Xtant Skrevet Februar 28, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 28, 2009 Hei , lurer på om noen kan gi tips ang. diskanter som går langt ned i frekvens helst til 1,5k som også spiller pent , ikke noe skrikenden greier da ,, og sef ikke til en formue max ca. 2000,-, kikket på Lanzar opti , men kan ikke si jeg klarer å finne hvem som har de i Norge Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Typhon Skrevet Februar 28, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 28, 2009 Hvorfor dele diskant såååå langt ned? :S Hva annet har du? Siter Mvh Tony Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Xtant Skrevet Februar 28, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 28, 2009 [ Hvorfor dele diskant såååå langt ned? :S Hva annet har du Hei Hva jeg har synes er ikke så vesentlig , men har en Macrom 59.10 som skal stå på orginalplas nederst i døra. grunn til alv deling er at diskant blir sittende så langt vekk fra mid. (Renault Scenic) Er bare orginalt i bilen nå da ,, kom gjerne med innspill . Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Typhon Skrevet Februar 28, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 28, 2009 Morel sine diskanter kan deles ganske så lavt uten at det er et problem. Men som diskanter flest så liker nok ikke de heller så lav deling når man skrur opp skikkelig på volumknotten. Kjører du aktiv deling eller passiv? Siter Mvh Tony Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Xtant Skrevet Februar 28, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 28, 2009 Hepp.... har ikke noe filter, men planen er aktiv delig ja , Håper å kunne fikse all deling med en spiller , har en Xtant 404M (4x50)som skal funke i front . Har et sett med Emit-diskanter liggende her som jeg ikke helt vet om jeg kommer til å bruke , er noen år gamle men aldri vært montert eller testa. Ingen som vet om Lanzar selges i Norge da ,,, Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Morel Skrevet Februar 28, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 28, 2009 Macrom 59.10 ble laget av Morel tidlig på -90 tallet. Vil tro at Morel MT23 vil være en selvsagt partner til dine mellomtoner. Har selv hatt 59.10 og var strålende fornøyd med dem. Morel Hybrid Ovation 4 er "Morel-versjonen" idag. Mvh Pål Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Xtant Skrevet Mars 1, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 1, 2009 Hei Pål .. Vet at det var Morel som laget elementer for Macrom på den tiden ,, har hatt mine 59.10 liggende hjemme i mange år uten å teste de engang , men har hatt Macrom i to tidligere biler da og det er jo en grunn til at jeg velger de. MT23 ser jo ut til å være en bra match ja ,, men dyre var de . får se hva jeg kommer frem til etterhvert . Takker for positive svar her Mvh richard Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
FE3T Skrevet Mars 8, 2009 Rapporter Share Skrevet Mars 8, 2009 (endret) Har selv Macrom fra Morel, kjører for øyeblikket 2 stk 58.10 og Slim Ekstreme diskanter per side i min bil, delinga er ca 2,3khz 18db/oct aktivt, stort lengre ned en det bør du ikke gå. De får hjelp av 2 stk 59.17 per dør Eneste dome diskantene jeg har vært borti som klarer så lave delefrekvenser som du etterspør er Audax sine TW034XO men de er alt for store til bilbruk (34mm Ø spole, 132mm Ø frontplate og en vekt på 1,2 kg stykket) og selv de er anbefalt med 24db/okt filter ved minimum 1,6 khz (18db/okt ved 1,8 khz) Endret Mars 8, 2009 av FE3T Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg