Gå til innhold

Diskanter

Ranger emnet


Xtant

Anbefalte innlegg

[ Hvorfor dele diskant såååå langt ned? :S

 

Hva annet har du

Hei

Hva jeg har synes er ikke så vesentlig , men har en Macrom 59.10 som skal stå på orginalplas nederst i døra.

grunn til alv deling er at diskant blir sittende så langt vekk fra mid. (Renault Scenic) Er bare orginalt i bilen nå da ,, kom gjerne med innspill .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hepp.... har ikke noe filter, men planen er aktiv delig ja ,

 

Håper å kunne fikse all deling med en spiller , har en Xtant 404M (4x50)som skal funke i front .

Har et sett med Emit-diskanter liggende her som jeg ikke helt vet om jeg kommer til å bruke , er noen år gamle men aldri vært montert eller testa.

 

Ingen som vet om Lanzar selges i Norge da ,,,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Pål ..

 

Vet at det var Morel som laget elementer for Macrom på den tiden ,, har hatt mine 59.10 liggende hjemme i mange år uten å teste de engang , men har hatt Macrom i to tidligere biler da og det er jo en grunn til at jeg velger de.

 

MT23 ser jo ut til å være en bra match ja ,, men dyre var de . får se hva jeg kommer frem til etterhvert .

 

Takker for positive svar her

 

Mvh richard

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har selv Macrom fra Morel, kjører for øyeblikket 2 stk 58.10 og Slim Ekstreme diskanter per side i min bil, delinga er ca 2,3khz 18db/oct aktivt, stort lengre ned en det bør du ikke gå.

 

Photo-0096.jpg

De får hjelp av 2 stk 59.17 per dør

 

Eneste dome diskantene jeg har vært borti som klarer så lave delefrekvenser som du etterspør er Audax sine TW034XO men de er alt for store til bilbruk (34mm Ø spole, 132mm Ø frontplate og en vekt på 1,2 kg stykket)

og selv de er anbefalt med 24db/okt filter ved minimum 1,6 khz (18db/okt ved 1,8 khz)

 

tw034x0.jpg

Endret av FE3T
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår