Gå til innhold

Norge har de dårligste veiene ifølge næringstopper i Europa

Ranger emnet

merce-123

Anbefalte innlegg

• Svar 42
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/article2953454.ece

..en litt annen side av saken.

Og hvem bryr seg så fryktelig om hva disse topplederne mener? De er jo noen bortskjemte sosser uansett.. :P

Pass deg! Jeg er en hjernevasket, kunnskapsløs og indoktrinert hasjrøykende miljøhippie med militantsosialistiske tendenser og stor tiltro til fascisme og totalitære styresmakter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Albania har kanskje litt mindre vei å bygge og :)

250px-Europe_location_ALB.png

Det folk ikke tenker over er at mye av motorveiene andre steder i Europa er finansiert av EU-penger.. Ikke nevnte Aftenposten det heller..

Men veiene er klart for dårlige. Det vil si, det er altfor lite motorveier i Norge. Jeg har vært en god del i utlandet, Norge er ikke noe dårligere land å f.eks ha senka bil i, og ikke er det så mye dårligere veier her enn i andre land når man kommer et stykke utenfor motorveiene. Men at det tar såpass lang tid å kjøre fra Oslo til de forskjellige store byene som det gjør er jo helt på trynet. Men de store byene her i landet er jo så forbanna spredte og.. Vi har hva, 3-4 store byer, og de ligger i hver sin landsdel..

Eirik

Endret av eiriksmil

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det folk ikke tenker over er at mye av motorveiene andre steder i Europa er finansiert av EU-penger.. Ikke nevnte Aftenposten det heller..

Men veiene er klart for dårlige. Det vil si, det er altfor lite motorveier i Norge. Jeg har vært en god del i utlandet, Norge er ikke noe dårligere land å f.eks ha senka bil i, og ikke er det så mye dårligere veier her enn i andre land når man kommer et stykke utenfor motorveiene. Men at det tar såpass lang tid å kjøre fra Oslo til de forskjellige store byene som det gjør er jo helt på trynet. Men de store byene her i landet er jo så forbanna spredte og.. Vi har hva, 3-4 store byer, og de ligger i hver sin landsdel..

Eirik

Norge kom på 48 (!) plass om jeg ikke husker feil nå.

Det er mange som klager og sier at det er umulig å lage gode veier i Norge pga. is og snø om vinteren! Hvorfor har det seg da slik at Sveits ligger i toppen? Sveits som er likt Norge?

- Bilen min er som den norske stat - kjøpt og betalt =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

se på veiene i russland, hovedveier som er som gjørmestier, synes ikke veiene er så gale i norge i forhold til hvor langt landet vårt er. Er jo ikke alle stedere det er biler nok på veien til at det er vits i 4 felts en gang. Greit nok noen steder er det JÆVLIG skal være med på den. Men når det kjører 7 biler i timen hver vei er det faktisk ikke nødvendig med 4 felt:)

91 volvo 740

81 pontiac Grand Prix[phat square]

72 vw boble[go biln]

[x]93 bmw 525i[x]87 vw golf[x]85 mercedes 190e[x]97 audi a4q [x]83 opel manta

Lenke til kommentar
Del på andre sider

250px-Europe_location_ALB.png

Eirik

nok et tegn på at du er ego Eirik. Du tenker bare på byene, kom deg ut av slum-områdene så ser du at veiene er så tragiske at det vokser opp trær og blomster av asfalten!

Her jeg bor var det ei kjerring som hoppa og landa ut på et jorde som er asfaltert vei! Veit du hva som er utrolig? dem bruke ressursene til å bygge ny asfalt på en bit, og jeg kan med hånda på hjertet si at det er så godt som ingen som kjører på den biten om dagen, kanskje 3-4 biler MAKS.

Snakk om å være tilbakestående neandertalere til å planlegge bruk av ressursene! LATTERLIG, blir flau på dems vegne.

nuverende bilpark:

*Mercedes s124 x 2, 94/95 e300D-24v/250td

*Mercedes 300tdt x 3, alle tre er w123*

*BMW 745ia e23 3.2 turbo - 1983*

*BMW 3.0csl motornord banebil - 1969*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som er litt komisk (På en veldig kjedelig måte) er at for 1.5 år siden (Tror jeg) så var det en MC fyr som kom rundt en sving (Kjørte ikke fort), rundt svingen var det et hull midt i veien som han kjørte på om han omkom.

Dette hullet skulle vært rettet 2 uker før ulykken, og hva skedde etterpå? Tok EKSTEM kort tid før veien var fin som faen... Så i teorien må folk dø på våre veier før Mesta får ræven i gir og reparerer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For at folk som bor i byene skal skjønne hvordan resten av veistandarden er i norge, så foreslår jeg at dere kommer dere opp til nord-norge og ser hvordan det er her. Har vært endel i sør-norge (stavanger, trondheim, bergen og oslo) og veistandarden der er himmelsk i forhold.

BMW 318is coupe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, det skjer faktisk ting på veifronten for tiden!

Det bevilges mer penger til vedlikehold, og det er vedtatt å prioritere vedlikehold/opprusting fremfor nye, dyre veiprosjekt.

Å ruste opp et så slitent, omfattende og krevende veinett som vi har her i landet, vil ta tid, uansett.

CivicLars Mesta har ikke, og har aldri had, noe overordnet ansvar for veivedlikeholdet her i landet.

Signaturen min.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, det skjer faktisk ting på veifronten for tiden!

Det bevilges mer penger til vedlikehold, og det er vedtatt å prioritere vedlikehold/opprusting fremfor nye, dyre veiprosjekt.

Å ruste opp et så slitent, omfattende og krevende veinett som vi har her i landet, vil ta tid, uansett.

CivicLars Mesta har ikke, og har aldri had, noe overordnet ansvar for veivedlikeholdet her i landet.

Nå er du bare ute etter bråk... Jeg tenkte det var Mesta som hadde ansvaret ettersom det er de som kjører rundt i de jævla saltbilene og voldtar bilen min...

Og den faktaen du kommer med her er feil. Norge bruker 24 eller 26 % mindre på veiene nå, i 2009, enn det vi gjorde i 1996!!! Stod i avisen her om dagen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/a/ad/Europe_location_ALB.png/250px-Europe_location_ALB.png

Eirik

Hvis man ser på Frankrike f.eks. så er mesteparten av motorveiene der privatisert, altså at det er firmaer og organisasjoner som eier strekninger av motorveien (derfor det er en del bomringer rundt omkring). Men det er da altså opp til hver enkelt eier å ta vare på veistrekningen de råder over, og kvaliteten er langt over hva E6en fra Oslo - Gardermoen ligger på.

Burde egentlig vært noe av det samme her til lands, men da hadde vel alle gått amok over økte utgifter til bompenger.

Endret av al3x
Lenke til kommentar
Del på andre sider