audi a4 b5 1.8t 00mod) bilen går helt fint på tomgang, så lenge jeg aksellererer forsiktig (turbotrykk holder seg under ca0.8) så går han helt normalt. men om jeg akser hardt så går turbotrykket opp på ca 0,8-0,9 bar også er det akkurat som motoren får motstand /kutter... vil liksom ikke akse like bra.... om jeg feks drar bilen fra 2000 omdreininger og ut på 3 giret så drar han ikke normalt fra turbotrykket overskrider ca 0,8-0,9 til jeg passerer 5000 omdreininger, etter 5000 så får jeg draget tilbake å bilen aksellererer normalt ut resten av giret.... problemet oppsto igrunn ett par dager etter at jeg fikset en slange til oljeluftinga. etter at den slangen ble fikset fløy turbotrykket opp på 1,4-1,45 når jeg ga på.. meen 2-3 dager etter så begynte bilen å fuske/nøkke....klarer ikke finne feilen, har skiftet plugger/lmm/sjekket coiler, samt hadd bilen på verksted der de sjekket feilmeldinger. fikk opp feilmelding på lmm, denne ble skiftet, men ingenting endret seg.. har sett etter lekkasjer men klarer ikke finne noen åpenbare lekkasjer/hull i noen slanger. om du har mulighet så hadde jeg satt svært stor pris på om du kunne svare på mail, epostadressen er: joergen_w@hotmail.com

 

legger til at bilen er chippet osv, er ikke noe som er feil pga. feil montasje osv, det er jeg rimelig sikker på..

usikker på om turbotrykk kan ha vært skrudd opp av forrige eier.. leste litt om at noen bare trengte å skru trykket litt ned (til 1,2 eller no sånt) så gikk bilen normalt igjen.... vet du hvordan man justerer turbotrykket ned isåfall?

 

setter stor pris på om du kunne svart meg, virker som du har god peiling på disse AEB motorene.

 

mvh.

jørgen

Endret av waltbrg
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår