Gå til innhold

Tett på Nett med imam Mehboob-ur-Rehman

Ranger emnet

jonleo

Anbefalte innlegg

hva prøver du til å si??att alle dere norske har såå "stor tro"???dette er latterlig:))Norge er bygget opp på kristne verdier men det er veldig veldig få kristne å finne på her i norge...moralske ting liger lavt for tiden her,det gjelder alle vestlige land....

Typisk selvgod stereotype på det folk protesterer mot nå... Hvis du er så opptatt av at alle skal tro på julenissen, så kan du reise til f.eks Gaza, og bli der. Gjelder forsåvidt alle "troende", selvgode nedlatende drittsekker hele gjengen. Gliser deg opp i ansiktet og tror de er noe, der de reiser rundt og "forkynner" på noen andres regning... SE TIL HELVETE OG FÅ DERE EN JOBB, OG BIDRA TIL NOE!

Endret av Mad_Maxx

Dream as if you'll live forever; live as if you'll die tomorrow.

James Dean

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 65
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Nå har ikke jeg lest nettmøtet, jeg kommenterer bare diskusjonen som utviklet seg her.

Jeg skjønner ikke at det er noe å lage debatt om. Islam er en religion som fordrer et levesett som er stikk i strid med de verdiene de vestlige landene står for, for ikke å snakke om den fremskredne sekulariseringen vi har. Muslimer snakker høyt om moral, men argumentet deres faller på sin egen urimelighet på grunn av ting som et forkastelig kvinnesyn, sosiale regler og verdier som hører til i en glemt fortid, og ikke minst hele greia med ære, æresdrap og andre æres-relaterte ting. Såklart, man har hele greia med å se ting fra flere sider og fremsette ønsker om å lære av andre kulturer, men da handler det plutselig om noe helt annet enn tilrettelegging for folk som ønsker å leve ut fantasiene sine. Personlig mener jeg at støtte til trossamfunn er sløseri med allerede pressede midler. Men når det kommer til religion generelt, så må jeg bare referere til fantasi-avdelingen på bokforum.no, da de sikkert vet om bedre alternativer til toalettlektyre.

(Jeg er trøtt, men tror jeg fikk frem hovedpoenget mitt.)

:thanks

James Dean

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har ikke jeg lest nettmøtet, jeg kommenterer bare diskusjonen som utviklet seg her.

Jeg skjønner ikke at det er noe å lage debatt om. Islam er en religion som fordrer et levesett som er stikk i strid med de verdiene de vestlige landene står for, for ikke å snakke om den fremskredne sekulariseringen vi har. Muslimer snakker høyt om moral, men argumentet deres faller på sin egen urimelighet på grunn av ting som et forkastelig kvinnesyn, sosiale regler og verdier som hører til i en glemt fortid, og ikke minst hele greia med ære, æresdrap og andre æres-relaterte ting. Såklart, man har hele greia med å se ting fra flere sider og fremsette ønsker om å lære av andre kulturer, men da handler det plutselig om noe helt annet enn tilrettelegging for folk som ønsker å leve ut fantasiene sine. Personlig mener jeg at støtte til trossamfunn er sløseri med allerede pressede midler. Men når det kommer til religion generelt, så må jeg bare referere til fantasi-avdelingen på bokforum.no, da de sikkert vet om bedre alternativer til toalettlektyre.

(Jeg er trøtt, men tror jeg fikk frem hovedpoenget mitt.)

Jeg mener i all hovedsak at du at feil, kvinnediskriminering er rett, og det som Mehboob-ur-Rehman er helt korrekt. Dine besluttninger passer ikke til videre bestemmelser angående religion og tro.

98` Alfa Romeo 156 TS - Grigio chiaro

93` Alfa Romeo 155 TS - Spazio blue

95` Alfa Romeo 155 TS - Rosso

(X) 95` Alfa Romeo 155 TD - Rosso

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener i all hovedsak at du at feil, kvinnediskriminering er rett, og det som Mehboob-ur-Rehman er helt korrekt. Dine besluttninger passer ikke til videre bestemmelser angående religion og tro.

Men så er nå du fra Tromsø, og vet ikke bedre :D

James Dean

Lenke til kommentar
Del på andre sider

dere har ikke peiling hva dere snakker om,generelt som nasjon dere har veldig lite kunskap om Islam.foresten,jeg har ikke fått en krone fra det norske staten siden jeg komm hit.jeg hade jobb fra første dagen,der tar du feil og,du skjarer alle over en kam.måten du snakker på sier litt om din personlig kultur.det fleste av dere lever i et sirkel,uten kjenskap og respekt først og fremst til andre nasjoner og religioner.dere stammer fra Viking gjengen,stemmer ikke det?kriminelle og uten moral???jeg jobber og betaler skatt,for att med dagens dato 1,3 milion kjaære norske folk som er på trygd,kan gni med rumpa si og snakke dritt om invandrere som mater dem...du har hjerne som en femåring....dere har veldig mye driit her,ufattelig mye dritt dere har ikke peiling om...rydd opp foran hjemmet dit før du skal gjøre noe med andre....

Endret av Mr.mekanikk

Bare kjør-så lenge det går:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men så er nå du fra Tromsø, og vet ikke bedre :D

Så sant så sant :thumb

Muslimer i Tromsø planlegger en moske, et nytt landemerke på lik linje med Ishavskatedralen.- Vi ønsker et synlig uttrykk for at islam er en akseptert religion på lik linje med de andre her i byen, sier Sandra Maryam Moe, nestleder i moskeen og Alnor Senter til bladet Tromsø.

http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/article2794454.ece

_11012008165327_jpg_908015f.jpg

Stakkars naive fjols birthday

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke andre dyr som slaktes i norge levende nårt de blir slaktet, eller har jeg gått glipp av noe.. Ja de blir bedøvet med elektrosjokk eller bedøvelse så vidt jeg vet. Men de er fremdeles levende på et vis..

Gilde Gasser grisene med CO2 så de besvimer så "EMOTIME" dukenukem

- 1987 Toyota Corolla GTi 16

- 1982 Toyota Carina TA60

- 2009 Yamaha Raptor 700R VeiRegga

x 1990 Nissan 200sx S13

x 1987 Toyota Corolla 1,3 XL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gilde Gasser grisene med CO2 så de besvimer så "EMOTIME" dukenukem

Vil gjerne vite hvor du har fått denne infoen i fra, for når jeg jobbet på gilde for ca. 2 år siden brukte de en meget kraftig form for stun-gun som så ut som en stor tang :) Satte den over tinningene på dyret og ZAP; da var det i drømmeland.

1988 Golf II aka. Helene

Tollak: "Føler at håret mitt har begynt og bli langt nå"

Øge: "Kunne vært lengre..."

Tollak: "Å?"

Øge: "Hvis du hadde spart lengre, hadde håret ditt blitt lengre"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

dere har veldig mye driit her,ufattelig mye dritt dere har ikke peiling om...rydd opp foran hjemmet dit før du skal gjøre noe med andre....

kan du utdype dette?

nuverende bilpark:

*Mercedes s124 x 2, 94/95 e300D-24v/250td

*Mercedes 300tdt x 3, alle tre er w123*

*BMW 745ia e23 3.2 turbo - 1983*

*BMW 3.0csl motornord banebil - 1969*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

dere har veldig mye driit her,ufattelig mye dritt dere har ikke peiling om...rydd opp foran hjemmet dit før du skal gjøre noe med andre....

Om du mener at det er masse dritt i samfunnet vårt, så anbefaler jeg at du engasjerer deg politisk og gjør en innsats for å endre på det du mener er feil. Har du rett, så bør saken din være enkel å fronte. Tar du feil derimot, så blir du bare ledd av, på lik linje med de fleste andre som prøver å blende to motstridende kulturer. Når det gjelder å feie for egen dør, så må du først påvise 'skitten' som må fjernes, før du kaster om deg med ordtak uten å mene noe med det.

Han5y: DU e en bestemmelse!

kjeltring: Haha! :D

1996 Volvo 850 T-5

1993 Volvo 240 GL

[x]1986 Volvo 745 GLE

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å faen er det det det betyr?

Per definisjon så betyr det vel at man ikke skal bruke andres problemer mot dem hvis man lider av samme problemene selv :) Som f.eks. hvis Moskva-Mariit gikk bort til Michael Moore og sa han hadde ett vektproblem.

1988 Golf II aka. Helene

Tollak: "Føler at håret mitt har begynt og bli langt nå"

Øge: "Kunne vært lengre..."

Tollak: "Å?"

Øge: "Hvis du hadde spart lengre, hadde håret ditt blitt lengre"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Per definisjon så betyr det vel at man ikke skal bruke andres problemer mot dem hvis man lider av samme problemene selv :) Som f.eks. hvis Moskva-Mariit gikk bort til Michael Moore og sa han hadde ett vektproblem.

Men meg bekjent så har ikke vi problemet med å steine voldtektsoffere, dødsstraff til homofile, og undertrykke kvinnfolk? Eller har det skjedd noe stort i Norge som jeg ikke har fått med meg siden jeg har jobba konstant overtid siden årsskiftet pga permiteringer?

:hide

James Dean

Lenke til kommentar
Del på andre sider