Gå til innhold

Min omega b 94mod

Ranger emnet


corollagt87

Anbefalte innlegg

Hei.

 

Har nå gått til innkjøp av en omega b sedan 94mod.

Fikk 3 mangler ved eu,å det er strammebrekket,for høy co og skiltlys:P Ikke store feilen håper jeg:P Er det noen som veit hva jeg kan gjøre for å fikse høy co på disse bilene? Når bilen står på tomgang kommer det motormerket opp,noen som veit hva det kan være?

 

Bilen ellers er hvit å har gått 280000.

Er noe overflate rust på framskjerm og dører:P

Ikke noe ulyder i motoren,og går fint:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattulerer med bil. håper CO ikke blir noe stort problem, kan være møkkete tennplugger som gir dårlig forbrenning. så sjekk dem, men ellers skal ikke jeg si så mye om det. Skiltlyset ditt kan være så enkelt som å ta ut pæra og fjærne litt irr.

 

Men.. viktigst av alt, BILDER:D

Endret av Teigland
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjør innom opel så tar dem en diagnose, så får du opp hva som er feil (tenker på motorlampa) er det lambda sonden så kan du få høy co, men det kommer opp på diagnosen ;)

 

Var innom dem på torsdag,å da sa dem spray startgass over slangene i bilen å se om den ruser seg! Vel tenkte jeg,hvorfor ikke ta en diagnose,men dem ville jeg skulle gjøre et dem sa først.. Men har vurdert både lambda og katen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

katten gir ikke motorlampe da.... er den gåen så vil du gjerne høre romling ifra katten og CO vil være på tryne som regel.... Og hadde du skifta den ville du fortsatt hatt motorlampa som lyste.

Det at dem i det hele tatt ba deg om å spraye startgass rundt slanger og div. istedetfor å bare lese ut feilkoden viser bare at det er ett rævva verksted du har vært på... Har dem tech 2 eller tech 1 så tar det dem 2 min MAX å lese feilkoden.

Det at bilen har høy CO og motorlampe kan tyde på lambdasonde eller egr ventil... Men vil tro det er lambdasonden da egr ventilen på omega har pleid å funke ganske greit, er helst nyere som har hatt problemer pga dimensjoner... (blir tett og henger seg).

Kan ikke si noe helt sikkert, da jeg ikke vet om COen og motorlampa henger sammen, kan godt være hull i potta og føler som er gåen... men hadde dem bare tatt diagnose med engang så hadde du fått avklart det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du trenger ikke annet utstyr enn en binders (evt. noe annet elektrisk ledende med omtrent samme tverrsnitt). Søk på "binders" her på forumet eller les her:

http://www.topbuzz.co.uk/info/fault_codes/fault_codes.htm

 

Du har en 16-pins kontakt lik den du ser i figur 8 i linken. Den befinner seg ved siden av sikringene bak panelet under rattet.

-07 Opel Astra stv

-10 Citroën C1

-06 Moopy classic elektrisk scooter (solgt)

-95 Opel Omega Alkis edition (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår