Gå til innhold

Bruktbil - Renault Laguna

Ranger emnet

Steinar Wall

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg holder på å undersøke bruktbilmarkedet for kjøp av bil. Jeg har funnet ut at jeg liker pris og utseende på Renault Laguna stv., eksempelvis 2005 modell. Men jeg blir bekymret når jeg ser en oversikt fra dinside.no, http://www.dinside.no/523592/3-aar-i-alfabetisk-rekkefolge

Basert på disse tallene virker Laguna å være en bruktbil med svært mange mangler, langt høyere enn gjennomsnittet. Er det noen erfaringer med Laguna her på forumet? Vil en brukt Laguna være en stor risiko for lommeboka (og humøret)?

Mvh,

Steinar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, svogeren min heter Steinar, er fra Bergen og har to Lagunaer :D Mulig jeg kan formidle kontakt om du er interessert. Har i hvert fall ikke inntrykk av at han har hatt spesielt mye problemer med sine, selv om deletilgangen i Danmark/Frankrike er langt bedre enn her til lands.

Bestiller for det meste bildeler fra utlandet selv, og nyter billig bilhold. Tør ikke tenke på hva det samme ville kostet om jeg skulle kjøpt via norsk importør/forhandler...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar, alle 3. Jeg har sjekket litt rundt på nettet. Det virker som om mange er fornøyde med sin Laguna, men tallenes tale fra Den svenske Bilprovningen er rimelig urovekkende.

Mitt problem er at jeg synes Laguna er skikkelig stilig, utseendemessig. Tilsvarende modeller som eksempelvis Ford Focus, Toyota Avensis, Mazda 6, Volvo v50 eller Peugot 307 koster en del mer. De sistnevnte er vanskelig å få tak i innenfor min prisramme på 100.000 - 120.000, med mindre en er villig til å gå for eldre modeller.

Mvh,

Steinar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har hatt Renault Laguna av litt eldre modell, og den var det en del tull med.

Når den tok kvelden ble nyere type (2005?) Laguna vurdert, og vi lånte en hos en forhandler. Den brøyt sammen når vi lånte den, og etter at fattern hørte rundt med folk han kjenner med Laguna fikk han vite at det er mye tull med de.

Valget falt til slutt på en Mazda 6 stv. Jeg selv synest det er en veldig god bil å kjøre, og det er god fotplass både fremme og bake. 1,8 bensinen er en veldig lat bil, men det er jo begrenset hvorfort man skal kjøre. Jeg har ikke prøvd dieselen, men har hørt at den skal være et godt alternativ :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider