Skulebollen Skrevet Februar 28, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 28, 2009 Skal handle meg noke ifrå Ebay no.. Og når selger måtte ha info om kor eg bur å sånn, spurte han om ID number, er dette mitt vanlige personnummer? Og isofall, kva skal han med det? Siter 94- Omega 3,0 98- Nissan 200sx Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DRFT-R Skrevet Februar 28, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 28, 2009 Ikke faen om du opplyser det! eneste han trenger å vite er det som allerede står i profilen din! Ditt tlf nr. ditt navn og din adresse! du betaler via paypal og takk for handelen! There is no frikin ID number! Hva gjelder annonsen? Om du enkelt og greit trykker BUY NOW, går videre inn, betaler via paypal og skriver. send me this shit ASAP! så har du gjort mer enn nok Siter Ikke rart Internett går sakte, med så mange idioter pålogget samtidig! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skulebollen Skrevet Februar 28, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 28, 2009 Saken er at eg skal ha 2 sett, ( er senkefjører ) Og eg vil han skal sende dei ilag. Eg spurte han koffor han måtte ha det, då svarte han: HELLO, Its not something I need, it is for the Norwegian customs, if we send the parcel without it all that will happen is that they will reject the parcel and it will come back to the uk, and you`ve just wasted £55 shipping charge Siter 94- Omega 3,0 98- Nissan 200sx Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JChE Skrevet Februar 28, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 28, 2009 Jeg har aldri oppgitt noe personnr jeg heller... bare bullshit. Tollen trenger ikke det, det eneste de bryr seg om er hva som er i pakka og hvor mye det er verdt. Siter Bilforumet.noSuper ModeratorNYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil 2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DRFT-R Skrevet Februar 28, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 28, 2009 det er BS! Skriv som følger. hey!.. All you need is written on my profile. You got my adres, my name, and my phone number, and all you need to do is ship this items away! Norwegain customs dont need any type of ID numbers at all. All they want to know is the total cost of them items.. In this case you can write a value note of xxxx£ outside the package and voila.. Send this shit ASAP BIATCH;) copy & paste mofo! Siter Ikke rart Internett går sakte, med så mange idioter pålogget samtidig! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skulebollen Skrevet Februar 28, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 28, 2009 Hm.. Sa at det ikkje var nødvendig at han skulle ha personnummeret mitt.. Noken som veit korleis tollsystemet funkar ang. ditta? Er to sett senkefjører eg har bestilt, blir ilag ink. frakt på 280 pound eller noke... Må dette tollast? Og ka blir evt. toll? Siter 94- Omega 3,0 98- Nissan 200sx Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oter11 Skrevet Februar 28, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 28, 2009 det er ikke toll på bildeler,men du må betale 25% mva på alt sammen ink frakten,som blir ca 900kr ink tollbehandlingsgebyret er flere og flere som krever personnummer,spesielt fra england og tyskland Siter 98 vw golf 4 gti Member of VW Audi Club Norwegen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skulebollen Skrevet Februar 28, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 28, 2009 (endret) Men korleis veit tollen kor mykje eg har betalt for vara? Står det på pakken? om det gjer de, kan eg ikkje då berre be selgar skrive at det kosta xxx pund so eg får mindre mva? Selger sa forresten at eg måtte oppgje ID nummer..: hi, if sending by post we normally dont need, if sending by our dpd courier they require it, we can always try another courier but the shipping charge might be more expensive. However if we go by dpd we might as well just stop here because i cant send the parcel without the number, so the decision will be down to you. if have sent many parcels to norway where customers have given their ID`s , and there hasnt been a problem. just to give you an idea the shipping cost via fedex for the same parcel is £125 Endret Februar 28, 2009 av Skulebollen Siter 94- Omega 3,0 98- Nissan 200sx Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ZAbatmaN Skrevet Februar 28, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 28, 2009 jeg kan ikke forstå dette, hvorfor skal det ene selskapet trenge det, men ikke det andre, og hvorfor skal vi oppgi dette, det er jo det mest personlige du har, neste blir vel at du må scanne fingeravtrykke og sende det til de... Siter 91 volvo 740 81 pontiac Grand Prix[phat square] 72 vw boble[go biln] [x]93 bmw 525i[x]87 vw golf[x]85 mercedes 190e[x]97 audi a4q [x]83 opel manta Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
s4nd3r Skrevet Februar 28, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 28, 2009 eg bestilte en pakke no fra US and A. og den fikk ikkje komme til norge pga eg ikkje hadde opgitt ID nommere mitt, var tollvesenet som skule ha det. var noe nytt dei hadde bjynt med, dei skall vell bjynde og dokumentere alt som kommer til norge fra utlande, eller no slikt.. du kan no kansje ringe dei og spørr da? tollvesnet ja.. :) Siter 1987" Volvo 740 turbo 1995" Chevrolet Silverado 2500 6,5l turbo Bil tråden.... Mob: 93262854.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
momo Skrevet Februar 28, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 28, 2009 Jeg bestilte noe greier fra et firma i england.. Og fikk et brev nå i forrige uke fra Posten godssenter i Oslo, med et skjema hvor jeg måtte oppgi personnummer og sende med kvittering på hva som var i pakka og hva det kosta totalt med frakt. Det var en fullmakt som gjorde at posten kunne tolle den for meg uten at jeg trengte å gjøre det selv. Så kanskje det er no greier dem har begynt med nå i det siste? Har bestilt masse fra utlandet før, og da fulgte det vanligvis bare med en faktura på moms + frakt. Siter - 85 Toyota Levin AE86 - F20C - 87 Toyota Supra MK3 - 1JZ-GTE Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DRFT-R Skrevet Februar 28, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 28, 2009 det trengs IKKE person nr for å sende deler.. haaallooooooooo det der er så typisk bs med å si at , "frakta kan bli dyrere" flott!! frakta vil koste deg 50kr mere og du slepper å opplyse noen form for opplysninger! som sagt! vil han ikke.. så finner du en annen kjøper! jeg har handlet deler for over 100.000kr på ebay og ALDRI trengt noe annet enn å bare klikke "PAY NOW!" Det er ikke noe som er nylig begynt, værtfall ikke noe som er BESTEMT eller KRAV til! be han sende delene eller finn en annen selger! Siter Ikke rart Internett går sakte, med så mange idioter pålogget samtidig! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DRFT-R Skrevet Februar 28, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 28, 2009 Jeg bestilte noe greier fra et firma i england..Og fikk et brev nå i forrige uke fra Posten godssenter i Oslo, med et skjema hvor jeg måtte oppgi personnummer og sende med kvittering på hva som var i pakka og hva det kosta totalt med frakt. Det var en fullmakt som gjorde at posten kunne tolle den for meg uten at jeg trengte å gjøre det selv. Så kanskje det er no greier dem har begynt med nå i det siste? Har bestilt masse fra utlandet før, og da fulgte det vanligvis bare med en faktura på moms + frakt. posten toller dette UANSETT! Utenlandspakker de mottar med kvittering og salgsverdi fortoller dem på stedet og sender til deg! OM de er usikkre på prisen, vil du motta en post med mld.der det st+år, hei! vi har nå mottat en pakke fra xxxxxxxxxxx. vi kan ikke se at det medfølger kvittering! Kan de være vennlige og sende oss dine personopplysninger med eventuelle faktura/kvittering konto utskrift så vi kan fortolle dette! Såfall kan du bare ta med deg denne lappen og stikke på tollkontoret OM DU BOR I OSLO og fikse dette på stedet! ALDRI!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Oppgi personnr ditt!!!!! Siter Ikke rart Internett går sakte, med så mange idioter pålogget samtidig! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ZAbatmaN Skrevet Februar 28, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 28, 2009 jeg er enig med drft-r, skal mye til at jeg gir noen som helst personnr mitt... mye du kan gjøre hvis du har det, og ikke har helt rent mel i lomma.. Siter 91 volvo 740 81 pontiac Grand Prix[phat square] 72 vw boble[go biln] [x]93 bmw 525i[x]87 vw golf[x]85 mercedes 190e[x]97 audi a4q [x]83 opel manta Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skulebollen Skrevet Mars 1, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 1, 2009 Ka kan en gjere om med en anna sitt personnummer då:S? Ser egentlig ikkje noke stor fare men... Han selgeren er har 99,9% positiv feedback, og har noke sånn ebayscore greie på nesten 3000.. So trur ikkje han er ute etter å svindle Ga han personnummeret eg:) Men over til det andre spørsmålet, korleis veit tollvesenet kva vara mi kosta, sånn at dei kan ta MVA av den? Siter 94- Omega 3,0 98- Nissan 200sx Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg