Gå til innhold

turbo konvertere v6?

Ranger emnet

Revoion

Anbefalte innlegg

Jeg visste at jeg kjente igjen nicket ditt!

http://www.bilforumet.no/annet-bilrelatert/219302-universal-stylig-bs-bildeler.html

Hva med å bare slutte å drømme?

Heller det enn at du sitter her inne 24/7 og spør om altmulig rart som det uansett ikke blir noe av.

-81 Lada 1300S En rullende livsstil

-07 Bmw 116i Liten og snerten kar trenger liten og snerten car

<<=== Stripa, verdens kuleste kattepus!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

lettest, ja det er på en måte som smak å behag da:)

turboed glemte en lettest er ikke noen av delene:p

Nok tull fra min side her...

Jeg sitter sånn som deg, jeg har en golf 2 1.8 gasser, skal jeg bygge kompressor? turbo? eller skal jeg bytte til vr6? For å si det helt erlig, jeg vet ikke selv.

Er ikke bestandig det enkleste er det beste, og er ikke sikkert det enkleste er det som blir best:)

Uansett så er det ikke til å stikke under en stol at dette koster penger, og å montere turbo/kompressor er mer enn bare å bytte olje eller luftfilter.

Sett deg på prosjektdelen av forumet og les litt hva folk gjør, hvor mye jobb det er, etterpå kan du se på denne:hilmersson-racing.com hvis penger ikke betyr noe bygger du den slik denne motoren er:) denne sikler jeg etter...

91 volvo 740

81 pontiac Grand Prix[phat square]

72 vw boble[go biln]

[x]93 bmw 525i[x]87 vw golf[x]85 mercedes 190e[x]97 audi a4q [x]83 opel manta

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du går inn på et forum og spør om framgangsmåte til hvordan turbokonvertere motoren din tror jeg ikke du er kompetent til å i det hele tatt begynne med et slikt prosjekt. Les, lær, og for all del, vær litt realistisk. Du kommer aldri til å få ferdig et slikt prosjekt selv, så gjør deg selv en tjeneste når du først er inn på dette, kjøp deg enten ferdigbygd motor eller en bil med mer power.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg synes ikke det er nødvendig å være så negativ, greit nok, trådstarter burde ikke STARTE med dette, men hvis han vil lære så må han jo spørre? ingen her vet hva et stempel er når de kommer ut av livmora? alle har lært det, eller? vær vennlig å svar når han spør, på en skikkelig måte.

Han lurer på ting, må da være lov til dette, kanskje han vil vite om det er vanskelig nettopp for å vite om han kan begynne på det selv.

Jeg synes dere er en fin gjeng her, og jeg håper dere heller kan vise hvor trådstarter kan lese litt mer og se priser på hva det koster, og bedømme dette selv, enn at dere sitter å bedømmer han nedenom og hjem bare for han lurer på noe som dere syns er opplagt.

Er ikke alle som har hatt denne interessen like lenge, og jeg skal være den første til å innrømme at jeg stiller spørsmål som er dumme og oppfattes slik for andre, men jeg spør fordi jeg lurer.

Husk: det finnes ikke dumme spørsmål, bare dumme svar:)

91 volvo 740

81 pontiac Grand Prix[phat square]

72 vw boble[go biln]

[x]93 bmw 525i[x]87 vw golf[x]85 mercedes 190e[x]97 audi a4q [x]83 opel manta

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du.. Det finnes folk som får ting gjort og det finnes drømmere...

Nå er det maks 2 uker siden Volvo 460 var det eneste som funket ifølge trådstarter.. Hvis du søker litt finner du ut at der var det snakk om universalstyling, få et firma til å støpe styling osv.. Nå er det plutselig Granada og her er samme leksa igjen. Nå skal det turbomates og modifiseres i alle retninger.. Overrasker meg hvis ikke dette resulterer i nye 2uker med drømming og spørsmål om alt mellom himmel og jord for så å ende i enda en ny bil.

Du får ikke utrettet noe sålenge du sitter her 24/7 og klaprer på tastaturet om det du gjerne skulle fått gjort.. Han kommer heller ikke til å klare å slenge turbo i Granadaen sin kun ved hjelp av råd fra forumbrukere med _svært_ varierende kunnskap om emnet.

Nå er jeg sikkert kjempeteit, men jeg er så drittlei av drømmere uten tiltakslyst, knowhow og økonomi til annet enn å henge en baum i speilet.

Kjøp noe som funker som det er, skaff deg en kjempedumsnill kompis med mekkeskills eller sett deg på skolebenken selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er vel ikke helt realistisk med tanke på hvilket nivå trådstarter er på:

sant det ass=) sikla fælt..

kompressor...noen som kan gi info om montering og hor man kjøper??

Eirik

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

haha...d er føsrte gang jeg ser en v motor med EN turbo;)

tingen er at skal du bygge twinturbo så må nesten alt custombygges... greenrør...trykkrør...intercooler osv. og dette er bare tilbehøret til motoren som og bør bli ganske så grom innvendig før du setter 2 turboer på den(visst du vil ha mye effekt da)

blir en ganske bra jobb der de fleste med god erfaring og vil slite til tider. så visst du ikke har skrudd noe serlig før så tror jeg ikke dette er rette tingen å begynne på;)

en kompressor er koblet med reim til motorens register.

funker altså helt likt som en turbo bare at den blir drevet av en reim og ikke av eksosen. veldig ofte brukt på fabrikktrimmede v motorer.

Mvh Tage Midtun

volvo 940 97 turbo

volvo 245 86 racarvogn

245 glt 87 (vrak)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du.. Det finnes folk som får ting gjort og det finnes drømmere...

Nå er det maks 2 uker siden Volvo 460 var det eneste som funket ifølge trådstarter.. Hvis du søker litt finner du ut at der var det snakk om universalstyling, få et firma til å støpe styling osv.. Nå er det plutselig Granada og her er samme leksa igjen. Nå skal det turbomates og modifiseres i alle retninger.. Overrasker meg hvis ikke dette resulterer i nye 2uker med drømming og spørsmål om alt mellom himmel og jord for så å ende i enda en ny bil.

Du får ikke utrettet noe sålenge du sitter her 24/7 og klaprer på tastaturet om det du gjerne skulle fått gjort.. Han kommer heller ikke til å klare å slenge turbo i Granadaen sin kun ved hjelp av råd fra forumbrukere med _svært_ varierende kunnskap om emnet.

Nå er jeg sikkert kjempeteit, men jeg er så drittlei av drømmere uten tiltakslyst, knowhow og økonomi til annet enn å henge en baum i speilet.

Kjøp noe som funker som det er, skaff deg en kjempedumsnill kompis med mekkeskills eller sett deg på skolebenken selv.

unskyld meg med hva faen vet dere om att jeg ikke har pc der jeg skrus? ja jeg spørr mye men faen heller det enn å gjøre feil!!

jeg eier 1 volvo 460 og en volga+ en granda...synes du skal tenkt før du slenger dritt...hater folk som deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og jeg er drittlei drømmere...

Det er helt tydelig at du ikke skrur selv, du spør om de simpleste ting og har jo faktisk selv sagt at du skal sette bort arbeidet.. Videre har du faktisk sagt at du ikke har økonomi til noe prosjekt. Hvem er urealistisk her?

Vi får se om 6mnd..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mener å huske at du hang på mopedportalen for ett halvt år siden.. Spurte om alt mulig og hadde nye "prosjekter" hele tiden :P

Jeg stiller meg også skeptisk til at du har kunnskaper eller penger til å bygge twinturbo på v6'ern din... Men mulig at jeg tar feil, men det er jo bare å søke litt på internett, og begynne å bygge det ;) Legg ut resultater her da :)

-86 BMW e28. 518i. Vinterbil !

Lenke til kommentar
Del på andre sider