Gå til innhold

Lys i dashbord o.l

Ranger emnet

MortenVectra

Anbefalte innlegg

Hey

Har nå en stygg og ekkel mørkegul farge på lysene inne i bilen, dvs speedometeret, alt av justeringer til varme, etc etc.

Jeg har da planer om og få skiftet denne fargen til blå, så det matcher diverse andre ting inne i bilen, noen som har gjort dette før og kan hjelpe meg med noen nyttige tips?

Lurer mest på hvordan jeg egentlig skal gjøre det, med tanke på demontering av speedometer og alt det. Hvor kraftige pærer er det som sitte orginalt?

Takker på forhånd.

Morten

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må også demontere dashbordet for å bytte noen pærer som ikke funker. Selve demontering fant en guide til på vvoc.com (som jeg alltid blir sparka ut av når jeg melder meg inn) Med f.eks. slikt blått lys, hvordan blir helthetsinntrykket mot resten av lyset på knapper o.l.? Er det ikke fryktelig mye jobb å bytte til LED i alle knapper og brytere?

Knut

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke fått skiftet i allt jeg heller, men har allt liggende, kan tenke meg du må ha en loddedyktig person til å ta seg av den jobben. Har en kompis som er god til å lodde så skal få skiftet i allt av knapper og sånt, har allt liggende...

Her er da midtkonsollen.

9.jpg

* 98 Opel Vectra B 1.8 16V CD

* 93 Opel Vectra A 1.8i CD *SOLGT*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dimming fungerer helt fint :)

Kan du se kjørecomputeren i dagslys?

tror det skjedde noe merkelig her under instalasjon

(jeg har hvit lys)

Alt dimmes untatt kjørecomputeren, kjørecomputeren viser ikke spilleren når den orginale spilleren er i og *bakgrunnslyset* lyser når bilen ikke er på

Endret av Andy89
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan du se kjørecomputeren i dagslys?

tror det skjedde noe merkelig her under instalasjon

(jeg har hvit lys)

Alt dimmes untatt kjørecomputeren, kjørecomputeren viser ikke spilleren når den orginale spilleren er i og *bakgrunnslyset* lyser når bilen ikke er på

Når det blir veldig mye sol så blir den vanskelig å se, nå har jeg en uorginal spiller så har ingenting på skjermen uansett.

Men allt dimmer her oss meg...

* 98 Opel Vectra B 1.8 16V CD

* 93 Opel Vectra A 1.8i CD *SOLGT*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det blir veldig mye sol så blir den vanskelig å se, nå har jeg en uorginal spiller så har ingenting på skjermen uansett.

Men allt dimmer her oss meg...

jeg ser ingenting, når det er lyst

jeg har og det, helt til spilleren min klikka i dag :(

er det noen sikringer eller noe utenom sikringboksen inni bilen?

fant bare releer i motor rummet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har også blått i mitt dashbord men jeg har fått en kontaktfeil? før alt av turteller, speedo, temp, og suppenivå blinker og flasher om en annen:( plagsomt i mørket, så dimmer helt ned og da kan det stå stille.

hva kan jeg gjøre forr å få dette til å stabilisere seg?

finnes det noen form for guide om hvordan man bytter disse diodene i midtkonsollen?

- 96 Opel Vectra B CombiCoupè CD (solgt)

- 06 Ford Focus Combi 1.6 TDCI MS-design (Solgt)

-08 Citroën C5 Dynamique 2.0 HDI Tourer

Lenke til kommentar
Del på andre sider