Gå til innhold

Spørsmål ang Corolla 91" XLi

Ranger emnet

Dovring

Anbefalte innlegg

Hei.

Min samboer har en Toyota Corolla 91 mod XLi..

Høytalerene foran har så og si tatt kveld.

Lurer derfor på om noen vet hvilken str det er på disse?

kjekt og vite før jeg demonterer noe liksom :)

Og, er det mye arbeid å ta ut instrumentpanelet, må bytte

noen pærer der.

[ ] VW Golf mk4 00´ 1.6i

[x] Opel Astra 97´ 1,7 TDS

[x] VW Golf mk2 91´ 1,8i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så vidt jeg husker hadde min 92 modell XLI 4x4 100mm høytalere i dasjen. Regner med at det er det samme på deres 91 modell.

Oki, men da får jeg sjekke om jeg finner noen høytalere som

passer :)

Hvordan er det med pæreskrift i instrumentet da? Noen som

vet om det er en grei sak? :)

[ ] VW Golf mk4 00´ 1.6i

[x] VW Golf mk2 91´ 1,8i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette blir ikke et eksakt svar siden jeg ikke ser noen god grunn til å plukke ned mitt eget dashbord for å kunne svare, men ut fra manualen min ser det ut som en grei affære ;)

Av med rattet og mest sannsynligvis dekslene rundt styrestammen. Deretter er det mange mindre pyntedeksler rundt instrumentpanelet som skal av (6 skruer ca). Løsne speedometerwiren i motorrommet og deretter løsne instrumentpanelet. Sannsynligvis er det noe mer pirk du må ta hensyn til, men det må du nesten bare ta når du holder på.

Sørg for å ha et par gode skrujern av varierende lengde, så slipper du frustrasjoner over å ikke komme til.

Døll signatur

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette blir ikke et eksakt svar siden jeg ikke ser noen god grunn til å plukke ned mitt eget dashbord for å kunne svare, men ut fra manualen min ser det ut som en grei affære ;)

Av med rattet og mest sannsynligvis dekslene rundt styrestammen. Deretter er det mange mindre pyntedeksler rundt instrumentpanelet som skal av (6 skruer ca). Løsne speedometerwiren i motorrommet og deretter løsne instrumentpanelet. Sannsynligvis er det noe mer pirk du må ta hensyn til, men det må du nesten bare ta når du holder på.

Sørg for å ha et par gode skrujern av varierende lengde, så slipper du frustrasjoner over å ikke komme til.

Oki.

Så må av med rattet også altså.

Litt mere arbeid enn i golfen min da altså :p

Speedometervaieren kan jeg vel bare ta av bak på inst?

[ ] VW Golf mk4 00´ 1.6i

[x] VW Golf mk2 91´ 1,8i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo bare å forsøke uten å ta av rattet, det kan jo hende at du klarer å lirke ut instrumentpanelet uten så mye aber. Sannsynligvis hadde jeg nok forsøkt det samme først :D

Om du får handa opp under dashen så kan du sikkert løsne wiren innenfra, problemet er vel større når det gjelder å plugge den på plass etterpå.

Døll signatur

Lenke til kommentar
Del på andre sider