Christian_b Skrevet Februar 28, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 28, 2009 Har litt problemer med bilen og tar det mest frustrerende først. Avgassvarsellampen på bilen min (2001 2.0) har lyst en stund. I begynnelsen lyste den en stund før det forsvant igjenn. Slik fortsatte det. Hadde bilen inne til reprasjon i sept for å fikse litt bremsetull, og da "fjernet" de varselet. Etter 2 måneder kom det tilbake. Bilen bruker mer bensin, og ifølge kjørekomputeren bruker den alt fra 1,1 til 1,6 liter på milen alt etter hvor jeg kjører. Noen som har en idè om hva dette skyldes? Greit å høre om jeg kan slippe verksted og litt penger, evnt. hva det vil koste og hva som må gjøres. Takk Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
esekiel Skrevet Februar 28, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 28, 2009 Nå gjetter jeg i blinde her,men lambda sensoren? Siter Hallo! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mondeo Skrevet Februar 28, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 28, 2009 Kjør bilen til et verksted for diagnose/lese ut feilkoder. Etterpå kan du reparere selv. Bare tull å bytte deler i hytt og gevær før du vet hvor feilen ligger Siter Bilforumet.noModerator Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Christian_b Skrevet Mars 3, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 3, 2009 Glemte å si at det ikke lukter spesielt godt av eksos heller, om det skulle ha noe å si. Bilen skal nok til diagnose, men har sett endel VW i ca 2000 års modell med samme problem. Er greit å få noen innspill på hva det kan være. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kreatel Skrevet Mars 3, 2009 Rapporter Share Skrevet Mars 3, 2009 Kan høres ut som lamdasonde..Har byttet mange på disse bilene..muligt lukten kan være for mye bensin(uforbrent) som har lagt seg i katalysator?? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
josty Skrevet August 18, 2009 Rapporter Share Skrevet August 18, 2009 Kan høres ut som lamdasonde..Har byttet mange på disse bilene..muligt lukten kan være for mye bensin(uforbrent) som har lagt seg i katalysator?? Merket denne lampen begyntte å lyse/blinke idag på vei til jobb. Er det farlig å kjøre rundt med? kan det gå galt på noe måte lissom. Du sier du har byttet en del sånne, koster dette noe eller er det på garanti? varselampen lyser nå, så må jeg rett på wv eller går det greit å kjøre litt? noen som har peiling? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg