Gå til innhold

Boble & Volvo-motor

Ranger emnet


'67 144

Anbefalte innlegg

  • Svar 60
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Aner ikke. Det har jeg vel egentlig aldri vurdert heller..

Har en overhalet B20 (2,1) med KG5-kam, steg 4-topp, greinrør og 2xSU. Har også innsug + 2x40 Dell'Orto til B20 liggende. Motoren har gått ett folkraceløp, og da vant den. Har også fått tak i billig ny clutch/svinghjul som er tilpasset formålet, og adapterplate er bestilt. Motor + alt jeg trenger for montering kommer nok på under 3000.- tror jeg. Radiatorer har jeg lassevis av her av ymse slag, rør til kjølinga har jeg liggende etter ett Skoda-prosjekt jeg solgte for noen år siden..

 

Aner ikke hvilke prisklasse de "neddreide" 2.0 eller f.eks en 2.5 koster jeg, men regner med att man fort må opp i 4-5.000 værtfall..?

Vannkjølt holder jo betydelig mye lengre også, om man har ett fungerende kjøleanlegg. Denne Bobla bygger jeg ikke for å lage vinnerbil av, for det er jeg slettes ikke sjåfør nok til å klare uansett, men morro å prøve å bygge noe utenom det helt vanlige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men' date=' bare for morro skyld: Hvor mye må man regne med å måtte gi for f.eks en 2.5 luftkjølt motor konkurranseklar med doble og full pakke? Nærmer det seg 20.000.- da, eller?[/quote']

 

kommer nok litt ann på hvem som bygger den og åssen dem har økt den til 2,5. om det er på pga sylindere eller veiv. er vel oftest begge deler men jeg personlig ville ikke kjørt ei boble med tynne sylindervegger når dem tåler lite nok fra før av.

 

kan nok bygge en 2,5 for rundt 10 lapper om man gjør mye sjøl vil jeg tru... ikke at jeg har stor peil på detta men.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, når det kommer til folkevogn-motorer er jeg rimelig blank selv..

Veit noen bruker no sylindere fra Deutch (aner ikke hvordan det skrives, men er nå værtfall luftkjølt traktor) og stempler fra Chevrolet av no slag. Selv aner jeg ikke forskjellen på type 1-2-3-4 motorene heller, så tror jeg skal holde meg på sikker avstand ifra luftkjølte folkevognmotorer. dukenukem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

også har man sånne som Øystein Olsen fra nmk elverum som bruker sylindere fra volvo lastebil.. det som satt i den bobla han vant jubileums-løpet på gardermoen med. den var visst nok 2,5L

 

Type 1 har anderledes eksos-utgang fra toppene enn type 4, det er det eneste jeg vet om forskjellen. ble ferdig med en T1 topp i sta faktisk, skal gjøre ferdig den andre i morgen, står ferdig oppspent i benken så jeg begynner med en gang i morra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke alltid det hjelper med motor til flere månedslønninger nei.. Skal jo kjøres også, og sålenge det er 5-6 sjåfører som vil være først, så er det nesten dømt til å gå hardt utover resten av bilen også..

Bilcross skal jo være for morro, så om man må ha så dyr redskap for å ha det morro så tror jeg nok jeg hadde vurdert andre ting gitt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår