Gå til innhold

ja selfølglig var det den sivile sin feil.....

Ranger emnet

s4nd3r

Anbefalte innlegg

http://www.dagbladet.no/2009/03/01/nyheter/innenriks/politi/ulykke/trafikk/5086940/

Virka ikkje bremsene på purk bilen? har vært borti fleir forbikjøringa der eg ser det ikkje kommer til og bra, bare og bremse.. :)

er u rar? Det står jo med store bokstaver at dem var på utrykning og at dem skulle kjøre forbi og at den sivile la seg litt ut til venstre, ekke bare å bremse da vett...

My mom always told me life was like a box of chocolates.... you never know what you get

Lenke til kommentar
Del på andre sider

idiotisk artikkel...

- Bilen foran la seg over til venstre, hvorpå politibilen kjørte inn i dens venstre side. Høyre side av politibilen traff da bilen, og det ble relativt store materielle skader på begge biler, opplyser operasjonsleder Asbjørn Bjørnes til Dagbladet.no.

Prøvde de å kjøre forbi på feil side eller er det noe jeg ikke skjønner her, la bilen seg ut til feil side?

Er dette enveiskjørt vei?

Uansett, mye rart som sto i den artikkelen, lurer på om journalisten kom fra en fest eller noe...

Uansett, ja du har vikeplikt for utrykkningskjøretøy, men det betyr ikke det samme som de har påkjørsrett.

91 volvo 740

81 pontiac Grand Prix[phat square]

72 vw boble[go biln]

[x]93 bmw 525i[x]87 vw golf[x]85 mercedes 190e[x]97 audi a4q [x]83 opel manta

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har jo helt klart politiet ikke gått etter boka og glemt bort alt som heter sikker kjøring.

Når en tar kompetansebeviset for utrykningskjøring, så lærer man om nettopp dette. For høy fart i henhold til situasjonen.

Dette er helt klart for høy fart fra politiet, selv om de var i utrykning. Regler i trafikken skal fortsatt følges.

Her er det vel den sivile som ikke har sett utrykningskjøretøyet. For all del, kan dem ha kjørt på stille utrykning også, ha glemt å sette på blålys o.l er mange ting som spiller inn her.

Endret av Sivilpolitiet
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker det jeg også.. man skal gi fri veg for utrykningskjøretøy. Mener det sto ganske klart at dem kjørte med blålys og det hele, så jeg er stygt redd det er en kar her som ikke har fulgt særlig godt med ;)

Pass deg! Jeg er en hjernevasket, kunnskapsløs og indoktrinert hasjrøykende miljøhippie med militantsosialistiske tendenser og stor tiltro til fascisme og totalitære styresmakter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe kanskje han har tolka den "gi fri vei" litt for bokstavelig og skulle fjerne seg fra feltet politiet kjørte i....uansett så er det jo samma faen hvem som har skyld og ikke. Det sa pang uansett og er ikke bare snut som opplever at folk vrenger over i venstre felt og inn i folk så ser ikke akkurat noe spesielt med situasjonen akkurat...

Lexus IS 200 -99

Golf 3 1.9tdi stv. med div mods -97

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette hendelsesforløpet sliter jeg med å se for meg.. Ser på bildet over her nå..

Kom bilene i retning fra det lyskrysset i bakgrunnen og hitover?!

Og så har politibilen lagt seg ut for å kjøre forbi, og samtidig har den sivile svingt over og rett inn i politiet mens de kom opp på siden? Rett før heltrukken sperrelinje?!?

Kanskje han i sivilbilen skulle "gi fri vei" ved å ikke tvinge politibilen over sperrelinja, men svinge over sperrelinga selv?? Ikke godt å vite her..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

PÅ denne ulykken var jeg... For å si det sånn så er det MYE her som spiller inn som dere ikke vet ved å se på de bildene der.

Er pga sånn som dere som sitter å lager deres egne teorier at det tok 2 1/2 time før man fikk rydda stedet pga at dem skulle ha bilder og beviser for å dokumentere alt.

Blir som politiet sier, at det er opp til forsikringsselskapene å avgjøre hvem sin skyld det er, i form av å betale skadene..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilene kom fra lyskrysset du ser i bakgrunnen. Det er mulig sivilbilen skulle svinge av på en avkjøring omtrent der den står. Hvis politibilen i samme øyeblikk la seg til venstre for å kjøre forbi er ulykken et faktum...

Det er uansett godt og oversiktlig på stedet og det skal litt til at du ikke seren politibil i utrykkning komme i godt tid før den vil passere deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider