Gå til innhold

Hvilken høytrykkspyler.

Ranger emnet

MrTiger

Anbefalte innlegg

Sammenligne tekniske data på spylere i din prisklasse, så ser du hvem som leverer mest vann (vannmengde) og har greit trykk (bar.)

Selv holder jeg meg til Alto, siden de har messingkoblinger som holder bedre i kulda, og leverer mye vann :)

'00 Mercedes ML konebil

'98 Mercedes C220 arbeidsbil

'94 Fiat Coupe 16V morobil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv har jeg en Foma 747 og den er jeg strålende fornøyd med. Du får pistol med 10m stålarmert slange, 3 ulike lanser (trinnløst variabel multifunksjonslanse, variolanse og turbolanse), den har to såpebeholdere og leverer 500 liter i timen med 140 bar trykk. Se linken her, gå inn på Høyttrykksvaskere under Produkter for forbrukere. http://www.foma.no/

Mvh A.K

Her er'e noe muffens..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Så denne maskinen er god til car wash?

Mens vi har tråden åpen så, er jeg også på jakt etter en GOD høytrykksspyler med såpebeholder og sterkt trykk. Skulle kanskje også vært varmeelementer i den slik at jeg får spylt bilen med 40 - 60grader.

- Volvo V40 T3 Summum 2013

- Volvo V60 Summum 2012 Solgt

- VW Polo 1996 Solgt

- BMW 320i Coupé E92 2009 Solgt

X VW Touran 2.0TDI 2006 - Solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Foma 747 har to såpebeholdere, men ingen varmeelementer. Regner forøvrig med at hvis noen leverer med varmeelementer, så er nok dette proffmaskiner, og da snakker vi om en helt annen prisklasse, ikke minst om et produkt som det er bare tull for den jevne forbruker å kjøpe (MITT syn). Men enhver må jo definere sitt eget behov da ;o)

Mvh A.K

Her er'e noe muffens..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke om det er den prisen uansett, jeg kjøpte min hos Elkjøp sist høst, da var det 30% på den, så jeg ga ikke mer enn 2100 for den =) Men stikk innom dem og sjekk, kan hende de har den til grei pris ennå, men fort deg før sesongen starter, da skrur de sikkert opp prisen uansett. De har den også hos Elprice tror jeg, hadde i hvertfall lillebror 727 der.

Mvh A.K

Her er'e noe muffens..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke om det er den prisen uansett, jeg kjøpte min hos Elkjøp sist høst, da var det 30% på den, så jeg ga ikke mer enn 2100 for den =) Men stikk innom dem og sjekk, kan hende de har den til grei pris ennå, men fort deg før sesongen starter, da skrur de sikkert opp prisen uansett. De har den også hos Elprice tror jeg, hadde i hvertfall lillebror 727 der.

Mvh A.K

Takk:)

Er du fornøyd med den eller er det ting som kunne vært bedre?

Hvordan er trykket? er det bedre trykk i denne enn i en selvask hos Statoil feks?

- Volvo V40 T3 Summum 2013

- Volvo V60 Summum 2012 Solgt

- VW Polo 1996 Solgt

- BMW 320i Coupé E92 2009 Solgt

X VW Touran 2.0TDI 2006 - Solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er kjempefornøyd med den, beste jeg har vært borti personlig i hvertfall, ikke noe som jeg ville ha ønsket annerledes. Trykket opplever jeg som bedre enn f.x Statoil leverer. Vet ikke hva de leverer, men 747 gir deg i hvertfall 140bar og 500l/t, noe som bør tilfredsstille de flestes krav til en høytrykksspyler. Det følger også med 3 lanser, den ene, som jeg forøvrig bruker mest selv, først og fremst til bilen, er det vridbart hode på, genialt til f.x underspyling av bilen, samt i hjulbuer. Skal love deg du kjenner det godt når du vrir dette hodet i maksposisjon og trykker inn knappen, må holde igjen litt da =) Denne lansen gir deg også likt trykk i hele strålebildet, noe som vell er å foretrekke ved bilvask. Positivt også med 10m trykkslange til pistolgrepet =)

Mvh A.K

Her er'e noe muffens..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare hyggelig =) Har forresten den nest største støvsugeren fra Nilfisk selv, og den går toppmodellen til vellrenommerte Electrolux en høy gang. Extrem heter den, modell X-150, super støvsuger. Men er kanskje sentralstøvsuger du sikter til?

Mvh A.K

Her er'e noe muffens..

Lenke til kommentar
Del på andre sider